1/2

Pariah

Erdem Maşlak 3.06.2010 - 12:31
Yenisi gelene kadar Unreal'in pabucu dama atılıyor

Yapılmış her şeyin bir kurucusu muhakkak vardır. Kıyımlar yaratır, olmazları gün ışığına çıkartır veya diğer olağan şeyleri yapar. Oyun dünyasında da bu açıdan bakıldığında bütün akla gelen kriterlerin belki de tek büyük mimarı Unreal’dı. O ve onun yan sanayi ürünlerinin devamı gelmemesi imkansızdı. Unreal’ın olağanüstü başarısından sonra onun üzerine bir çok oyun yapıldı ve Digital Extremes’in oluşturduğu “Unreal Engine” ile hayat buldu hepsi de. Bu grafik motoru öyle bir icattı ki adeta monitörün içinde var olan bir evreni gözler önüne serercesine gerçekçiydi. Aynı motoru kullanan en fazla iki sene geçmişli oyunlar bile bunun üzerine hiçbir katkı yapmadan iyi rakamlarda satış yakaladıysa durup düşünmek gerek. Unreal3 Engine de yakın geçmişte vuku buldu. Buldu bulmasına; ama, oyununu çıkarana kadar bizi ne avutacak? Tabi ki onun büyük oğlu Pariah. Hoş, onu da ne zaman ağırlayacağımız kesin değil.

Limits of the Real?

Pariah’ın teknik olarak kullanacağı inanılmaz gelişmelere değinmeden önce belirtmem lazım ki böyle bir oyunun yapıldığı haberi henüz çok yeni. Son E3 fuarında oynanabilir bir versiyonu dahi yayınlanmış olsa bile oyunun şimdiki durumu piyasaya sürülme aşamasından fazlasıyla uzak. Zaten orada da, hakkını vermem lazım ki, FEAR ile beraber yeni duyurulanlar arasında en çok ilgi toplayanlardan birisiydi. Bundaki en büyük neden ise yapımcı kuruluş Digital Extremes’ten kaynaklanıyor. Bildiğiniz gibi firma, Unreal serisinin yapımcısı. Onların elinden çıkacak yeni bir oyunun da hepimizde bir coşku uyandırmaması olanaksız.

Oyunda yine uzak geleceğe uzanıyoruz ve hayatta kalmaya çabalayan bir gruba liderlik eden Jack Mason adındaki doktoru canlandırıyoruz. Bu insanlar kendilerine Karina diyorlar. Hepsinin birden yaşama dört elle sarılmalarındaki neden ise tutuldukları cezaevinin yakın bir zamanda içerisindekiler ile birlikte yok edilecek olması. Tek kurtuluş yolları ise olacaklardan önce “Earth” adını verdikleri bu topraklardan ne pahasına olursa olsun bir an önce kurtulmak.

Konu çok yavan duruyor. Az önce de size bu oyunun bizi Unreal’ın yenisi gelene kadar eyleyeceğini söylemiştim. Sakın ola yanlış anlamayın; Pariah hiç de baştan savma bir oyun değil. Aksine oyunda kullanılan grafik motoru, Havok ve Unreal Tournament 2004’te kullanılan Unreal Engine’in iyi bir harmanlanışı. Sadece bu iki sözcük bile ekranlardan yansıyacak olanlar konusunda bize büyük bir güvence vermeye yetiyor. Hikayeye de ağırlık verileceği üzerinde şiddetle durulan konulardan; ama, görüyoruz ki XBox ve PS2 için de hazırlanan Pariah’ta aksiyon temaları ön planda.