ArtılarGrafikler, sesler, Multiplayer ve Editörler, silahların geliştirilebilmesi
EksilerKısa oyun süresi, dengesiz yapay zeka, az araç çeşidi, türe yeni bir şey getirmiyor, havok fizik motoru tam kullanılmamış.
Pariah geçen seneden bu zamana kadar F.E.A.R. ile beraber beklediğim
oyunlar arasındaydı. Özellikle de yapımcı Digital Extremes olunca, insan ister
istemez heyecanlanıyordu. Çünkü onlar Unreal adlı klasiğin yaratıcılarıydılar.
Aradan aylar geçti ve oyun en sonunda piyasaya çıktı. Bekleyiş ve heyecan değdi
mi? İşte bu sorunun cevabı yazıda saklı.
Unreal Adına
Jack Mason bir doktordur ve Karina adlı bir grubunda lideridir. Yaşadıkları
cezaevi, yakın zamanda yok edilecektir. Son olarak dondurulmuş bir mahkumun
nakil görevi ile gemileriyle beraber havalanırlar. Fakat gemileri saldırıya
uğrar düşer. Bundan sonra kontrol bize geçiyor. Konu aslında oynadıkça gelişiyor
ve klasik bir temaya bürünüyor.
Pariah’ın alt yapısını Unreal Engine ve Havok fizik motoru oluşturuyor. Oyundaki
Unreal Engine, UT 2004’de kullanılan grafik motorunun biraz daha geliştirilmiş
hali. Grafikler genel olarak başarılı. Patlama ve ışıklandırma efektlerinde
sorun yok. Modellemelerde gayet güzel bir şekilde çizilmiş. Baş rol
karakterlerinin modellemeleri gerçekten de harika. Açık alanlar, başarılı bir
şekilde grafik motoru tarafından çiziliyor. Ancak ne kadar güzel olursa olsun,
artık Unreal grafik motorunun yaşlanmaya başladığı gözleniyor. Doom 3 – RoE
oynadıktan sonra Pariah oynayınca bu durum gözümde iyice belirdi. Zaten yeni
nesil Unreal 3 grafik motoru da piyasaya çıktı.
Havok fizik motoru sayesinde karakterlerin ölmeleri daha gerçekçi olmuş. Bir
yere roket attığınız zaman, adamlar kütük gibi devrilmiyor. Aksine patlamanın
şiddetiyle çevreye fırlıyorlar. Böylelikle daha gerçekçi bir oynanış sağlanıyor.
Buna karşın bazı zamanlar düşmanların cesetlerinin virgül şeklinde katlanması
gibi komik olaylarda oluyor. Bunların dışında Turret kulelerinin ayaklarına ateş
ederek, onların yıkılmasını sağlıyorsunuz. Yine de yakacağınız dökeceğiniz
yerler belli. Camları kırıp, bir iki fıçıyı oraya buraya hareket ettiriyoruz. Bu
da bir zaman sonra can sıkabiliyor. Açıkçası Havok fizik motorunun gücü tam
olarak kullanılmamış durumda.
Sesler genel olarak başarılı. Her silahın kendine has çıkan sesi belli oluyor.
Kulaklığınız ile hepsini teker teker deneyip, ne kadar başarılı olduğunu
duyabilirsiniz. Sinematiklerde ki seslendirmeler gayet güzel bir şekilde
yapılmış. Öyle yapmacık bir şekilde durmuyorlar. Düşmanlarınızın ölürken
çıkardığı sesler, bağrışları veya bedenlerinin yüksek bir yerden düştüğünde
çıkardıkları seslerde başarılı bir şekilde hazırlanmış. Müzikler gelecekte
süregelen Pariah’a güzel uymuş. Arka fonda insanı rahatsız etmeyecek şekilde
çalıyorlar. Yerine göre hızlanıp, yerine göre yavaşlıyorlar.
A Touch Of Blessing
Pariah’ın teknik alt yapısı, genel olarak başarılı. Fakat oyunun asıl can sıkan
yerleri, konsollara da beraber yapıldığından ortaya çıkan genel manzara. En
başta belirli yerlerde save etme problemi ile karşı karşıyayız. Özellikle de
aksiyonu bol yapılmış bir oyun yaptığınızda böyle bir yönteme giderseniz, oyuncu
her öldüğünde sizi anabilir. Bu gibi bir durum yaşamamak için mümkün olduğunca
böyle yöntemlerden kaçınmak gerekir. Yüksek zorluk seviyelerinde, zar zor
geçtiğiniz bir yeri, öldüğünüzde yeniden oynamak insanı çıldırtıyor.