Palworld, piyasaya sürülmesinin ardından kısa sürede büyük bir başarı elde etti. Steam'de 2,1 milyon eş zamanlı oyuncuyla tüm zamanların en yüksek ikinci zirvesine ulaşarak, CS:GO ve Dota 2 gibi devleri geride bıraktı. Ancak bu parlak başlangıç, sadece iki hafta içinde üçte ikilik bir düşüşle gölgelendi. Oyuncu sayısı şu anda 750.000'e yaklaşırken, bu hızlı düşüş, Palworld'ün geleceğine dair soruları beraberinde getirdi.
Pocketpair tarafından geliştirilen bu oyun, Pokemon'a doğrudan bir rakip olmasa da, benzersiz özellikleriyle dikkat çekiyor. Oyunun ana cazibesi, canlı çok oyunculu sunucularda gerçekleşen hareketli bir hayatta kalma deneyimi sunması.
Palworld'ün başarısı, oyuncuların 25-30 dolar arasında bir ücret ödeyerek oyunu satın almasıyla pekişti. Bu, oynaması ücretsiz bir oyun olmadığı için, elde edilen finansal kazanım, geliştirici Pocketpair için büyük bir başarı olarak görülüyor. Ancak, 1,4 milyon oyuncunun neden bu kadar kısa sürede oyunu terk ettiği sorusu cevapsız kalıyor.
Oyunun tek oyunculu bir deneyim sunmaması, bu kadar hızlı bir oyuncu kaybında bir faktör olabilir. Palworld, geniş üsler inşa etmek, Paldeck'ini tamamlamak ve güçlü Dostlar yetiştirmek gibi uzun vadeli hedefler sunuyor. Bu, oyunun sadece geçici bir ilgiyle değil, aynı zamanda uzun vadeli bir bağlılıkla oyuncuları kendine çekme potansiyeline sahip olduğunu gösteriyor.
Pocketpair'ın geliştirme sürecinde karşılaştığı zorluklar ve oyuncu kitlesinin beklentileri, Palworld'ün geleceğini şekillendirecek önemli faktörler. Geliştiricinin, oyunu genişletmek ve yeni içerikler eklemek için daha büyük bir ekip ve Microsoft gibi ortakların desteğiyle nasıl bir yol izleyeceği, bu başarılı başlangıcın sürdürülebilirliğini belirleyecek.
Palworld'ün bu erken başarısına rağmen, oyuncu sayısındaki düşüşün devam edip etmeyeceği veya oyunun daha uzun vadeli, istikrarlı bir oyuncu kitlesine ulaşıp ulaşamayacağı zamanla belli olacak.
enshrouded mesela, devasa gözüküyor ancak değil. 30 saatte rahatlıkla bitiyor, hiçbir şey kalmıyor. onda private server var.