EA Games çatısı altında oyun geliştirmiş ancak radikal bir karar ile kapatılan Visceral Games'in eski geliştiricisi Amy Hennig, günümüz oyuncularını eleştirdi. Ayrıca eski bir Naughty Dog çalışanı da olan Hennig, oyuncuların hikaye temelli oyunlar istediklerini ancak oyunları almak yerine izlediklerini belirtti. Güzel bir senaryo üzerine kurulan AAA oyunlar için yıllar boyunca çalıştıklarını ve yüksek bütçelerin ayrıldığını belirten tecrübeli geliştirici, günün sonunda her oyunun yapımcısına yüksek paralar kazandırmadığını söylüyor. Standart haline gelen 60 dolar fiyatın, oyunun maliyetini çoğu zaman karşılamadığını söyleyen Amy Hennig, trend haline gelen mikro ödemelerin bu yüzden ortaya çıktığını savunuyor.
Aslında Hennig'e bir anlamda hak verebiliriz keza artık bazı oyunların da YouTuber veya Twitch yayıncılarını temel alarak geliştirildiğini görüyoruz. Hali hazırda büyük bağış rakamı ile dikkat çeken Star Citizen'ın, CryEngine oyun motorunu bırakıp, Twitch'in sahibi olan ve Amazon'un Twitch.tv ile eşlenikli bir şekilde çalışan Lumberyard oyun motoruna geçmesi bunun en büyük örneği olabilir.