Oyun dinamiklerinin patenti alınabilir mi?

Ersin Kılıç 31.01.2021 - 13:57
Middle-earth: Shadow of Mordor ve Shadow of War oyunlarında kullanılan ve beğeni toplayan Nemesis sistemi neden diğer oyunlarda kullanılamıyor?

Oyun sektörü yıllardır büyük bir değişim içerisinde ve her yeni jenerasyon ile birlikte bu değişimin devam ettiğini gözlemleyebiliyoruz. Yeni oyunlar ile birlikte farklı dinamikler ve oyun sistemleri de kendilerini göstermeye devam ediyor. 80'li yıllarda Text Adventure, gizlilik oyunları ve point and click tarzı oyunlar çıkarken sonrasında platform, RPG gibi birçok farklı tür oyunla da karşılaşır olduk. Bu oyunlar o kadar farklı noktalara değinmeye başladı ki kendi içlerinde de özel dinamikler çıkarmaya başladılar.

Örneğin Resident Evil 4 ile omuz kamerası dediğimiz tarz çok daha popüler hale gelirken siper alma sistemini ise Gears of War gibi yapımlar oyun dünyasına kazandırdı. peki oyunlar ile ikonikleşen bu tarz farklı dinamikler patentlenebilir mi?

Nemesis sistemi neden diğer oyunlarda kullanılamıyor?

Sorunun cevabı muhtemelen evet olacak. Çünkü yeni çıkan bir detaya göre Warner Bros firması Middle-earth: Shadow of Mordor ve Middle-earth: Shadow of War oyunlarında kullanılan Nemesis sisteminin patentini almış durumda. Her iki oyunda da kullanılan Nemesis sistemi oyunların en çok beğenilen yönü olmuş ve gerçekten de oyunculara farklı bir dinamik sunmayı başarmıştı. Patent detaylarına baktığımızda firmanın bu sistemi detaylı bir şekilde anlattığını ve patentini aldığını görüyoruz. Bu da Warner Bros dışında bu sistemi başka firma ve yapımcıların kullanamayacağı anlamına geliyor.

Tabi diğer taraftan farklı firmaların yeni çıkacak bazı dinamiklerin patentini alabileceğini de söyleyebiliriz. En azından bu haber Nemesis sistemi gibi spesifik dinamiklerin patentinin alınmasına kapı aralamış olabilir.

Yorumlar 15
MK Okuru
MK Okuru 22.11.2024 19:56
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 2.02.2021 15:02
Şu oyunlar ne zaman gerçekçi olacak? Asıl bunu tartışmamız gerekir. uncherted ve last of us gibi hamurumsu çamur grafik anlayışı ne zaman bitecek?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 31.01.2021 16:53
Oyun sektörü yıllardır büyük bir değişim içerisindemi.....?? Biz niye göremiyoruz bu değişimi dinamikler çizgi-film karakterler anime atmosferler sahte kaplamalar plastik...siz neyin jenerasyonundan bahsediyosunuz...şu grafikleri gerçeğe yaklaştırın ondan sonra patentmi alıyonuz napıyosanız yapın .
Bilgekhan
Bilgekhan 1.02.2021 23:32
Geldi yine Unreal reis
MK Okuru
MK Okuru 1.02.2021 10:48
Aynen oyunları merlininiz kazanı yapıyor zaten. Duy bunları merlinin kazanı ona göre oyun yapın :))
Mejnun
Mejnun 1.02.2021 05:33
Nadir yapımlar var grafiği gerçeğe yakın. Örnek: Last of Us Part II
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.02.2021 19:39
Kısa yazmışsınız ya adamın videosu 20dk falandı...
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.02.2021 11:30
Sık sık yaptığınız bir şey mi Game Maker's Toolkit videolarını kendi içeriğinize dönüştürmek?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 31.01.2021 17:49
kesinlikle çok saçma tamam bende fps oyunlarının patentini alıyorum deyip geçebilir misin ?
MK Okuru
MK Okuru 31.01.2021 22:34
Burada oyun içi, düşünülmüş, özgün bir özelliğin patenti alınıyor. Fps özgün bir detay değil teknolojik bir devrimdir ve herkes kullanabilir.
Kalan Karakter: 300 Gönder
Oyun dinamiklerinin patenti alınabilir mi?
İlginizi Çekebilir