Oyun geliştirmek çocuk oyuncağı mı?
Oyun geliştirmenin dayanılmaz hafifliğiOyun sektörünün içinde olunca, bin bir türlü insanla karşılaşıyorsunuz sevgili okurlar. Oyun oynamayı çok seven, ancak işin teknik tarafından anlamayan. İşin teknik tarafını çok iyi bilip, oyundan anlamayan. Her ikisinden de anlamayıp, sadece oyun oynayan… Farklı farklı, bir sürü türden insanla iletişim içine girmek durumunda kalıyorsunuz. Bugün size farklı bir gruptan, oyun geliştirdiğini sanıp “oyun geliştirme”nin “O”sundan anlamayan insanlar.
Biraz sinirli, biraz atarlı bir giriş yapmış olabilirim. Ancak bu grup, ne yazık ki sinir bozan, yanlış anlaşılmalara yol açan ve hatta yanlış anlaşılmaların toplu histeriye yol açtığı insanlardan oluşabiliyor.
İlk olarak “oyun geliştirme”nin ne olduğundan bahsedelim kısaca. Bir oyun geliştirmek için illa bir stüdyonuz olmasına, çalışan yüzlerce işçiye ihtiyacınız yok. Günümüzde de revaçta olan, indie ya da bağımsız olarak nitelendirilen yapımcılar, yeri geliyor tek başlarına bile oyun geliştirebiliyorlar. Peki bunun için ne gibi niteliklere sahip olmak gerekiyor?
“Kod yazmayı bilmeniz gerekiyor” gibi aptalca bir cümleyle başlamayacağız tabi ki. Oyun üretmek için hazırlanmış birçok yardımcı araç var artık. Bunlara bir örnek olarak Unity’yi verebiliriz. Ancak iş Unity bilmekle de bitmiyor. Öncelikle oyunların temel yapı taşlarını iyi ayırt etmeyi bilmemiz gerekli. Bir oyun basit olarak ayırmak gerekirse, senaryo, görsellik, ses ve oynanış gibi temel niteliklere sahip olmak zorunda. Büyük yapımlarda farkındaysanız, her özellik için farklı bir departman çalışıyor. Küçük yapımlarda ise kişilerin yeteneğine bağlı olarak, çalışan sayısı da az tutulabiliyor. Hatta bazen çok yetenekli bir kişinin elinden, tüm hepsi de gelebiliyor. Zaten son dönemde mobil oyunların bu kadar çeşitli ve birbirinden farklı mantıklara sahip olmasının nedeni de bu.
Devamı diğer sayfada
>>>>>>>>>>>>>>>>