1944 yılında, sıcak bir yaz günüydü. Şafakla birlikte hücuma geçmeyecektik,
çünkü düşmanın bizi beklediğini biliyorduk. Oysaki, bizim bunu bile bile
saldırmamız, intihardan farksız olacaktı. Güneş tam tepedeyken, alnımızdan ilk
ter akmaya başlarken saldırmaya karar verdik. İlk adımları atmaya başladık, ama
etraf bir anda kararmaya, yağmur yağmaya başladı. Belli ki güneş, olacakları
gözler önüne sermek istemediği için saklanmış, yağmur da akacak kanı temizlemek
için olanca hızıyla yağmaya başlamıştı...
Tüfek omuza
Order of War, kendi adıma konuşursam, merakla beklediğim bir proje. Square
Enix'in Japonya dışında “İlk kez destek verdiği oyun” olan yapım, Wargaming.net
tarafından geliştiriliyor. Onu diğer RTS'lerden (Real-time Strategy) ayıran en
önemli özelliği ise, "Sinematik kamera açıları" sayesinde bir film
izlermişçesine bize savaş görüntüleri sunması. Yapım, PC'ye özel olarak
geliştiriliyor. Geçtiğimiz günlerde oyuncular için bir demo yayınlanınca,
denemeden edemedik.
"Genel olarak grafikler iyi. Birimlere kamerayı yakınlaştırdıkça ayrıntıları görebiliyorsunuz. Özellikle farklı kamera açıları ile yapılan sinematiksel anlatım göze hoş geliyor."
Demoda yapıma ait bir bölümü oynayabiliyoruz. Müttefik kuvvetler olarak,
Fransa'da Naziler tarafında ele geçirilen bölgelerin hakimiyetini elimize almalı
ve yeniden gelebilecek saldırılara karşı önlemleri devreye sokmalıyız. Piyade, tank ve
sağlıkçı gibi sınıflardan oluşan geniş bir birliğe sahibiz. Önümüzde devasa bir
harita ve mevzilenmiş düşmanlarımız var. Buraya kadar her şey, diğer RTS’lerle
hemen hemen aynı. Birliklerimizi seçerek saldır komutu verdikten sonra,
düşmanlarla çarpışmalarını izledim. Patlamalar ve yoğun silah seslerinin
ardından bölgeyi ele geçirmeyi başardım ve demo da tamamlanmış oldu. Bir de
"Kamera açısı" özelliğini denediğimizde, tamamen farklı bir deneyimle karşı
karşıya kalıyoruz.