Bugüne kadar İkinci Dünya Savaşı’nın birçok cephesinde yer aldık, sayısız
çatışmalara girdik, ölümlerden döndük, hüzünlü sahnelerle karşı karşıya kaldık.
İnsanlık tarihinin en büyük savaşını defalarca kez sayısız farklı oyun,
ekranlarımıza taşıdı. Şimdi bir kez daha cepheye geri dönüyoruz, hem de daha
önce hiç görülmemiş bir şekilde. Final Fantasy’nin yapımcısı Square Enix, ilk
kez Japonya dışındaki bir projeye destek vereceğini açıkladığında, şüphesiz ki
oyuncular heyecanlanmıştı. Aynı yetkililer gibi. Firma, İkinci Dünya Savaşı
gibi popüler bir başlıkla pazara girmenin iyi bir fırsat olduğu düşüncesinde.
Proje üzerinde 70 kişi çalışıyor, ama oyunun her safhasında bu sayı farklılık
gösterebiliyor. Şahsen yapımın adını ilk duyduğumda pek önemsememiştim, ama
yanında Square Enix ismini de görünce ufak bir şokla birlikte heyecan
yaşamıştım; fakat düşündüğüm gibi çıkmadı. Square Enix, Order of War’un
yayıncısı konumunda. Wargaming tarafından geliştirilen proje, daha önce hiç
görmediğimiz bir şekilde “Duygu yoğunluğu” oluşturarak bizi etkilemeyi
amaçlıyor.
"yeni oyunlarda bir demirbaş olarak görmeye başladığımız "Gece-gündüz döngüsü", Order of War'da yer almıyor. Bunun sebebi zaman değişikliklerine zemin hazırlayacak kadar uzun operasyonların bulunmuyor oluşu."
Sona doğru
Hikâyeye kısaca göz attığımızda, takvimler 1944 yılını gösteriyor. Yaz aylarında
müttefik kuvvetler, Alman ordularını durdurmak için doğu ve batı cephelerinden
harekât başlatır. En büyük operasyon ise, müttefik güçlerin Nazilere karşı
başlattığı Normandiya Çıkartması’dır. Batı cephesinde Amerikan donanmasıyla
zafere ulaşmak için mücadele vermemiz gerekirken, doğu cephesinde de Kızıl Ordu
ile Naziler arasında yaşanan mücadelelere tanıklık edeceğiz. Order of War’da,
Wehrmacht ve Allies olarak iki Campaign yer alacak.
Yapımda; uçak pilotu, topçu, tankçı ve zırhlı araçlı asker gibi yüzlerce askerin
aynı ekranda yer aldığı, heyecanlı çatışmaların yaşandığı sahneler bulunacak.
Order of War, şimdiye kadarki tüm RTS’ler arasında “Yoğun savaş duygusunu” en
iyi şekilde verebilecek oyun olarak lanse edilmişti. Bu konuda projeyi
hazırlayanların en çok güvendikleri özellik, “Değişik dinamik kamera açıları”.
Kısaca bahsetmemiz gerekirse, savaş esnasında yaşanan her bir patlama, saldırı
hazırlığında olan birlikler, bombardıman yapmak üzere havalanan uçaklar, tek bir
tuş sayesinde farklı kamera açılarıyla ve sinematik bir görüntü tarzında
oyunculara sunulacak.