1/2

Operation Flashpoint: Dragon Rising

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Büyük harekât tekrar başlıyor!
Oyuncular tarafından FPS türü yapımlara gösterilen ilginin bir hayli yüksek olduğu gerçek. Zevkli ve hızlı oynanış isteyenler için arcade tarzı FPS'ler gözdeyken; gerçekçilik üzerine kurulu ve adım atarken iki kere düşünmeyi gerektiren yapımları seven oyuncular için de simülasyon vazgeçilmezdir. Ünlü simülasyon Operation Flashpoint, Dragon Rising isimli yeni üyesiyle gerçekçilik üzerine kurulu bir deneyim sunmayı amaçlıyor ve bu kez oyunu Bohemia değil, Codemasters geliştiriyor. Çıkışına az bir süre kala Dragon Rising'in bize gönderilen deneme sürümünü oynama imkanına sahip olduk.

Hadi başlayalım

Haritayı seçip, takımımız ve envanterimiz hakkında kısa bilgileri gözden geçirdikten sonra, kendimizi devasa bir arazide buluyoruz. Gitmemiz gereken noktalar, bir simgeyle bize gösteriliyor. Aslında tepelerin ardında tüten bir duman görüyorsak, belli ki işler ters gidiyor ve ilgilenmemiz gereken nokta da orası. Yer aldığımız harita devasa olunca, hareket alanımız da olabildiğince geniş oluyor. Bu nedenle gitmemiz gereken yerlere daha hızlı varmak için bir araca binebiliyor veya Shift tuşuna basarak hızlı koşabiliyoruz. Fakat bu koşu zamanı, gerçek kapasiteyi göze alınca sanki biraz fazla olmuş. Onca silah, zırh ve ekipman taşıyan bir askerin bu kadar hızlı koşabilmesi çok zor. Oyun, henüz geliştirilme aşamasında olduğu için ufak tefek dengelemeler yapılacaktır.

Operation Flashpoint: Dragon Rising
"Dragon Rising'in animasyonları başarılı. Sürünme, bir engelin üzerinden atlama veya silahlarımızda mermi doldururkenki görüntüler çok hoş."

Düşmanlarımızın hangi bölgede olduğunu öğrenebiliyoruz, ama tam olarak nerede olduklarını ilk etapta bilmiyoruz. Bu nedenle dikkatli hareket etmeliyiz, çünkü tek bir atışta bile ölebiliyoruz. Genellikle düşman mevzilerini tespit edebilmek için nerden ateş edildiğini en kısa sürede anlamalı ve ona göre adamlarımızı konumlandırmalıyız. İstediğimiz yerden saldırabilme olanağına sahip olduğumuza göre, belirleyeceğimiz taktiklerle de her defasında farklı çatışma sahneleriyle karşılaşabiliyoruz. Rakiplerimiz, pek yer değiştirmiyor. Onun yerine kontrollü bir şekilde ateş ediyor ve genellikle de isabet ettiriyorlar.