Obsidian geçtiğimiz günlerde Avowed isimli yeni RPG oyununun duyurusunu gerçekleştirmişti. Xbox Game Showcase sunumunda The Outer Worlds ve Grounded oyunlarının ardından sürpriz bir duyuru gerçekleştiren firma, yayınladığı kısa video ile aslında RPG türünü seven oyuncuları heyecanlandırdı da diyebiliriz. Her ne kadar duyurusu yapılan Avowed isimli oyunun çıkmasına uzun bir süre olsa da oyuna dair olduğu belirtilen bazı bilgiler sızdırılmaya başladı.
Joe_Sinister isimli bir twitter kullanıcısı tarafından ortaya atılan bu bilgilere göre oyun beklediğimizden daha büyük bir dünyaya sahip olacak diyebiliriz. Bu bilgilerin doğru olduğu daha önce birçok sızıntıya da imza atan Klobrille hesabı tarafından da onaylanmış. Bilgilere baktığımızda ise oyunun 2022 sonu ya da 2023'ün ilk ayları için hedeflendiğini de görüyoruz. Sızdırılan bilgiler şu şekilde;
- Avowed tamamen açık bir dünya oynanış sunacak. Bu dünyanı Skyrim'e kıyasla çok daha büyük olduğu belirtiliyor.
- Eora isimli bir dünyada geçecek olan oyunda Living Land bölgesine gideceğiz. Şu anda sadece bu bölgenin adı geçiyormuş ama oyun çıktığında bu dünyanın farklı noktalarına da gitme ihtimalimiz bulunabilirmiş. Yine The Elder Scrolls oyunları ile kıyaslayacak olursak Tamriel dünyasının Skyrim ya da Hammerfell bölgesi gibi düşünebiliriz.
- Bu açık dünyada yaşayan bir dünya olması, ışıklandırma, fizik ve yeni nesil yapay zeka sistemine odaklanıldığı belirtilmiş. Fizik unsuru özellikle büyü kullanımında çok önemli olacakmış.
- Avowed oyununda gerçek zamanlı işleyen hava durumları ile karşılaşacağız. Yağmur, kar gibi olayların yanı sıra sis gibi doğal durumların oyunun dünyası için çok önemli olduğu rapor edilmiş.
- Oyunda geniş bir karakter oluşturma seçeneği bulunacak.
- Avowed için mod desteğinin olacağı da rapor edilmiş. Bu konuda tabi ki PC sürümü başı çekecek ama oluşturulan modların Xbox Series X konsolunda da indirilip oyuna eklenebileceği belirtiliyor.
- Oyun boyunca size eşlik edecek bazı karakterler olacak. Bu sistemin The outer Worlds oyunundaki sistemden daha farklı işleyeceği belirtilmiş.
- Oyunda bazı boss mücadelelerine yer verilecek. Bu boss'lardan bazılarının devasa boyutlarda olması planlanıyormuş.
- Oyunun dünyasında bazı noktalar özenle ele alınacak. Landmark olarak da ele alabileceğimiz bazı binalar, tapınaklar ya da heykeller gibi yapılar daha özenli ve detaylı bir şekilde karşımıza çıkacak.
- Oyunda birçok yerleşim bölgesi bulunacak. Fakat bu yerleşim bölgelerine kıyasla iki büyük şehir planı olduğu belirtiliyor. tabi oyunun dünyasında vahşi alanlar, nehirler, dağlar, ovalar ya da terkedilmiş, harap olmuş bazı bölgeler ile karşılaşacağız.
- Diyalog sisteminde dinamik bir yapı kullanılacak.
- Şimdilik bir fikir aşamasında olan "herkes öldürülebilir" dinamiği üzerinde düşünülüyormuş. Buna göre adından da anlaşılabileceği gibi, eğer fikir aşamasını geçerse oyundaki tüm karakterlerin öldürülebileceği belirtiliyor.
- Oyunun 2 yıl 7 aydır yapım aşamasında olduğu belirtilmiş. Öncesinde 7 aylık bir süreçte küçük bir ekibin Avowed üzerinde çalıştığı, sonrasında gelen 2 yılda ise 100 kişilik bir ekibin bu projeye kaydırıldığı rapor edilmiş. Ekibin tamamen bu projeye odaklandığı ve zamanla büyümeye devam ettiği de gelen bilgiler arasında.