Pillars of Eternity, RPG sevenlerin favori serilerinden biri olarak öne çıkıyor. Obsidian Entertainment’ın tasarım direktörü Josh Sawyer, son açıklamalarında serinin geleceğiyle ilgili ilginç detaylar verdi. Sawyer, ekibin Avowed sonrası bir Pillars of Eternity Tactics oyunu yapmayı çok istediğini söyledi. Ancak, taktik oyunlarının sınırlı bir hayran kitlesine sahip olması ve projenin kapsamının ekonomik olarak sürdürülebilir hale getirilmesinin zorlukları bu planın önündeki en büyük engellerden biri olarak görülüyor.
Josh Sawyer, yaptığı açıklamada stüdyodaki birçok kişinin taktik tabanlı bir Pillars of Eternity oyunu üzerinde çalışmak istediğini belirtti. Ancak, bu tür oyunların nispeten niş bir kitleye hitap ettiğini ve bu nedenle geliştirme bütçesinin dikkatli bir şekilde planlanması gerektiğini vurguladı. Sawyer, “Eğer iyi bir taktik oyunu yaparsanız, bu türü seven oyuncular mutlaka satın alır. Ancak bu topluluk çok büyük değil, bu yüzden satışlar sınırlı olabilir,” dedi.
Ayrıca, projenin görsel kalitesinin ve kapsamının Avowed gibi büyük bütçeli oyunlarla kıyaslanabilir seviyede olması gerektiğini belirterek, bu durumun projeyi daha karmaşık hale getirdiğini ifade etti. Ancak, Obsidian ekibinin bu fikri ciddi şekilde değerlendirdiğini de sözlerine ekledi.
Obsidian’ın Avowed ile Eora evrenine geri dönmesi, hayranların Pillars of Eternity 3 beklentilerini artırmış durumda. Sawyer, Xbox’ın Baldur’s Gate 3 boyutunda bir bütçe ayırması durumunda üçüncü bir Pillars oyunu yapmayı çok istediğini belirtti. Ayrıca, Avowed’un yönetmeni Carrie Patel de bu fantastik dünyada daha fazla oyun görmeyi arzu ettiğini dile getirdi.
Obsidian ekibinin hem taktik oyunları hem de tam kapsamlı bir devam oyunu üzerinde düşünmesi, Pillars of Eternity hayranlarını heyecanlandırıyor. Ancak, bu projelerin gerçekleşip gerçekleşmeyeceği, büyük ölçüde ekonomik ve stratejik faktörlere bağlı olacak gibi görünüyor.