NVIDIA, RTX 50 serisi ekran kartlarında bir dönemin popüler fizik motoru PhysX desteğini sona erdiriyor. Bu karar, özellikle 2010'lu yıllarda yayınlanmış ve PhysX teknolojisine dayanan oyunları etkileyebilir. Eski oyunlarda daha gerçekçi parçacık efektleri ve fizik simülasyonları sunan bu teknoloji, yeni kartlarla artık desteklenmeyecek.
PhysX, 2000’li yılların başında fizik simülasyonlarını oyunlara entegre etmek için geliştirilmiş bir teknoloji olarak dikkat çekti. NVIDIA’nın 2008 yılında PhysX’i satın almasıyla bu teknoloji, ekran kartları üzerinden çalıştırılmaya başlandı ve Batman: Arkham City, Borderlands 2, Assassin's Creed IV: Black Flag gibi oyunlarda yoğun bir şekilde kullanıldı.
PhysX, oyunlarda parçacık efektleri, yıkılabilir çevreler ve dinamik sıvı simülasyonları gibi özellikleri mümkün kıldı. Örneğin, Batman: Arkham serisinde duvarlara zarar verme, rüzgarda savrulan kağıtlar ve duman efektleri gibi detaylar PhysX’in katkısıyla hayat buldu. Ancak RTX 50 serisi ile birlikte bu teknolojiyi destekleyen 32-bit uygulamalar artık çalıştırılamayacak.
NVIDIA’nın bu kararı, eski oyunlarda gözle görülür performans düşüşüne yol açabilir. RTX 50 serisi kartlarda PhysX desteği olmadığı için bu görevler GPU’dan CPU’ya aktarılacak ve bu da oyunlarda kare hızının düşmesine neden olabilecek. Örneğin, Borderlands 2 gibi oyunlarda PhysX açıkken performans sorunları yaşanabileceği belirtiliyor.
PhysX’in kaldırılması, oyun koruma ve eski oyunların erişilebilirliği açısından da bir sorun oluşturuyor. Yeni donanımlara geçildikçe, bu tür eski teknolojilerle çalışan oyunların orijinal deneyimi korunamayabilir. NVIDIA, 50 serisi kartlarda 32-bit uygulamaların artık CUDA platformunda geliştirilemeyeceğini ve hata ayıklanamayacağını da açıklamış durumda.