Önümüzdeki ay çıkacak olan Nioh'un öne çıkan en büyük özelliklerinden birisi, oyunun From Software'in dünyaca ünlü serisi Dark Souls'a benziyor olması. Hem oynanış, hem de görsel tasarım açısından Souls serisi ile büyük oranda benzerlik taşıyan Nioh, yine de bunları bir kenara bırakarak kendine özgü, sağlam bir kurgu ile karşımıza çıkacak.
Biz oyuncuların sosyal medya veya diğer kanallar yoluyla yaptığı tatlı-acı tüm eleştirileri inceleyen ve bu eleştirilerden bir ders çıkarmaya çalışan yapımcılar, oyunlarını da bu eleştiriler ile geliştiriyor. Nioh'un yapımcı yönetmeni Yosuke Hayashi de bu pozitif ve negatif eleştiriler bir yana, oyunun Dark Souls ile olan benzerliğine dair yorumlara cevap verme gereği duymuş.
"Dark Souls ve Lords of the Fallen'a bir hayli saygı duyuyoruz. Ancak Koei Tecmo için, orijinal olmak özel bir şeydir. Nioh, Batılı bir samuray olan ana karakterin 16. yüzyıl Japonya'sında verdiği mücadeleyi anlatan aksiyon RPG tabanlı bir oyundur. Nioh, Dark Souls'a göre silah ve ekipmanlar açısından daha derin bir savaş sistemi sunuyor ve ayrıca William'ın savaş yeteneklerini geliştirmeye olanak tanıyor."
Nioh, 9 Şubat 2017'de PlayStation 4'e özel olarak çıkacak.
Dark Souls 3 oynadım ve hiç kalkan kullanmadım, bü yüzden kalkana mecburuz falan demeyin. Açın internetten üzerine zırh bile giymeden bir parça don ve tek kılıçla oyun bitiren tipleri görün. Adamlar bu halde boss kesiyor ama tek hasar almıyor.
DS'nin bir ninja gaiden olmadığı doğru dövüş mekaniği açısından,ama zayıf falan değildir. Oynayanların çoğu silahların özel kombolarını yapmayı öğrenmez. Halbuki silaha ve kullanışa göre farklı kombolar var. Aynı silahın koşuyorken, yuvarlanıyorken, geri adım atarken farklı hareketleri vardır ve bunlar hafif ve ağır saldırıya göre değişir. Bu bir silahın 6 çeşit dövüş mekaniği olduğu gösterir ve çoğu zaman silahtan silaha değişir.
En önemlisi kendinize güvendiğiniz an ölürsünüz. Bu bir çok oyuncuyu zaten kombo öğrenmeden pes ettirir.
Ama DS size seçenek sunuyor. Eğer kalkan kullanmak istemiyorsanız kolaylıkla sağa sola kaçabilmeli ve yerde yuvarlanabilmelisiniz bunun için üzerinizdeki ağırlık toplam kaldırma kapasitenizin %70'inden az olmalı. Böyle yaparsanız silah kullanırken ceylan gibi sekersiniz.
Yok, ben hem en ağır kalkanı, en sağlam zırhı giyicem ama hem de uçar gibi hareket edecem diyorsanız, yemez, kusura bakmayın.
Oyun hantal falan değil, oyuncu hantaldır. Kombo yok diyen ise, nasıl desem, hırsız üstüne ekmek bıçağıyla koşan bakkal gibi davranıyordur.
DeC18.01.2017 21:54
Dark Souls 2'de kalkan olmadan oyunu bitirmek zor gerçekten, illa lazım oluyor mage olsan bile. Ama DS3'te alakası yok kalkansızda oynuyorsun gayet. Combat sistemi zayıf falan değil.
12991299418.01.2017 21:51
kalkan odaklı mı? hiç bi oyununda kalkan kullanmayi tercih etmedim ve hala da etmiyorum dex ile dodge/parry odakli ustalik gerektiren oynayış tarzlarında geliştirirsen kendini belki sende ne demek istedigimi anlarsın
MK Okuru18.01.2017 21:49
Kalkan odaklı :) özel kombo yok :) hantal :) GIT GUD CASUL SCRUB
MK Okuru18.01.2017 18:53
Dark souls ortacag dovus sistemini gercikci bir sekilde getirmeye calismisdi (Buyu falan haric) .Ortacagda kombo yapilmiyordu yanilmiyorsam.
MK Okuru18.01.2017 16:52
ama dengeli, nioh gibi statlarla oynanarak zorlaştırılmış değil, sadece rambolara göre değil
Dark Souls 3'ü 2 kere bitirmiş biri olarak şunu belirteyim, daha iyi oyun yaptığını söyleyen kişi büyük iddada bulunuyor demektir. Elbette olabilir, ama göreceğiz, DS çok zor bir rakip karşılaştırmak için.
"Nioh, Dark Souls'a göre silah ve ekipmanlar açısından daha derin bir savaş sistemi sunuyor". Fazla iddialı geldi bana. Nioh'un demosunu gördük öyle aman aman bir yanı yok gibiydi. Belki geliştirmişlerdir, göreceğiz. Dark Souls ve Bloodborne ayrı bir seviye. Özellikle DS3 silah ve ekipman olarak zengin bir oyun, Nioh onu ne kadar geçecek görürüz. Görünüm olarak aşırı derecede benziyor Dark Souls'a bunu kabul etmek gerek.
Dark souls kalkan odaklı bir oyun kombatı çok zayıf. Özel kombo yok ve hantal