Nintendo Switch 2'nin oyunları, NVIDIA'nın DLSS yükseltme teknolojisi ile 4K çözünürlükte, ancak sadece 30FPS'de sunması bekleniyor. Digital Foundry'deki uzmanlar, yeni nesil Nintendo konsolunun 60FPS'de 4K çözünürlükte oyun oynatma olasılığını da tartıştı.
Video oyun donanımı ve yazılımı analizinde saygın bir konuma sahip olan Digital Foundry'nin teknoloji uzmanları, Nintendo Switch 2'nin NVIDIA DLSS kullanarak oyunları 4K, 60FPS'de oynatma kapasitesini değerlendirdi. Uzmanlar, Switch 2'nin 30FPS'de 4K çözünürlük sunabileceğini belirtti, ancak konsolun GPU'sunun içeriği yükseltme maliyetleri nedeniyle 60FPS'nin mümkün olmadığını savundu.
Digital Foundry ekibi, T239 çipiyle gerçekleştirdikleri bir teste dayanarak, amaçlarının Switch 2'deki söylenti donanımını taklit etmek olduğunu ifade etti. Özellikle, Death Stranding'i DLSS Ultra Performance kullanarak 720p'den 4K'ya yükselttikleri test, önemli sonuçlar verdi. Ekip, bu yükseltmenin doğal çözünürlüğe göre kare süresine 18,3 milisaniye eklediğini, bu nedenle 60FPS'nin mümkün olmadığını tespit etti. Ancak, 720p'den 1440p'ye yükseltme sadece 7,7 milisaniye ekledi.
Geliştirici Tercihleri ve Kaynak Kullanımı
Testi yapanlar, bu sonuçlara dayanarak, GPU zamanının yarısından fazlasının yükseltme için harcanmasının, 4K 30FPS hedeflemenin konsol kaynaklarının yanlış kullanımı olacağını vurguladı. Mevcut kaynaklar göz önüne alındığında, bu kadar yüksek bir yükseltme maliyetinin geliştiricilerin oyunlarını bu kombinasyon için optimize etmeyeceğine işaret ediyorlar. Bunun yerine, geliştiricilerin daha yüksek yenileme hızında 1080p veya 1440p'yi tercih edeceklerine inanılıyor.