Bir kaç yıl evvel, AD&D kurallarına sadık kalıp, hatırı sayılır çoklukta fan
kitlesine ulaşacak bir RPG çıkacak deseler inanmak güç olurdu. Konu olarak
diğerlerinden pek bir fark gütmemesine rağmen benzerleri arasından geniş
karakter seçenekleri, oynanabilirlik ve multiplayer modundaki gücü sebebiyle
sıyrılmayı bilen bir oyun vardı; Neverwinter Nights.
İyi ve Kötü... Bir de Klişeler
Her şeyin değişim içinde olduğu yaşamda baki kalan insanoğlu bencilliğinin
doğurduğu yıkım isteği, FRP senaryolarının klişesi haline gelecek iyi ve kötü
kavramını doğurdu. Genellikle oyunlara adapte edilen bu senaryolardaki en büyük
zaafiyetlerden birisi karakterlerin arkaplanının güçlü tutulmasına karşın,
işleyiş anında kılıçlar ele, büyüler havaya şeklinde ilk karşılaşma atmosferi
ile yerle bir olmasıydı kanımca. NWN için de aynı şeyleri söylemek hata olmaz
bana göre. Bütün bu aksaklıklar ya da klişelere rağmen oyundaki çeşitlilik bize
bunları kısmi olarak ya da kimilerince tamamen unutturmaya yetti.
NWN serisinin tek kişilik oyuncu biçiminde aksayan tarafı, giriş ve gelişme
kısımlarının çok ağır ilerliyor oluşuydu. Sebep bu ki bir çok kişi kimi hileler
ile ilk bölümleri hızlıca geçmeye ya da aynı hileler ile çoklu oyuncu ortamında
ayakta kalabilecek karakterler yaratıp kendini tek kişilik oyundan uzaklaştırma
yoluna girdi. Oyunun sonuna bir kere vardıktan sonra, kimsenin oynamak istediği
başka bir karakter için oyunu baştan sona yeniden oynama yolunu seçeceğini
sanmıyorum. Eğer oyunları alkole benzetecek olsaydık, bu oyun ikinci kadehi
kaldırılamayacak türden bir içki olurdu.Sözcükler oyunun tamamen kötü
taraflarına değiniyor gibi dursa da, aslında bütün bu olumsuz noktaların altında
yatan kaynağın oyunun çok geniş bir vizyona sahip olmasından kaynaklı olduğunu
söylemem gerekli.Gözden kaçan ufak detaylar atlanmamış olsa, bir kaç rötuş ile
bu oyunun kendini aşacağına inancım her zaman mutlak olmuştur.
Karakter seçimi en zor karar...
NWN serisinde değinmek istediğim en mühim husus Modüler araç seti. Seçenekleri
bu kadar bol bir oyunda kendi oluşturduğumuz mekânlar ve senaryolar ile
oyunculara yeni bölüm imkânları sunmaktan geri kalmayışı, yapımcı firmaya olan
övgümü katlamıştı. Bu övgü hala da tarafımdan verilmekte. Ancak bütün objeleri,
silahları, binaları, mekanları kişilerin yerleştirmesine olanaklı hale
getiriyorsanız, oyundaki çarpık yapıya da belli bir oranda seti çekmiş
olursunuz.