Artılarİlk başta eğlenceli bir kovalamaca başlıyor, yapay zeka fena değil
EksilerBir süre sonra hep aynı şeyleri yaptığımızı anlıyoruz, çok fazla kullanılabilecek strateji sunulmamış
Necromania’yı oynadıktan kısa bir süre sonra, ona “stratejik deathmatch”
ismini taktım. Strateji olarak geçse de, aslında oyunun deathmatch olayından hiç
farkı yok. Üstten görünümlü bir kameranın olduğu ve üzerinde bol bol odalar ve
mağaralar bulunan haritalarda, yapay zekaya karşı mücadele ediyoruz. Genelde
amaç, onları öldürmekten çok, gerekli anahtarları bulup bulunduğumuz bölümden
ilk çıkan kişi olmak. Yani aslında adam öldürmek birincil görevimiz değil ama,
birisini en kritik zamanda öldürdüğümüz zaman kazanma yolunda büyük bir adım
atmış olabiliyoruz.
Sürpriiz!
Toparlamak gerekirse, genel mantık “diğer elemanlarla kapış, gerekli anahtarları
bul, onları tuzağa düşür ve bölümden kaç git” şeklinde gelişiyor. Çeşitli
tuzaklar kurulabiliyor olması ve sürekli bir kovalamacanın yaşanması, ilk
oynamaya başlayınca oldukça zevkli geliyor ancak bir süre sonra hep aynı şeyi
yaptığımızın farkına varıyor ve aslında tüm bu amaçların yanında hiçbir amacımız
olmadığı kanısına varıyoruz. Halbuki başlangıçta gösterilen demo’lar, hiç de
kötü gözükmüyor ve oyunun enteresan bir yapım olacağını işaret ediyordu. Hele ki
sansürlü iskeletleri gördükten sonra, merak seviyesi tavan yapacaktır, ama çok
fazla birşey beklememeniz gerektiğini tekrardan hatırlatayım.
4 ana bölümümüz var, bunların her biri de kendi içlerinde 5 level’a
ayrılıyorlar. Yani, toplam 20 level’lık bir macera söz konusu. Seçebileceğimiz 7
farklı karakter bulunuyor. Bunlar; Stone Golem, Magician, Knight, Orc, Beast
Master, Skeleton ve Fog Woman. Bu kadar farklı karakter olması ilk başta göze
hoş geliyor ancak daha sonra anlıyoruz ki, tipleri ve bir özel güçleri dışında
diğer bütün herşeyleri aynı, pek farklılık yok. Yalnız her karakterin güç ve hız
seviyeleri fark ediyor, neyse ki bunu düşünmüşler. Stone Golem oldukça hantal
hareket ediyor ancak vurduğu zaman deviriyor. Knight ise, Golem’e göre daha
etkisiz vurmasına rağmen, çevikliği ile ön plana çıkabiliyor.
Bölüme başladığımızda karşılaştığımız üstten görünüm, bana bir ara çok eski
oyunları hatırlattı. Kamerayı zoom yapabiliyoruz ancak zoom yaptığmızda
görüntüde bozukluklar meydana geliyor. Ekranın sağ tarafında, herşeyimiz olan
mana çubuğu var. Sihir kullanırken, tuzak hazırlarken burası azalıyor.
Düşmanlardan darbe aldığımız zaman da kendisi sağlık görevi görüyor ve yine
azalıyor. Onu dolu tutmak için bol düşman öldürmeli, ya da mana havuzlarına
girmeliyiz. Alt kısım Inventory benzeri ve ikiye ayrılmış. Sol tarafta, bölüm
içinde kilitli olan kapılarda kullanıp bölümü tamamlamamızı sağlayan anahtarlar
depo ediliyor, sağda ise sihir olarak kullanabildiğimiz tuzaklar bulunuyor.
Zaten oyunun geneli de bu tuzakları kurup sonuca gitmek üzerine kurulu.
Benim tuzağım seninkini döver
Buradaki tuzakların hiçbiri karakterden karaktere farklılık göstermiyor. Hepsi
aynılarını kullanıyor, yalnız daha önce de belirttiğimiz gibi karakterlerin
sadece özel güçleri birbirinden farklı. Orc özel güç olarak, düşmanlarının
geçtiği yerleri ayak izi olarak görebiliyor. Knight ise, Magic Ring özelliği ile
çevresindeki düşmanlara büyük çapta hasar verebiliyor. Magician ise, görünmezlik
özelliğini devreye soktuğu zaman tehlikeli olabiliyor.
Bölümlerde pek detay bulunmuyor. Bölüm içinde karşılaşacağımız ana tuzaklar var
ancak hepsi tekrarlı. Giyotinler ve alev üfleyen heykeller devamlı karşımıza
çıkacak ve bir düğme ile kapatılmayı bekleyecekler, tabi düşman tam oradan
geçerken açıp onu yok etmeyi de düşünebiliriz. Bizim üzerimizde bulunan
tuzaklardan bahsetmek gerekirse; adamımızı mouse ile kontrol ederken, NumPad
tuşları ile bu tuzak ve sihirleri kullanabiliyoruz. Turbo sihiri sayesinde,
hızlı hareket ediyor ve arkamızdaki bir düşman ya da tehlikeli bir giyotinden
hızlıca kurtulabiliyoruz. Bunu kullanırken manamızın da ne alemde olduğunu
kontrol etmemiz gerekiyor. Bomb sihiri ile, arkamızda bizi kovalamaka olan
düşmanlara acı bir süpriz yapabiliriz. Aniden bıraktığımız bir bomba ile
arkamızdaki düşmandan kurtulabiliyoruz.