Naughty Dog, en az 25 sözleşmeli çalışanının iş sürelerini kısalttı. Kotaku ile paylaşılan bilgilere göre bu kesintiler geçtiğimiz hafta stüdyo içerisinde duyuruldu. Bu kesintilerden en çok etkilenenler kalite güvence ekibi oldu; fakat sanat ve prodüksiyon departmanından da etkilenenler var. Şu an için tam zamanlı çalışanların bu kesintilere dahil edilmediği biliniyor.
İşten çıkarılan sözleşmeli personele herhangi bir tazminat sunulmadığı ve bu durumun diğer çalışanlara da sessizce aktarıldığı belirtiliyor. Yüklenicilere Ekim ayının sonuna kadar görevlerine devam etmeleri söylendi.
Bu olay, son günlerde yaşanan işten çıkarmaların yalnızca biri. Activision Blizzard, geçtiğimiz hafta bazı Hearthstone çalışanlarını "organizasyonel değişiklikler" gerekçesiyle işten çıkardı. Ayrıca İngiltere merkezli yayıncı team17 de CEO'su Michael Pattison'un ayrılmasının ardından işten çıkarmalarla karşılaştı.
Bu kesintilerin arkasındaki sebepler tam olarak bilinmiyor ve Naughty Dog'un "The Last of Us"un çok oyunculu moduyla ilgili olup olmadığı konusunda herhangi bir bilgi paylaşılmadı. Daha önce Mayıs'ta Bloomberg tarafından yayımlanan bir haberde, "Destiny"nin geliştiricisi Bungie'nin projeyi incelemesinin ardından, geliştirme faaliyetlerinin düşürüldüğü ve Naughty Dog'un nasıl bir yol izleyeceğini belirlerken sadece sınırlı bir ekiple devam edildiği iddia edilmişti.
Son olarak, Temmuz'da Naughty Dog'un eş başkanı Evan Wells, 25 yıllık kariyerinin ardından emekliye ayrıldı ve "The Last of Us"un eş yönetmeni Neil Druckmann stüdyonun başındaki tek yönetici olarak kaldı.