1/4

Mount & Blade

Arda Gündüz 3.06.2010 - 12:31
Türk yapımı bir RPG, sonuç kesinlikle olumlu ve daha da güzel olacak...
Savaş, bütün Calradia üzerine bir kara bulut gibi çökmüştür. Üstelik, bu savaştan herkes nasibini alacak ve hayatta kalmak için tüm insanlar uğraş vereceklerdir. Avcısından, tüccarına, köylüsünden çiftçisine kadar herkes tek bir amaç uğruna mücadele edeceklerdir, savaştan sağ olarak kurtulabilmek. Sadece ileri gelen savaşçılar değil, haramiler ve soyguncular da tehdit oluşturmakta, insanlara zarar vermektedirler. Artık devreye girme ve Calradia’da hayatta kalmanın yanında tekrar barışı sağlama zamanı gelmiştir. Bu kavganın en önemli kahramanı da biz, daha doğrusu oluşturacağımız karakerimiz olacaktır.

Bu da bizim diyarlardan

Türk yapımı oyunlar giderek büyümeye ve geniş bir yelpazeye yayılmaya devam ediyorlar. Mount&Blade de bu gelişimin son halkalarından birini oluşturuyor. Yapım genel olarak iki kişi tarafından gerçekleştirildi. Oyun dizaynı ve programlama Armağan Yavuz, artwork ise İpek Altan Yavuz tarafından. Bunların yanında yabancı programcılardan da yardım alındı ancak genelde alışkın olduğumuz uzun Credits listesi burada yok. Birkaç kişinin elinden oldukça tatmin edici bir yapım çıkmış. Mount&Blade’in yapımında emeği geçen herkesi can-ı gönülden tebrik etmek gerekiyor. Bir RPG olarak Mount&Blade, kaliteli birçok yapım ile kafa kafaya gidebilecek, yer yer üstünlüklerini bile gösterebilecek bir potansiyele sahip. Ayrıntılara girdikçe bunu çok daha iyi anlayabileceğiz.

Başlar başlamaz oyun bizi yönlendiriyor ve karakter sınıfımızı seçtikten birkaç adım sonra da yaratma ekranına geliyoruz. Birçok RPG’de olduğu gibi, başlangıçta elimizde bulunan yetenek puanlarını istediğimiz özelliklere istediğimiz miktarda dağıtmamız gerekiyor. Burada üç çeşit dağıtma puanımız bulunuyor. Dexterity, Agility, Charisma gibi stat’larımıza dağıtabileceğimiz puanlar, geliştirmek istediğimiz yeteneklerimize dağıtabileceğimiz puanlar ve son olarak da silah özelliklerimize dağıtabileceğimiz puanlar bulunuyor. Dağıttığımız her bir puan, oyuna direkt olarak etki ediyor. Tabi oyun içerisinde level atladıkça, dağıtabileceğimiz yeni puanlarımız oluyor ve onları da uygulayarak yeteneklerimizi daha da geliştirebiliyoruz. Yalnız özellikle geliştirmek istediğimiz yeteneklerimize baştan iyi karar vermemiz gerekiyor, oyun içerisinde bu yeteneklere yoğunlaşıp onlar üzerinde puan uygularsak, daha verimli olaraktır. Bir nevi Diablo mantığı söz konusu diyebiliriz.

Puan dağıtma ekranında da görülebileceği üzere, yukarıdan aşağı birbirinden farklı yetenekler ile karşılaşıyoruz. Kimisi kalkanımızın koruma oranını güçlendirirken, kimisi hit point’imizi arttırıyor. Bazıları ise, yara aldığımız vakitlerde kendi yaramızı daha verimli bir şekilde sarabilmemize olanak tanıyor. Durumumuza ve karakter özelliğimize göre gereken puanları ilgili yeteneklere dağıtmalıyız. Her bir verilen puanın oyuna etkisi gerçekten çok fazla. Gereken dağılımları yaptıktan sonra karakterimizin fiziksel görünümünü ayarlayabileceğimiz kısma geliyoruz. Burada adamımıza istediğimiz görünümü verebiliyoruz, böylelikle kendisi oyunda da aynı şekilde karşımıza çıkacak. Ayarlarımızı yaptıktan sonra artık maceramıza başlayabiliriz. Başladığımız yer bizim ana kasabamız.