ArtılarHarika grafikler ve sesler, kuralsız eğlenceli oynanış, yeni bir tecrübe katması, başarılı tasarımlar, online modu ve dengeli yapısı
EksilerHareket algılayıcılarla zor oynanıyor, ciddi olarak feci zaman çalıyor
Motorstorm ve Killzone 2 zamanında E3 fuarında gösterilmiş ve oldukça
konuşulmuşlardı. Özellikle yayınlanan videolarının gerçekçiliği, oynanışları,
grafikleri vs… forumlarda sayfalar dolusu tartışıldığını iyi biliyorum.
Haklarında ortaya atılan iddialar, videoların kare kare incelenip detayların
aktarılması ve konuşulması çok yapıldı. Kimine göre oyunlar gerçekten böylesi
olacaktı, kimine göre olmayacaktı. Aradan geçen süre içinde bu sorulara yanıt
arandı. Ama kesin yanıt oyunların çıkması ile gelecekti. İşte şimdi karşımda çok
tartışılan yapımlardan biri Motorstorm duruyordu. Yapmam gereken onu doyasıya
oynamak ve kesin yargımı vermekti. İşte benim Motorstorm hikayem böyle başladı.
Herhangi bir oyun yapmadan önce onunla ilgili açıklamalarınız, ekran görüntüleri
ve videolarınız oldukça önemlidir. Aslında yapmakta olduğunuz herhangi bir
projeyle ilgili, çıkmadan önce gösterilenler ve söylenenler çok önemlidir. Bir
kitap olsun, sinema filmi veya bir grubun yeni albümü olsun; bu durumda fark
etmez. Sonuçta ilk verdikleriniz oldukça önemlidir. Beklentiler olur ve bu
beklentileri her şekilde karşılamak gerekir. Özellikle daha önceden başarılı
işlere imza attıysanız, eskilerinin altında ezilmeyecek bir şeyleri ortaya
çıkarmak gereklidir. Playstation 3’ün kendisi dahil, oyunlarıyla beraber böylesi
bir olay içinde. Bazı kesimlere göre başarılı, bazılarınca başarısız.Ama zamanla
tam her şey netlik kazanacaktır. E3’te konuşulan, oldukça tartışılan Motorstorm
işte sonunda kesin yanıtını veriyor.
Normal koşullar
Yarış oyunlarını bilirsiniz. Hızlı ve dikkatli giderek, bitiş çizgisine en önde
ulaşmak yegane amaçtır. Ama yarış oyunlarında genelde belli kurallara bağlı
kalınmak zorunda bırakılır. İllaki belli bir yol vardır, bu yol dışına çıkılmaz.
Arada kısa yollar ve patikalar bulunur, ama bunlar her zaman vardır diyemem.
Rakiplerinizi yol dışına itmek veya onları nakavt etmek her zaman olmaz. Hatta
bu saydıklarım bazı yarış oyunlarında hiç yoktur. Çizgiseldir bazıları. Şimdi
bunları es geçin ve unutun. Sizleri yeni bir tecrübe yaşatan Motorstorm’la
tanıştırayım.
Motorstorm’un görüntüsü ekrana geldikten sonra ciddi anlamda oyunun bana yeni
bir şeyler yaşatacağı belliydi. O zamana kadar hep videolarını izlediğim, ekran
görüntülerine bakıp ayrıntıları çıkarmaya çalıştığım oyun karşımdaydı. Hazır
olmuş ve oynayacaktım. Şimdi piyasadaki oyunların çoğunu bir kenara bırakalım.
Çünkü Motorstorm yeni bir heyecan ve tecrübe yaşattıracak kadar dolu. İlk
dakikalardan itibaren oyuncuyu içine çeken bir yapısı var. Pistler eskisi gibi
değil artık. Oynayacağım tek tük belli sınıf araçlar yok. İstersem bir
motosiklet, istersem koca bir kamyon alayım. Tamamen benim seçimime kalmış.
Yollar hep o oynadığım aşırı çizgisellikte bu sefer seyir etmiyor. Alternatifler
bolca, oradan buradan pat diye öne geçebilirim. Ama şunu da unutmadan hemen
söyleyeyim. Bu oyunda ben rakiplerimi çarparak yarış dışına itebilirim, nasıl
olsa bunu bana yasaklayacak bir kural yok. Evet, Motorstorm içinde kurallar yok,
özgürüz. Yegane amaç sadece birinci olmak.
Oyunda oldukça fazla araç bulunuyor. Genel olarak gördüğümüz tek tip sınıfta
araçlar yok. Hepsi birbirinden farklı. Küçük olanlar, büyük olanlar hepsi var.
İşin diğer güzel yanı bu araçların çoğunu yarışlarda görebilmek. Tabii ki
araçların avantajları ve dezavantajları bulunuyor. Mesela ufak olan araçlar
manevra konusunda ve hızlı gitme konusunda oldukça başarılılar. Ufak
olduklarından çevikliklerini kullanıp, öne geçebiliyorlar. Ama eksi oldukları
diğer bir konu ise dayanıksız olmaları. Ufaklıklarına ve hızlı olmalarına karşın
dayanıksızlık da diğer hususları. Bu durum özellikle diğer araçlar tarafından
yoldan çıkarılmalarını sağlıyor.