1/3

Modern Warfare 2 vs Bad Company 2

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
İki dev, karşı karşıya!
Modern Warfare 2, büyük merakla bekleniyordu. Çıkışıyla birlikte hem meraklı bekleyiş sona erdi, hem eleştirildi, hem de yeni çıkacak diğer FPS oyunlarıyla karşılaştırılmaya başlandı. Şüphesiz ki ona kafa tutabilecek tek FPS, şu an için Battlefield: Bad Company 2 olarak gösteriliyor. Özellikle EA Games yetkilileri, her fırsatta Bad Company 2'nin (BC2) daha iyi olduğunu dile getirerek, gerçekçi savaş deneyiminin BC2'de yaşanabileceğini ekliyor. Zira azımsanamayacak kadar çok oyuncu da Bad Company 2'nin çıkışını dört gözle bekliyor. Demosunun tam 3.5 milyon kez indirilmesi, yeterli bir örnektir sanırım. Şimdi isterseniz gelin, bu iki oyunu başlıklar halinde yan yana getirelim.

Modern Warfare 2 vs Bad Company 2

Hikâye:
Modern Warfare 2'nin senaryosu, ilk oyunun 5 yıl sonrasında başlıyor. Rusya ve Amerika arasındaki kriz sürmekte ve bundaki en büyük etkenleri ise Makarov ile yandaşları oluşturmaktadır. Ayrıca Amerika ordusuna mensup bir general de işin içinde. Oyun boyunca birçok sürprizle karşılaşmak mümkün. Cpt. Price'dan sonra özellikle Ghost gibi bir karakter, MW2'nin popülaritesine olumlu yönde etki etti. Beklenmedik şekilde ölümü, Price'ın geri dönmesi ve dahası da MW2'nin senaryo detaylarındaki önemli noktalardan bazıları. Bir FPS olarak Modern Warfare 2'nin senaryosunun gayet iyi, ama kısa olduğunu söyleyebilirim.

Bad Company 2'nin serüveni de Rus ve Amerikalı askerler arasında başlayan, sonradan büyüyen krize dayalı. Hatırlarsanız ilk oyun, "Üç Kral" filminden esinlenilerek şekillendirilmişti. Yeni yapım ise, daha ciddi ve daha şiddetli. İlk Bad Company ile hemen hemen bağlantısız ve farklı karakterler var. Tek kişilik senaryo moduna dair ne fazla bilgiye, ne de görsele sahibiz. Bu sebeplerden dolayı henüz konuşmak için erken. Yine de kötü bir macera olmayacağını umuyoruz.

Modern Warfare 2 vs Bad Company 2

Oynanabilirlik:
Modern Warfare 2'de farklı ülkeleri geziyor, farklı ekipmanları kullanıyor ve birden fazla düşman faktörüne karşı mücadele ediyoruz. Özellikle Hollywood filmlerindekilere benzetilerek hazırlanan sahneler, oynanabilirliği fazlasıyla istekli kılıyor. Baktığımızda, haritaların önceki oyuna göre daha büyük olduğunu, sürekli gelen asker unsurunun da azaltıldığını görüyoruz.