Bir nevi mobil DirectX 12 diyebiliriz
Windows 10 ile birlikte resmi olarak kullanıma sunulan DirectX 12, CPU'nun GPU üzerindeki darboğaz etkisini ortadan kaldırarak, özellikle çok fazla cismin ekranda gözüktüğü sahnelerde ciddi optimizasyon sağlıyor, bu sayede Kare/Saniye oranını hissedilir miktarda artırmayı başarıyordu.
Yukarıdaki örneğe benzer olarak farklı bir alternatif sunan OpenGL Vulkan, tıpkı DirectX 12 gibi, GPU ile CPU arasındaki iletişimi optimize ediyor, ve çok daha verimli bir API desteği sunuyor.
Bugün ise hali hazırda mobil platformda kullanılan OpenGL, yeni API'si Vulkan ile bu desteği mobil platforma taşıyacak, ve zaten iyice güçlenen mobil cihazları neredeyse konsollar ile yarışacak hale getirmeyi başaracak. Özellikle Android tabanlı cihazlarda oluşan sıkıntıların birçoğunu giderebilecek kadar güçlü olan Vulkan, Apple'ın iOS cihazlarda kullandığı Metal API'si gibi, Android tabanlı cihazlara ciddi bir güç artışı sağlayacak gibi gözüküyor.
OpenGL Vulkan'ın eski API ile karşılaştırma videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.
Khronos'un geliştirdiği Vulkan adında, OpenGL'in veliahtı DX12 muadili, Mantle kırması bir API var.
OpenGL Vulkan diye bir şey yok arkadaş, sadece Vulkan veya Khronos Vulkan!