ArtılarCanlı detaylı grafikler, özgün oynanış, iyi optimizasyon
EksilerBazı gölge ve ışıklandırma hataları, kendini tekrar eden dövüş comboları
EA’nin düşüşü
Electronic Arts bu yıl büyük bir eleştiri yumağı altında kaldı. Son zamanlardaki
yapımlarıyla bekleneni veremeyen köklü firma, krizden etkilenmiş ve yakın
zamanda büyük bir işten çıkarma operasyonu yapmıştı. Adlarıyla unutulmayan
yapımlar bekleneni verememiş ve mali açıdan zarar edilmişti. Şükür ki EA altında
çalışan seçkin bir iki yapımcı firma EA’nin ismin kurtarır nitelikle projeler
yapabiliyor. Bu yapımcılardan biri de herkesin bildiği DICE (Digital Illusions
CE) firması. İsveç asıllı firma olan DICE geçmişte Battlefield gibi bir yapıma
imza atmış ve oyuncuların gözdesi haline gelmişti. Mirror’s Edge, Unreal 3
motoruyla geliştirildi ve PhysX desteği içeriyor. Daha önce denenmemiş bir türü
bize sunan yapım birçok oyundan alıntılar içerse de, farklı bir oynanabilirlik
sunuyor. Oyunun büyük bir bölümü çatılarda, arka kapılarda kaçamakla geçiyor.
"Yapımda silah kullanmak zorunda kaldığımız anlar da oluyor, fakat çoğu zaman ihtiyaç duymuyoruz."
Kâğıt uçak
Yapımı açtığımızda hoş bir ana menü temasıyla karşılaşıyoruz. Grafik
ayarlarımızı sistemimiz iyi ise gönül rahatlığıyla üst seviyelere çekebiliriz,
çünkü optimizasyon gayet iyi seviyede. Her ne kadar bazı sistemlerde donmalar,
Frame rate düşüşleri yaşansa da, 1.01 yamasıyla sorunların büyük bir bölümü
düzeltilmiş. Modlara göz attığımızda Story ve Race göze çarpıyor. Multiplayer
maalesef bulunmuyor. Story modda senaryoyu oynuyorken, Race modda kendimiz bölüm
seçip zamana karşı yarışıyoruz. Race modun pek eğlenceli olmadığını söylemeden
edemeyeceğim. Senaryoya girdiğimiz zaman, işe koyulmadan önce tuşların ne işe
yaradığını, hangi hareket kabiliyetlerine sahip olduğumuzu sarışın bir güzel,
bize örneklerini göstererek anlatıyor. Böylece tuşlara alışmakta ve
yeteneklerimizi anlama konusunda sıkıntı yaşamıyoruz. Daha sonra görevlere
koyuluyoruz. Yapımda oynanabilirliğin genelde koşuşturma içinde geçtiğini
söylemek gerek. Yani bir dövme, biçme durumundan ziyade işiniz kaçmak.
Düşmanlarınızı alt edebilecek yeteneklere sahipsiniz, fakat ne kadar az
bulaşırsanız sizin için o kadar faydalı.
"Mirror’s Edge’te gideceğimiz yönü bulmakta zorluk çekmiyoruz, çünkü gideceğimiz yöndeki objeler kırmızı renge bürünüyorlar."
Yalan cinayet çatılara sürükler
Yapımın konusu hani o aksiyonu yaşatacak, o hikâyeye bu kadar düşmanı taşıyacak
cinsten değil, ama kötü de değil. Yönlendirdiğimiz karakter Faith’in kız kardeşi
yapmadığı bir cinayetin üzerine atılması gibi bir olayla baş başadır ve
Faith’ten yardım bekler. Amacımız da bu cinayeti temize çıkarmak ve Faith’in
kardeşinin yapmadığını ispatlamak. Oyunda aksiyon hep üst seviyede seyrediyor.