Önceki sene Retro Studios, Nintendo'nun en ünlü oyunlarından Metroid 'i adeta
yeniden yaratarak bir FPS oyunu haline getirmiş ve kimi otoritelere göre 2002
yılının en başarılı oyununu yapmıştı. Zaten Metroid Prime çoğu otoriteye göre
multiplayer özelliğinin olmaması dışında kusursuz bir oyundur. Aradan iki yıl
geçti ve Nintendo çok sevilen oyunun devamı olan Metroid Prime 2: Echeos'u E3
2004'te duyurdu.
Bakalım yeni maceramızda ne gibi yenlilikler var?
Luminon ve Ing adlı iki ırk karanlık ve aydınlık dünyalarında yaşamaktadır ve bu
ırklar aralarında büyük bir savaşa girmişlerdir. Savaşın nedeni ise Ing’lerin
anlaşmaya yanaşmamasıdır. Sürekli sorun çıkartan bu şeytani ırk, Luminon ırkını
sonsuza kadar yok edip aydınlık dünyayı ele geçirmek istemektedir. Bu da Samus
Aran’ın oyuna girdiği yer oluyor. Kiralık Avcı; Luminonlar tarafından Karanlık
Dünya’ya gidip Ing ırkını yok etmek için tutulur; ayrıca Luminonlar, Samus
Aran’a modifikasyon ve yol boyunca kendisini geliştirmesi konusunda yardımcı
olurlar.
Oyun Samus’un uzay gemisini Aether gezegeninin atmosferinden içeri sokup,
şiddetli bir fırtınaya yakalanması ile başlayacak. Gemi inmeden önce biraz hasar
alacak ve Retro Studios’a göre bu ilk sahne mükemmel şekilde hazırlanmış gerçek
zamanlı bir videodan oluşuyor. Bu videoda geminin orijinaline göre mimari
özelliklerinin ve alt roketlerinin genişletilmiş efektlerle daha fazla
detaylandırılmış olduğunu öğreniyoruz.
Aether gezegeni daha önce oynadığımız Tallon 4’ten çok farklı. Gezegen tamamıyla
karanlık ve muhteşem görünüyor. Mağaralar çeşitli yerlerde kırmızı ışıklarla
aydınlatılmış, gerçek zamanlı ışıklandırma özellikle Samus’u muhteşem bir
teknikle gölgelendirmiş ve aydınlatmış; ayrıca güneş ışınları gezegenin üzerinde
baskın bir sis ve ışık ile Samus’un siperlerini aydınlatıyor.
Samus eskisinden çok daha güçlü ve karizmatik.
Metroid Prime 2: Echoes’ta Samus geleneksel güç ışınlarını kullanıyor; fakat
bunun yanında ışın silahı da mevcut. Bu silah karanlık ve aydınlık dünya
temalarıyla fazlasıyla donatılmış. Işın silahı standart çevreleri bir yığın ışın
göndererek vurabiliyor. Aydınlık ışın silahı karanlık dünya savaşçılarına çok
zarar vermede ve onları ortaya çıkarmada oldukça kullanışlı görünüyor. Tersi
olan karanlık ışın silahı ise aydınlık dünya savaşçılarını perişan ediyor.
Karanlık ışın silahı tamamen pis bir silah, bu silah yapışkan bir sıvı atıyor,
kendisini düşmana bağlayan ve onu saran bir özelliğe sahip olduğu için de ona
Dark Matter (Kara bela) deniyor. Bu karanlık ve aydınlık ışınlar (ki Nintendo
bunların çok eğlenceli olacağını vurguluyor) oyunun bulmacalarının çözümünde de
çeşitli fonksiyonlara sahip olacakmış. Yalnız Retro Studios bu silahlara cephane
sınırı koymuş durumda. Sonuç olarak bu silahları boşa kullanamayacağız, fakat
daha önce açıkladıkları silahlarda herhangi bir cephane limiti bulunmayacak.