Son dönemin en çok ilgi çeken konularından biri olan Metaverse'in üzerinde hiçbir kontrol bulunmaması, geleceğimizin temel taşları olan çocuklarımızın önüne bir tehlike olarak çıkıyor. Metaverse dünyasındaki büyük tehlike, şu aşamada denetlenemiyor.
Geçtiğimiz yıl iyice popülerleşen Metaverse'in en basit anlatımı için Second Life oyununu gösterebiliriz sanırım. Sanal dünyada yarattığınız karakteriniz ile, içinde bulunduğunuz evrendeki tüm etkinliklere dahil olabiliyorsunuz. Bunlar oyun oynamaktan, sinemaya gitmeye kadar geliştiricilerin sunduğu her alanda olabiliyor.
İngiliz NSPCC Derneği (Çocuklara İşkenceyi Önleme Derneği), BBC'nin bu konuda yaptığı bir araştırma için veriler sundu. 13 yaşında bir çocuk gibi hesap açılarak davranılan bir hesap yaratan dernek yetkilileri karşılaştıklarını "şok edici ve sinir bozucu" olarak tanımladı.
13 yaşında bir kız çocuğu gibi davranan bir araştırmacı, sanal gerçeklik dünyasında cinsel materyale, ırkçı hakaretlere ve tecavüz tehdidine tanık oldu. Araştırmacısı - en az 13 yaş derecelendirmesi olan bir uygulama kullanarak - avatarların seks simülasyonu yaptığı sanal gerçeklik odalarını ziyaret etti. Ona seks oyuncakları ve prezervatif gösterildi ve çok sayıda yetişkin erkek ona yaklaştı.
Gördükleri karşısında şok olan araştırmacı, bu konuda hiçbir denetim olmamasını eleştirdi. Uygulamalara girerken herhangi bir yaş sorgusu ile de karşılaşmayan kullanıcılar, sadece Facebook hesabı ile bağlandığını, sonrasında ise hiçbir kontrol gerçekleşmediğini belirtti.
Yaşı henüz yetmeyen kullanıcıları, Metaverse dünyasındaki büyük tehlikeye karşı koruyabilmek için birincil adım ebevenylere düşüyor. Henüz, düzgün işleyen herhangi bir kontrol mekanizması olmayan Metaverse, geçtiğimiz yıl Mark Zuckerberg'in bu konuya verdiği önem ile birlikte Facebook'un adını Meta olarak değiştirmesi ile bilinirliği iyice artmıştı. Ardında da Facebook'un kendi metaverse'ini kuracağı açıklanmıştı.
Metaverse, sosyal bağlantıya odaklanan bir 3B sanal dünyalar ağıdır. Fütürizm ve bilimkurguda, genellikle internetin sanal ve artırılmış gerçeklik başlıklarının kullanımıyla kolaylaştırılan tek, evrensel bir sanal dünya olarak varsayımsal bir yinelemesi olarak tanımlanır.
Canavarın beslenmesi lazım...Sosyal medya ve diğer platformlardan elde edilen gelirler düşmeye başladı.Yeni bir kaynak ve yeni akımların oluşması gerekiyor, kısacası buna mecburlar, başka bir alan yaratmaları gerekiyor.