Metal Gear Survive

Hakan Hervenik 26.02.2018 - 17:03
Alma Kojima'nın ahını, çıkar aheste aheste
Platformlar PC, PlayStation 4, XBox One
Metal Gear Survive
  • Yapımcı - Yayıncı Konami - Konami
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 40
29 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%60
Artılar - Arkadaşlarınız ile co-op oynamak
Eksiler - Uyuşuk dövüş mekanikleri
- Abartılı acıkma ve susama
- Yavan harita
- Mikro ödemeler

Metal Gear oyunlarını seviyorsanız, size seriye olan saygınızı kaybetmemek için oynamamanız gereken bir oyun olan Metal Gear Survive'dan bahsedeceğim. Hatta, şöyle desek daha doğru olur: Metal Gear Survive bir Metal Gear oyunu değil, sadece Konami'nin serinin ismini kullanarak pirim yapmaya çalıştığı başarısız bir oyun. Hikayenin başında Metal Gear Solid V: Phantom Pain'in sonrasında olanları görüyoruz. Mother Base, UN tarafından saldırı altında ve iki taraf büyük kayıplar veriyor. Bu sırada Big Boss'u da görüyoruz. Burada Konami eski oyunun ekmeğini yemeye başlıyor. Karakterimiz ile burada tanışıyoruz. Mother Base'de Big Boss'a çalışan askerlerin birisiyiz. Gerisini, oynayacak olanların keyfini kaçırmamak için anlatmıyorum.

Metal Gear Survive inceleme

Öncelikle oyunun mekaniklerinden bahsedelim. Metal Gear Solid V'in hali hazırda sahip olduğu basit karakter mekaniklerinin hepsi Survive'da da yer almakta. Fakat, bunlar hayatta kalma temalı olarak değiştirildiği için eskisi gibi çalışmıyor. Oyunun genelinde boş ve çolak bir arazide yemek ve su arayarak, zombimsi yaratıklar öldürüyoruz. Bir de oyunun daha başında elimize verdiği mızrak var. Ah o mızrak yok mu o mızrak. Hiç bir AAA oyunda bu kadar yavan ve tek düzey bir saldırı mekaniği görmedim. Yaptığınız tek şey mızrağı ileriye geriye itmek. Bu sadece mızrak için geçerli değil. Karakterimiz, bulduğumuz ekipmanlar ile bir kaç farklı silah oluşturabiliyor ve bu silahlar da mızrakta olduğu gibi tek düzey kalıyor. Sopayı sallamak saatler sürerken rakibinizden aldığınız iki darbe ile ölüyorsunuz.

Metal Gear Survive

Tüm Metal Gear oyunlarında olduğu gibi Metal Gear Survive'ın çoğu görevi gizlilik istemekte. Zaten isteseniz de saçma mızrak "ittirme" hareketimiz ile bir anda çoğalan zombilere karşı pek bir şansınız yok. Bu yüzden gizlilik epeyi önemli. Tabi ki bir de yoktan var ettiğimiz çitler var. Zombilerin çıkacağı yeri çit ile kapatıp iğne batırıyormuş gibi dakikalarca mızrağınızı ileri geri sallayın. Çok fazla zombi olursa çitlerin üzerine çıkıp yıkabiliyorlar. Peki biz ne yapıyoruz? Hop! yeni çit! Gelelim hayatta kalma mekaniklerine. Mother Base'in yıkık dökük olduğu alternatif bir evrende yer alan küçük bir alanı sosyal mekan olarak kullandığımız oyunda farklı ekipmanları oluşturabildiğimiz yerler mevcut. Burada gerekli malzemelerle karakterinizin ihtiyacını karşılayabiliyorsunuz.

Odun ateşinin üzerinde yer alan küçük bir alanda karakterimizin yiyecek içecek ihtiyacını karşılamak için farklı ürünler oluşturuyoruz. Bunları yanınızda taşımanız önemli. Fakat, fazlasını taşırsanız görev sırasında bulduğunuz malzemeleri çantanıza koyacak alan bulamayabilirsiniz. Her görev sonrasında ana mekanımıza %30 oranla döndüğümüzü düşünürsek de incelemenin başlarında belirttiğim gibi oyunun genelinde su ve yemek arayacaksınız. Bulduğunuz zaman bu ürünlerin üssünüze dönene kadar çantanıza düşmeyeceğini de belirteyim. Yani sağlık ve stamina oranlarınız azsa elinizi çabuk tutmanız gerekiyor. Diyelim ki tutamadınız ve öldünüz, o göre sırasında topladığınız tüm malzemelere veda edin. Aynı oranla daha hızlı bir şekilde yiyecek bulmaya hazır olun. Karakterimizin ne kadar hızlı susadığını ve acıktığını görseniz bana hak verirdiniz.

Metal Gear Survive

Metal Gear Survive'ı oynamaya başladığınız ilk saatlerde bu sorunlar ile karşılaşacaksınız. 3-4 saat sonrasında ise karakteriniz ilk geliştirmesini alıyor ve işler biraz daha kolaylaşıyor. Bu geliştirme puanlarını da öldürdüğümüz zombilerden ve kristalimsi bitkilerden topluyoruz. Bu puanları biriktirip yeni bir güncelleme almak için bir kaç görev yapmanız gerekebilir. Oyunun co-op kısmına da biraz değinelim. Metal Gear Survive'ın ana hikayesi maalesef co-op ile oynanmıyor. Co-op'a geçiş yaptığınız zaman yapacağınız tek etkinlik dalgalar halinde gelen zombiler ile savaşıp hayatta kalmak. Bu tabi ki arkadaşlarınız ile oynadığınız zaman eğlenceli bir moda dönüşebiliyor. Eğer kazanırsanız, güzel hediyeler alabilirsiniz. Fakat, kaybederseniz, hiçbir şey alamıyorsunuz. Bu da geçirdiğiniz zamana pek değmiyor.

Metal Gear Survive

Şimdi gelelim işin vurucu kısmına. Mikro ödemeler ve paralı karakter slotları. Eğer yeni bir karakter açmak istiyorsanız ve sahip olduğunuz kayıt dosyasını kaybetmek istemiyorsanız, 10 dolarlık bir ücret vererek ikinci bir karakter slotu açmanız gerekiyor. Her seferinde bunu tekrarlamanız gerekiyor. Tabi ki oyun size ikinci bir karakter açmanıza sebebiyet verecek bir deneyim sunmuyor.

Kısacası Metal Gear Survive, Hideo Kojima'nın efsaneleştirdiği Metal Gear serinin ekmeğini yemeye çalışan yavan bir hayatta kalma oyunu. Konami için ne kadar cesur bir hamle olsa da eğlenceli ve kendini oynatan bir oyun değil. Metal Gear serisine olan saygınızı kaybetmek istemiyorsanız, uzak durmanızı öneririm.

Yorumlar 82
MK Okuru
MK Okuru 23.12.2024 12:03
Kalan Karakter: 300 Gönder
ulvivaka
ulvivaka 20.04.2018 16:23
Önceki seriyle karşılaştıranlar hayal kırıklığına uğrayacaklar lakin ilk defa tanışanların bu oyunu oynadıklarında keyif alacaklarına eminim. Oyunun Grafikleri orta bir puan alıyor fikrimce, geniş alan'a sahip olması gerçeklik payı vermiş ve hayatta kalma mücadelesi oyuna zevk katmış. Başkalarının fikirlerini önemserken Neden o tür kanıya vardıklarınıda düşünün. Metal Gear , Hideonun oyunudur Fakat Hideo bu oyunu tasarlamamış, devrini başkasına savmıştır. Onu n katkıları olmaması bu oyunun kötü olacağı kanatine varmaz. Yeni bir metal gear olarak düşünün. Eski serileri oldukça göz alıcıydı ama bu oyunu da değerlendirin.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2018 12:19
Siz mgs 5 i oynadığınızımı sanıyorsunuz adamın tam kafasına nişan al bayıltabilesin çok zor ve gereksiz kastırıyor adamı ben bir tek orda hile kullanıyorum taramalı silahta sınırsız susturucu takıyorum adamı neresinden vurursan vur tara adamı bayılıyor operasyona çık susturucu eksik cod da öylemi?
MK Okuru
MK Okuru 14.04.2018 20:12
COD'yi MGS serisiyle karşılaştıran biri MGS'yi oynasa ve eleştirse kaç yazar demek istiyorum.
MK Okuru
MK Okuru 25.03.2018 19:18
ne kadarda cahilsiniz birkere o hile değilki oyunun içindede var 'Supply Drop' diye bir bölümden istiyorsun ayağına geliyor susturucuda silahta oyunun kendisi veriyor zaten bunu kojima hile yaptırıyor derler şimdi yobaz konsolcular
MK Okuru
MK Okuru 23.03.2018 22:50
COD oynayan biri mgs5 oynayamazmı ne saçmalıyorsun ?
MK Okuru
MK Okuru 23.03.2018 22:33
hangi oyunu oynayıp hangisini oynamayacağımı sanamı soracağım işine bak boş yapma hadi
MK Okuru
MK Okuru 22.03.2018 20:10
oyunda silah geliştirme modu var (büyük ihtimalle oyun çok kolay olmasın diye) işine gelmiyorsa oynamazsın birader. COD'i tercih eden bir kişi oynamasa batacak değiller ki, böyle yapa yapa adamlar 250 tl'den remaster satmaya başladılar.
MK Okuru
MK Okuru 20.03.2018 13:45
Bu cevapmı şimdi yıl 1984 yapay zekalı alet var elinde mekanik kol var o kol 2018 de daha yeni yeni hayata geçiyor adam kulaktan konuşuyor 1984 te bunlar gerçekci olmasada olur ancak susturucu gerçek olsun diyorsun tebrik ederim çok mantıklı helal olsun
MK Okuru
MK Okuru 20.03.2018 12:07
terapiye ihtiyacın var. adam sana oyun hakkında birşey diyor,sen köle zihniyetli koyun diyorsun. ne alaka lan olayı neden anarşiye bağladın ? hikaye odaklı oyunlar genelde konsola çıkar bu bir gerçektir. oyun 1984'te geçiyor bu yüzden sustrucu mekaniği gerçekçi git COD oyna gerçekten cucumber king.
MK Okuru
MK Okuru 19.03.2018 19:58
Pis köle seni verecek cevabın bile yok
MK Okuru
MK Okuru 18.03.2018 02:04
Vıdı vıdı vıdı Allah çene vermiş başka bir şey vermemiş sen kimsin kardeşim oyunu yapan firma mısın ne laga luga yapıyorsun git babanla tartış sen.
MK Okuru
MK Okuru 17.03.2018 11:40
konsolcu konuştu siz önünüze ne gelse yiyen cinsten değilmisiniz çözünürlük grafik değiştirme yok mod yok sen ne anlarsın özgürlükten tam bir koyun zihniyetindensin gelmiş burda yorum yapıyorsun köle zihniyetli konuştuya hayret siz susup önunuze ne gelirse itiraz etemeyen koyun bu yoruma itiraz ediy
MK Okuru
MK Okuru 16.03.2018 21:53
Örnek crysis 2007 yılında çıktı muhteşem grafiklerle çok iyi hikayeyle ancak oyunda oynanış yok çok zor oyunu 3 -4 kez bitirebilen ağır işsizleri saymazsak gelelim aynı tarihlerde yapılan o aşşağıladığın küçük gördüğün cod oyunlarına hala oynayanlar var demekki bir oyunda oynanış rahatlığı en önemli
MK Okuru
MK Okuru 16.03.2018 21:41
Ya hadi ordan oynamamalıymışım tek atıp öldürüyormuyuz dedim yine silahını geliştiriyorsun adam topluyorsun sadece eksik olan susturucuyu alıyorum senin mantık oyun oynamak oyundan zevk almak değil oyunu sitrese çevirmek sinir harbine büyük bir işe çevirmek sizin gibiler var olduğu sürece oyun Geliş
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2018 03:10
Ya MGS nedir anlamamışsın gelmişsin burada nasıl hile kullandığını yazıyorsun Kojima zaten en büyük yanlışı PC'ye çıkartarak yaptı sizin gibiler ne anlar MGS'den milletin ağzında oyuncak oldu efsane seri siz oynamayın kardeşim gidin CS LOL COD oynayın yormayın o kıymetli beyninizi.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.02.2018 19:00
Ne yükselttiniz şu kojimayı. Tek oyunu mgs serisiydi. Sanki çok büyük bi iş yapmış gibi abartmayın.
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2018 23:28
Hatanı açık edince ne güzel kıvıran bir dansöz oluyormuşsun. Kojima'da sana koysun nalet geyşa :D Dış etkenlere reaktif tek hücreli ergen sivilcesi senin kafanla senin oynadıklarını oynayacağıma kumda oynarım lan :D Git Youtbe'da gameplay izle öfkeni alsın biraz.
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2018 23:24
arkadaşım senin büyük bir özgüven eksikliğin var başkalarının sana söylediklerini bana söylüyorsun.insanların ırkını veya göz açılarını ilk planda yaptıklarını ikinci planda tutuyorsun ve ben hakkını yediğin adamın neden hakkını yediğini söyleyince onu ikinci plana koymam gerektiğini söylüyorsun.
MK Okuru
MK Okuru 12.03.2018 22:15
helal olsun dayı kaliten konuşuyor. harika bir insansın sen. yeryüzündeki ikinci bir İsa'sın sen. sen artık benim yeni peygamberimsin. namusum ve namussuzumsun. seni doğuran annenin ellerini ayakalarını göbeğini baldırlarını öpeyim. maşallah. anam avradım, sen çobanım, Tanrı şahidim olsun.
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2018 11:25
16.20 ayrıca ben tek oyunu neden mgs demişim aşağıda yazdım. İşine geleni lkuma sığır..
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2018 11:24
16.20 ulan bıngıldak tek oyunu mgs demem velet olduğumumu kanıtlıyor? Ulan ne içionuz siz :)) Koyayım kojimaya. Ulan kendi ülkendeki geliştiricileri bu kadar savunmazsın elin çekik gözlüsüne ne bu savunma?? Ayrıca benim oynadığım oyunlar senin yaşını geçer sen git kumda oyna..
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2018 00:29
15.13 tamam sen dinematikleri oyna. Allahın veledi. Ergen olan kim belli. Dünkü ok seni..
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2018 00:25
20.16 lan teneke napim hayatını? Ulan kıt beyin okuma özürlümüsün? Ben saygı duymuyorum mu dedim?? Sadece fazla yükselttiniz dedim. O kitap yollamış bu övmüşmüş banane.
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2018 18:20
bana bebe diyen spermatozoon kendin Kojima'nın tek oyunu MGS'dir ğalağalağala demiyor muydun ? Ula ula oynamadın o bir kere belli bari git internetten bak be zalımın kızı.
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2018 18:18
sinematik oyunun hikayesini ortaya koyuyor ve ben oyunları hikayeleri için oynuyorum. TPP sinematiğinde yansıttığından fazlasını verdi, hikayede gerçeğin ne olduğu hakkında ipuçları vardı ve insanlar oyunu bitirdikten sonra teoriler yazıp beyin jimnastiği yaptı. sen gta oyna onu anlamak daha kolay.
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2018 15:13
önemli olan sinematiğin içeriği ! benim çıkmadığım yere bile sokamazsın sen :D Git bir el Genital Jousting oyna. Arkadaşlar dış etkenlere reaktif ergen arkadaşımıza 'skk' yazarak yem attım kendide çok güzel inanıp yedi ve ne mal olduğunu ortaya koydu. Sosyolojik deneyim vatana millete hayırlı olsun.
MK Okuru
MK Okuru 7.03.2018 20:16
https://www.youtube.com/watch?v=AS1WbrNspUw Al Kojima'nın hayatını öğren. İzlediğin filmlerin yönetmenleri bile şu adama saygı duyuyor. Sony açık çek verecek kadar güveniyor. Dünyanın dört bir yanındaki yazarlar hediye olarak kitaplarını, yönetmenler filmlerini yolluyorlar.
MK Okuru
MK Okuru 7.03.2018 18:47
20.14 lan sülük küfür etme seni çıktığın yere sokarım.. Ben ne diyorum her sinematiği güzel olan oyun o sinematiği oyun içinde yansıtmaz. Sen diyosun tpp oyna. Ulan bebe sinematiğinde gösterilen şeyleri oyunda yansıtan çok nadir oyunlar var tpp de bunlardan biri.
MK Okuru
MK Okuru 7.03.2018 18:41
20.05 ulan cüce ben senin yaşından fazla oyun oynadım. Her sinematiğe bakıp off oyuna bak bee diyerek anıran eşekler gibi asıl oyunu görünce mal gib kalmam. Sinematiklere kanıp oyunu öyle sanan bebe seni.
MK Okuru
MK Okuru 6.03.2018 20:14
Kojima'nın bir p0h!N! oynamadın sen. Fragmanlara bak: Hayat okyanusun dibinde başladı ve karakter öldükten sonra oraya gidiyor. Askerler ölümden sonra bile savaşmaya devam ediyor. Dini kitaplardaki cehennem ve kıyamet olgusuna göndermeler var. Sen diyorsun ki gameplay, git TPP oyna gör gameplayi skk
MK Okuru
MK Okuru 6.03.2018 20:05
Oyun anlayışın şimdi belli oldu Sütlü Nuriye de la mrs. last pee racer. Senin yaşındakiler oyunu gameplay için alır. Heavy Rain, Life is Strange, Inside, Shadow of Colossus gibi oyunlar için gameplay görmek gerekir mi ? Oyunu hikayesi, mesajı, içinde barındırdığı sanat için alıyorsan ona bakmazsın.
MK Okuru
MK Okuru 6.03.2018 16:17
19,44 herhalde gameplay görmemiz lazım la yaşın kaç senin? :)) Sinematikler oynanış videosu deği dediğin gibi sanatsal tanıtım. Ama sinematikle anlayamazsın oyunun güzel olup olmadığını tamammı çocuğum. Ne sinematikler var oyunu çöp olan. Şimdi git sütünü iç...
MK Okuru
MK Okuru 5.03.2018 19:44
Sana yazık bir oyunun sanatsal bir şaheser olduğunu anlaman için araba kovalamacalı tüfekli patlamalı oynanış görmen gerekiyor. Git kendi köşende ağla, sonra Death Stranding'in fragman analizlerini oku, sonra oyun çıkınca beni hatırla ağlayarak oyna. Göz yaşlarını bir şişeye koy,denize at benim için
MK Okuru
MK Okuru 5.03.2018 19:41
No mans sky'ınkini gördün de noldu? Kalitesi gameplay olmadanda belli olur, E3 yolda bekle.Fragmandaki detaylar ve alt metinlerden kalite akıyor, bu oyunun kötü çıkma şansı yok. Tek oyunu MGS diyorsun,sonra sen doğmadan hepsini yalayıp yuttum diyorsun.Cahil bir Trolsun vaktimi sana harcayamayacağım.
MK Okuru
MK Okuru 5.03.2018 16:27
22.41 bak hala anlamıyosun yada işine gelmiyor. O saydığın oyunların biri dışında hepsinin garantisi var.. Hepsinin kalitesi kanıtlı ve videoda ne gösterdilerse oyunda öyleydi. Ben daha Death Strandin in ortada tek gameplay i olmadan bu kadar şişirilmesine tepki verdim. Siz neden anlamıyosunuz??
MK Okuru
MK Okuru 5.03.2018 16:21
22.26 bak sende bebe gibi yanıt verdin. Candy crush ı sen oyna. Ben mgs nin tüm oyunlarını oynadım ve muhtemelen sen daha bebekken ben bu tür yapımları yalayıp yuttum. Se dünkü çocuk daha death stranding in bi gameplay ini bile görmeden oyunu şaheser yaptın :)) Yazık sana..
MK Okuru
MK Okuru 5.03.2018 16:16
22.26 ilk yorumu nerenle okudun? Ben adamın haberi olmasınmı dedim? Sanki oyun dünyasında tek bu adam varmış gibi bu sitede kojima haberinden geçilmiyor. Benim tepkim ona. Ama bazı bebeler sanki babalarının oğlu gibi hemen korumaya geçiyor..
MK Okuru
MK Okuru 2.03.2018 22:41
Hala takdir etmiyorsun ve pişkince Death Stranding çıkınca göreceğim sizi diyorsun. Days Gone, God of War 4, RDR 2, LoU2, Spider Man vs. ortaya ne koyuyor ? Bu oyunun fragmanına bakınca ne olacağı belli mi ? Ne anladında başarısız olacağını biliyorsun ? Sen ne tür oyunları takdir ediyorsun ?
MK Okuru
MK Okuru 2.03.2018 22:26
takdir mi? ilk yorumunla çeliştin.bir oyun yapımcısının haberinin olması en normal şey. seninki haberi okumak isteyene saygısızlık,sinirin bozuluyorsa girme. mgsv güzel bir oyun ama güzel bir mgs oyunu değil diye gömülmüştü. death stranding çıkınca görürsün ortaya konanı, şimdi git candy crush oyna!
MK Okuru
MK Okuru 2.03.2018 17:50
18.20 takdir ediyorum zaten. P.t ve mgs onun eserleri. Ama hergün kojima haberi görmek sıktı artık. Mgs 5 i de böyle övdüler çıkınca gömdüler burda. Death stranding de böyle olunca görücem bana laf sokanları.. Bu arada ea, ubi vs ben şirketlere bakmam. Ortaya koyulan oyuna bakarım.
MK Okuru
MK Okuru 28.02.2018 18:20
Takdir edip hakkını yememen için baban mı olması lazım ? EA,Konami,Ubisoft,(son dönemlerde) Rockstar gibi firmalar varken, hikayeye ve alt metinlere önem veren, oyuncuya değerli bir mesaj aktarmaya çalışan, günde dört saat uyuyup geri kalan vaktini işine harcayan disiplinli bir adam görmek güzel.
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2018 20:06
hahaha sana laf soksam yarışı boşa gider. hadi fıstık yoluna devam et. git bir el pubg oyna, küfrederek deşarj ol. o oyunları oynadım tabii ki. google'a bakması gereken sensin ama onu bile yapamamışsın. PT'nin yön verdiği oyunlar: RE7, Visage, Allison Road, Layers of Fear vs. daha sayayım mı ?
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2018 18:11
Hevsuit ben sen daha doğmadan vardım bebe. Tanımadığın kişiye velet demekte senin cüceliğini ortaya koydu. Ulan sanki kojima babanız ne bu savunma :) hala cevap bekliyorum o oyunları oynadınızmı? Cevap gelmediğine göre hayır. Boş yapmayın. Googledan bakıp bakıp burda bilmişlik talamayın...
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2018 17:08
kojima ile oyun fuarında yüzyüze sohbet etme şansım oldu adamın hayal gücünü beyazperdeye yansıtsan bile efsane yönetmen olur benim anlamadığım tanıyıp etmeden insanları yargılama düşünceniz var ya ona sinir oluyorum
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2018 12:42
Xbox cu konuşmuş yine metal Gear her konsolda var sadece xbox one da zaten xbox one de ne varki oynuyalim kojimayi hafife alana bak sen git mario oyna
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2018 09:04
Liseliler burayı da basmış
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2018 01:16
Artı dediğin o demo hangi oyuna yön verdi bi söylesene? La silent hill 4 zaten o demodan önce çıktı. Hangisi yön vermiş acaba..
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2018 01:13
23.25 aklınca bana lafmı soktuğunu sanıyon fasulye? Gidip netten bakıp sonra gelip buraya bilmişlik taslama. Sorsam o oyunların tekini oynamamışındır.. Boş yapma..
HevSuit
HevSuit 26.02.2018 23:51
23:25 hocam niye kendini yorup şu velete veya trole yorum yazdın anlamış değilim şunların tuzağına düşüp gaza gelmenin anlamı yok :D
MK Okuru
MK Okuru 26.02.2018 23:25
hahaha hadi yavrum sen kendini lol ve cs'a göm. bu arada sen o zamanlar portakalın içindeki bir vitaminken snatcher, zone of enders, policenauts'ı yaptı ve korku oyunlarına yön veren bir demo çıkardı. kojima video oyunları için standartları yaratan bir dahidir. endüstride eşi benzeri yoktur.
MK Okuru
MK Okuru 26.02.2018 21:05
+1 çok güzel söylemişsin legend değil
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 28.02.2018 06:45
Muhtemelen çoğu kişi aksini düşünecektir ama bence Kojima'nın en iyi oyunu The Phantom Pain'di. Görevler bitsin sinematik gelsin olayı vardı haklısınız ama oyundaki detaylar gerçekten değerliydi. Sinematikleri ve hikayeyi kalbe dokunur derecesinde izledim. Kojima ardından böyle bir oyun çok üzücü.
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2018 23:09
Çünkü Snake'in amacı hiç bir devlet meselesine alet olmamaktı. Miller yüzünden Amerikanın hedefi oluyor. Miller Snake'i CIA'in Latin Amerika'da ki planlarını alt üst etmesi kışkırttı hem de en büyük düşmanı Rus'lara yardım ederek. Miller Snake'i göz göre göre ateşe atmış oldu.
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2018 23:04
Bunu BB'ye söylemiyor ama BB yinede şüpheleniyor hatta Miller "Yani dostumuz KGB ajanı mı" diye soruyor halbuki biliyor BB görevi kabul ettiğinde ve başarıyla üssü aldıklarında Miller sakladığı her şeyi BB'ye anlatıyor BB buna sinirleniyor haklı olarak belki o anda BB'nin Miller'a güveni bitiyor.
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2018 22:58
22:12 O da olabilir ya da Peace Walker'da Miller yeni bir üs hırsıyla tutuştuğu için Galvez Miller'a bir üs teklifinde bulunuyor ama karşılığında Latin Amerika'da ki planlarını alt üst edecek olan CIA'leri def etmesini istiyor Galvez KGB Ajanı Miller bunu bildiği halde sırf üs hırsı yüzünden.......
MK Okuru
MK Okuru 12.03.2018 22:12
Offf yorumlarını okuyunca tüylerim diken diken oldu. Kaz'ın Zero'yla iş yaptığını anlayınca mı acaba öyle bir oyun çekti hepsine ? Konami oyunlarından şüpheliyim ama filmde kojima'nın bir parmağı olacaktır çünkü en az konami kadar sony'de filmi destekliyor. Film bu soru işaretlerini cevaplayabilir:)
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2018 01:52
Bir de parazit muhabbetini de atlamamamız gerekiyor dostum şarapneli ve yandıktan sonra iyileştirmek için BB bu tedaviyi kullanmış olabilir hatırlıyorsan Big Boss Peace Walker'da "Bazen kendimizi ve hizmetlerimizi satmak zorunda kalacağız" diyordu yani GZ'de üsse saldırıyı kasten yapmış olabilir.
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2018 01:47
Solid Snake'in yakarak öldürdüğü gerçek Big Boss bunu biliyoruz eğer Skull Face gerçek Big Boss ise Venom Snake ile alakası nedir burada şunu anlayabiliriz Big Boss'un neden kötü tarafa geçtiğini kendisinden dinlememiz için karşısında bir rakibi olması gerekiyordu yani kendisini kendisine anlatıyor.
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2018 01:44
Big Boss'u nanomakinelerle hayata döndürdü ama Major Zero onu hapsediyordu Solid Snake MGS4'de GW yok ettiğinde Big Boss serbest kalıyordu ama ortada bir halüsinasyon muhabbeti olduğu için MGSV'de neyin gerçek neyin halüsinasyon olduğunu bilmediğimizden bazı şeyler rayına oturmuyor.
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2018 01:41
Okudum dostum zaten Peace Walker'da Rus'ların tarafında yer alıyordu Big Boss kasette The Joy'un (Boss'un) sesini duyduğu için duygulanıyordu onun yaşadığına inandırdı kendini pişmanlığından ötürü hiç bir zaman onu öldürdüğünü kabullenmek istemedi Solid Snake onu yaktığında vatanseverler....
MK Okuru
MK Okuru 9.03.2018 11:51
dostum hala okuyor musun bu yorumları bilmiyorum ama Skullface bölümünde helikopterin yanına gitmeden asansöre bakarsan Heaven's Divide teybi var. Bu şarkının sözleri (!kesin bak!) Big Boss'un Boss'u öldürdükten sonraki pişmanlığını anlatıyor 'zamanı gelince ateşe atlayacağım' falan gibi sözler var.
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2018 22:11
Venom'un kafa zaten patates Paz falan hepsi halüsinasyon neyin halüsinasyon olup neyin olmadığı belli bile değil. Bence Kojima kasten böyle bir oyun yaptı ve bir çeşit sonucu gözümüze sokmadı. Yıllarca spekülasyon dönsün istedi. Bu oyun tam başyapıt.
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2018 22:08
..sona götürüyor. En son kendi kabullenemediği oğlu Solid'le yüzleşip derisinin yanmasına sebep olan Outer Heaven patlamasına. Naked Snake Boss'u öldürdüğü gün Skullface oldu aslında. Sembolü kafatası olan MSF'i kurdu. sonunda da Outer Heaven'ı. Bak gene kafatası ! :D
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2018 22:03
dostum bu teoriyle oyunu bir daha oynamak lazım. Skullface OKB Zero'da Venom'a ne diyordu hatırladın mı ? 'Uzun zamandır madalyonun diğer tarafıyım. 1964 ne zaman çuvallasan arkanı ben temizledim. Acaba bu Tyler Durden tarzı bir cümle mi ? Sanki biilinçaltı konuşuyor,yaptığı her seçim onu kaçınılmaz
MK Okuru
MK Okuru 8.03.2018 18:10
Kojima şimdiye kadar yapmadığını denedi ve oyunun sonuna bir açıklama koymadı ama oyun boyunca bize ipuçları attı, parçaları birleştirmek bizim elimizde. Oyun dediğin böyle olur. Bu oyunun değeri MGS 2 gibi yıllardan sonra bilinecek.
MK Okuru
MK Okuru 7.03.2018 20:49
Bir de Skull Face askerlerinin kaskında Diamond Dogs logosu olması da neyin olduğunu apaçık ortaya koyuyor zaten.
MK Okuru
MK Okuru 7.03.2018 20:48
14:29 Dostum resimlere baktım ve her şey çok bariz şu an şoktayım hele Hideo Kojima'nın Twitterdan paylaştığı resim her şeyi anlatıyor bir de bazı ara sahnelerde Skull Face'in silahının klıfında olmaması ve sahelanthropus hangarına gitmeden önce XOF askerlerinin kaskı yeşil hangara girince mavi
MK Okuru
MK Okuru 7.03.2018 20:35
Şu teorileri konuşabileceğimiz bir alan olsaydı keşke buradan zor oluyor MGSV gerçekten çok şey anlatıyor hepimizin şeytan ve Big Boss olduğunu anlatıyor aslında Skull Face jipe atlayıo kaçmasına rağmen nasıl elektrik trafoların altında kalıyor mesela onun için de halüsinasyon diyorlar.
MK Okuru
MK Okuru 7.03.2018 14:29
oyunun çıkış fragmanında big boss, naked snake olarak yürüdüğü koridoru skullface olarak tamamlıyor, değişik bir gönderme istersen şu resimlere de bir bak dostum. OKB Zero'da Diamond Dogs logoları falan var.

https://i.imgur.com/yzfcnk9.jpg

https://i.imgur.com/wR2ODn5.jpg
MK Okuru
MK Okuru 7.03.2018 14:29
oyunun çıkış fragmanında big boss, naked snake olarak yürüdüğü koridoru skullface olarak tamamlıyor, değişik bir gönderme istersen şu resimlere de bir bak dostum. OKB Zero'da Diamond Dogs logoları falan var.

https://i.imgur.com/yzfcnk9.jpg

https://i.imgur.com/wR2ODn5.jpg
MK Okuru
MK Okuru 7.03.2018 07:53
23:12 Haklısın günahlarımızın kefareti şarapnelin uzaması hatta nükleer bomba yapınca +50,000 demon pointe sebep oluyor kan revan için de kalıyorsun. Skull Face teorisini ilk defa duydum ve mantıklı da geliyor çünkü Metal Gear Mother Base'e getirildiğinde Skull Face Venom'un arkasında beliriyordu.
_giray_
_giray_ 5.03.2018 14:44
Kojima'nın yaptığı, MGS2 ve sonrasında çıkmış bir oyunda insan neden düşmanları öldürür? Öldürmek yasak, ranklarla bu belirtiliyor. Hepsini bayıltman lazım. Adam öldürmek Kojima oyununda ayıptır.
MK Okuru
MK Okuru 2.03.2018 23:12
08:41 şarapnel için halüsinasyon ve günah işlemenin bedeli olarak büyüyor deniliyor. farkettiysen skullface'in kafasında venom'un kafasındaki şarapnelin yarası var. outer heaven'da solid snake karşılaşmasından sonra venom'un da derisi yanıyor. kimisi diyor ki skullface aslında venom.fight club gibi.
MK Okuru
MK Okuru 1.03.2018 08:41
Ben bütün MGS serisini oynamış hatta MGS4 için PS3 almış biri olarak TPP'yi beğendim oynanış olarak en muhteşem seri benim için ama adam öldürdüğümüz için şarapnelin uzayıp şeytana dönüşmesi saçma olmuş düşmanları mamayla besleyecek halimiz yok. Şarapnel karizma katmış ama uzaması nedir arkadaş ya.
MK Okuru
MK Okuru 28.02.2018 22:51
haklısın hikaye olarak beklentinin altında kaldı ama oynanış olarak ve mg serisi olarak dörtle arasında bir uçurum var ve aşırı yenilikçi. ordu kurma, kaynaklar, büyütme falan çok detaylıydı. redditten takip ettiğim kadarıyla son oyun '1984'ten esinlendiği için kasten çelişkilerle doldurulmuş.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2018 10:28
spin off (yan hikaye) basit bir oyun çokta üstlerine gitmemek gerek ama konami genel anlamda bir şey sunamadı bu nesil mgs 5 bir fiyaskoydu çünkü ground zerous ta abd askeri politikaları karşıtı bir oyunun sinyali veriliyordu ama mgs5 içi boş bir oyun oldu
MK Okuru
MK Okuru 7.03.2018 14:33
16:05 haklısın baba ama oyun daha bitmiş değil. nükleer bombalar sıfıra gelince bir son tetikleniyor. okuduğuma göre kojima oyuna map generator ve mission generator koyacakmış ve bütün oyuncuların eşsiz haritalarını ziyaret edip eşsiz bölümlerini oynayabilecekmişdik. Ama Konami serileri....yaptı
MK Okuru
MK Okuru 6.03.2018 16:05
MK Okuru
27.02.2018 14:49

ben oyunu platinledim ve diyorumki mgs5 yarım bırakılmış bir işti ha kojimanın işine karışılmasaydı bu oyun bir şaherser olurdu ama değil çümkü yarım iş yapılmış ve şunuda idda ediyorum mgs5 için düşünülen hikaye bu değildi ground zerous oynayan bunu anlar zaten.
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2018 14:49
Ya arkadasim suna bos bos diyip durmayin ya cahil cahil konusup. Taktiksel anlamda ve acik dunya bazinda oldukca doyurucuydu.

Normal bir MGS oyununda maksimum 15 saat harcarsin onunda yarisi CGI movie MGS5 90 saat ustu suruyor.

Kojima oyunu tamamlayamadi ki Konami izin vermedi herseyden once
Kalan Karakter: 300 Gönder
Metal Gear Survive
İlginizi Çekebilir