Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'in problemi neydi?
Hürcan Köse1.09.2016 - 21:33
Birinci yıldönümünde bu soruyu cevaplamanın vakti geldi
Öncelikle, lütfen yorumda bulunacaksanız yazıyı sonuna kadar okuyun. Bu bir düşünce yazısıdır ve tamamen subjektiftir.
Bu tür bir yazıya girişmek planlarım arasında yoktu ne yalan söyleyeyim. Ancak siz sevgili okurların beni sürekli olarak yanlış anlaması veya benim kendimi size yeteri kadar düzgün bir şekilde aktaramamam bu konu hakkında büyük iletişim sıkıntılarına sebep oluyor. Siz sevgili okurlara Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'in benim ve birçok Metal Gear hayranı için neden hayal kırıklığı olarak görüldüğünü elimden geldiğince basit bir biçimde anlatacağım. Bu hem benim sizlere sunduğum bir barış çubuğu, hem de oyunun birinci yıldönümünde güzel bir hatırlatma yazısı olacak.
Öncelikle oyunun sitemizde aldığı nota değinelim. Arkadaşlar evet, The Phantom Pain sitemizden 97 puan aldı. Neden biliyor musunuz? Çünkü mükemmel bir oyun! "E abi hayal kırıklığı diyorsun, karar versene" diyorsunuz değil mi? Durun, oraya da geleceğiz. The Phantom Pain gerçekten mükemmel bir oyundu. Tüm platformlarda harika görsellik sunan oyun motoru, oynanışa getirdiği yenilikler, aksiyon dolu görevler, doyurucu bir açık dünya, uzun oyun süresi ve daha birçok etkeni sebebiyle Metal Gear Solid V: The Phantom Pain gerçekten harika bir oyundur. Bu tamamen objektif bir yorumdur ve tüm oyun otoriteleri tarafından ortak bir şekilde kararlaştırılmıştır. MGSV: TPP, güzel bir oyundur.
Yahu bu adamın bu oyunla ne alıp veremediği var?
Gelelim benim ve sizlerin bir türlü anlaşamadığımız noktaya. Arkadaşlar, Türkçe bazen çok karmaşık bir dil olabiliyor. Maalesef çoğu zaman bu tür 'yazılı' ortamlarda biz oyuncular birbirimizi tam olarak anlayamıyor ve ifade edemiyoruz. Bu yüzden de devamlı birbirimizi yanlış anlıyoruz. Her zaman söylediğim şeyi yine söylüyorum. Türkçe'nin bu azizliği yüzünden birçok kişi hayal kırıklığı olan bir oyun ile kötü olan bir oyun arasındaki o ince farkı kaçırıyor. Kötü oyun demek, Umbrella Corps. demek. Eğer o oyunu seviyorsanız ne ala, size hiçbir lafım yok ancak Umbrella Corps.'un kötü olduğuna dair resmen tüm oyun basını camiası olarak ortak bir karar aldık. Ama konumuz o değil. Bakın o kötü bir oyun örneğidir. Hayal kırıklığı ise çok ayrı bir olaydır. Gelin size The Phantom Pain'in neden hayal kırıklığı olduğunu anlatayım.
Eğer Metal Gear serisini oynanış mekaniklerinden ziyade hikayesi açısından takip ediyorsanız söyleyeceklerimi daha kolay anlayacağınıza, hatta büyük ihtimalle benimle aynı fikirde olacağınıza eminim. Ama oraya girmeyelim şimdi, derdimi anlatayım. The Phantom Pain'i oynayan birçok oyuncu, Metal Gear serisine hikaye bazında pek hakim olamadan oynadı. Birisi çıkıp 'hikayeyi bilmenize çok da gerek yok' dedi ve herkes o arkadaşa inandı. Bunda yanlış bir şey yok. TPP çok güzel ve eğlenceli bir oyun ve oynayan herkes sonsuz zevk alabilir. Oyunun problemi hikayede ortaya çıkıyor.
Arkadaşlar bildiğiniz üzere Hideo Kojima ve Konami, bu oyunun yapımı sırasında adeta büyük bir savaşın içine girdi. Kojima yeteri kadar bütçeye sahip olamadı, hakları kısıtlandı ve bu nedenle The Phantom Pain'i zorlama bir şekilde bitirmek, daha doğrusu yarım bırakmak zorunda kaldı. Bu oyun çıkmadan önce fragmanlarında görüp oyunda göremediğimiz o kadar fazla şey var ki. Çıkmadan önce teorilerini ürettiğimiz ve 'abi hiçbir oyunda görmedik, madem son oyun, bari bunda göstersinler' dediğimiz onlarca karakter, yüzlerce olay vardı. Bizler oyunun 5 Chapter olmasını beklerken oyun 2. Chapter'da bitti. Türkiye'de oyunu bitiren ilk insanlardanım ve oyunun 2. Chapter'da bittiğini görmek 20 yıllık hayatımda yaşadığım en ama en büyük şoklardan birisiydi. Mümkünatı yoktu, burada bitemezdi! Kabul edilemez!
Ama öyle oldu. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain gerçekten yarım kalmış bir şekilde bitti. Liquid ve Psycho Mantis arasındaki ilişkiyi göremedik, Solid Snake'i göremedik, Frank Jaeger'i göremedik. Daha bir torba dolusu şey sayabilirim burada ama derdimi anladınız bence. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, tekrar tekrar söylüyorum, mükemmel bir oyundu. Ancak hikaye açısından istediğimiz hiçbir şeyi sunamadığı için bir hayal kırıklığı olarak yüreğimin bir köşesinde ukte halini aldı. Çok üzdü.
Umarım siz sevgili okurlara derdimi anlatabilmişimdir. Bu yüzden MGS'nin hikayesi ile ilgili çıkan her haberde sitem ediyorum. Mükemmel bir oyun olsa da maalesef bu onun bir hayal kırıklığı olduğu gerçeğini değiştirmiyor. "Bu senin düşüncen, bizi ilgilendirmez" diyenleriniz oluyor farkındayım ancak Metal Gear severlerin yadsınamaz, neredeyse yüzde doksanlık bir kısmı benimle aynı fikirde. Oyuna kimse kesinlikle kötü diyemez. Harika bir oyundu. Ama 2 Chapter değil de 5 Chapter'lık tamamlanmış bir oyun olsaydı, işte o zaman ben de dahil kimse hiçbir şey diyemezdi. Ancak Konami sağolsun hayallerimiz yerle bir oldu.
Bu düşünce yazısını sonuna kadar okuduysanız ve derdimi anlatabildiysem ne mutlu bana. Konuşurken de canım çekti, tekrar satın alıp oynayayım şu oyunu. Her ne kadar belli etmiyor olsam da benim en sevdiğim on oyundan birisidir TPP.
Valla ben yazıda bahsettiğiniz hayalkırıklığını hiç yaşamadım. Bu biraz oynayış şeklinizle alakalı. Aslına bakarsanız bu hissi daha önceki mgs oyunlarıyla da yaşamanız mümkün, telsiz mesajlarını pas geçip, dialogları dinlemediğinizde bütün mgs oyunları size yavan gelebilir. Oyunun yarım olduğu yorumlarına katılmıyorum, bence olabilecek en güzel yerde son buluyor ve her konuya yeterince açıklık getiriyor.
Bunun yanısıra konu derinliğiyle oyunun çıkışından bir hayli süre geçmiş olmasına rağmen hala kendini oynatan bir oyun. Hatta daha 2 hafta önce sırf phantom paindeki doktor ile kafa nakli yapmaya çalışan doktorun konuşma şekillerinin neredeyse birebir aynı olduğunu fark ettim. Ayrıntılar o kadar güzel ve yerinde ki aynı bölümleri tekrar tekrar oynayabiliyorum. Şahsi fikrindir, fakat %90 mgs fanlarının seninle aynı düşüncede olduğu istatistiğine nasıl ulaştın? bari küsüratlı verseydin :)
Arkadaslar oyunda sorunlar vardı onları hallettim oyunu açtım ama oyunun daha başlamadan önceki sinemtikte hani adam bizi atla kovaliyor o yerde oyun donuyor ve devam diyor orayı gecmeye çalışıncada aynı donma gerçekleşiyor sizi sorun nedir yardım ederseniz çok sevinirim
04:39 yalan söyleme o yorumlardan biri bana aitti.
MK Okuru7.09.2016 04:39
11:31, DerinFrekans, kapak mı toplamışım bu yorumlarla? 07:33'deki hariç, kapak toplamışsın dediğin yorumları da ben yazdım ama senin ruhun duymadı :) Dememiş miydim ben sana ''Bu konuda ciddiyim'' diye. Sana göre sadece seni savunanlar troll olamaz, değil mi? Yeterince paranoyak olmuşsun sen.
DerinFrekans6.09.2016 11:31
sanırım yeterince kapak toplamışsın bu yorumlarla... o gelmezse klonları gelir demen bile ele veriyor ya seni neyse aylar öncesinden gülya böyle sataşıyordun :))... hadi sen git x-box ps tartışmalarına geri dön kardeş :) çok samimiysende fikirlerinde bir nick al gel konuşalım... daha önce 12 kere filan yaptın zaten hepsi banlenmeden önce :)
MK Okuru4.09.2016 20:01
Bende okudum
warehouseman3.09.2016 07:33
Valla ben sıkılmadan okudum,serinin sadece son oyununu oynadım o kadar.O yüzden bu yazı hakkında yorum yazmak abes olur benim için.
MK Okuru3.09.2016 00:14
Ben okudum gardaş
MK Okuru2.09.2016 22:28
DerinFrekans, 22:14, O yorumu kendine yaptığının farkında bile değilsin... Herkesi o ''troll şahıs'' sanmamalısın. Bu konuda ciddiyim. Teorilerini kendine sakla bence. Selam, bu arada ;)
DerinFrekans2.09.2016 22:14
sitenin trolü sen başlamışsın ya başkasına ne gerek var 250 yorum yazarsın gene... bak ip'yi görüyor hürcan nick ver incelesin... nickini unuttuysan hatırlatayım.. pardon ban yemişti hepsi değil mi?
oyunun derdi parca parca olmasi nedir bu be 50 bolum.30 a kadar guzel sonra ayni seyleri bi daha oynatiyo.boss pek fazla degil.peacewalker da boyleydi onu da sevmedim.
Ben hikayeyi gectim adamakilli tek bir main mission yoktu..cogu zaman main missionlari oynarken acip bakiyordum side mission mu oynuyorum diye..buna niye deginmiyorsunuz..oyunun asil sorunu hikaye bir ana goreblerin cok kosa ve bos olmasinda
Valla ben yazıda bahsettiğiniz hayalkırıklığını hiç yaşamadım. Bu biraz oynayış şeklinizle alakalı. Aslına bakarsanız bu hissi daha önceki mgs oyunlarıyla da yaşamanız mümkün, telsiz mesajlarını pas geçip, dialogları dinlemediğinizde bütün mgs oyunları size yavan gelebilir. Oyunun yarım olduğu yorumlarına katılmıyorum, bence olabilecek en güzel yerde son buluyor ve her konuya yeterince açıklık getiriyor.
Bunun yanısıra konu derinliğiyle oyunun çıkışından bir hayli süre geçmiş olmasına rağmen hala kendini oynatan bir oyun. Hatta daha 2 hafta önce sırf phantom paindeki doktor ile kafa nakli yapmaya çalışan doktorun konuşma şekillerinin neredeyse birebir aynı olduğunu fark ettim. Ayrıntılar o kadar güzel ve yerinde ki aynı bölümleri tekrar tekrar oynayabiliyorum. Şahsi fikrindir, fakat %90 mgs fanlarının seninle aynı düşüncede olduğu istatistiğine nasıl ulaştın? bari küsüratlı verseydin :)