Çıkış Tarihi: 2004
Oyun piyasasına adını altın harflerle yazdıran Metal Gear Solid’in üçüncü oyunu olan Snake Eater hakkındaki merak edilen ilk bilgiler nihayet ortaya çıkmaya başladı.
Şu ana kadar yayınlanan videoların büyük bölümü Snake’in ormanda gizlice ilerlemesini içeren sahnelerle doluydu. Zaten Hideo Kojima’nın yaptığı açıklamalara göre Snake oyun boyunca çeşitli binalarda bulunacak fakat yine de oyunun 2/3 gibi büyük bir bölümü orman ve mağara benzeri yerlerde geçecek. Oyunun büyük bölümümüm açık alanlarda geçmesi sebebiyle de MGS3’ün yapımında yeni ve geliştirilmiş bir grafik motoru kullanılıyor.
Durum böyle olunca oynanışta da yeni bir durumun söz konusu olduğunu belirtiyor ve açıklıyor Kojima: Şu ana kadar video oyun yapımcıları oyunlarında orman yaratmayı ya da ormanı kullanmayı denediler; fakat genelde cihaz yetersizliğinden dolayı tam anlamıyla başarılı olamadılar. İşte biz bunu yapmaya çalışıp eşsiz bir oyun yaratmayı amaçlıyoruz. MGS2’deki grafik motoru daha çok doğru açılar üzerine kuruluydu, yani genelde düşmanınızın sağınızdan, solunuzdan, arkanızdan veya önünüzden geleceğini biliyordunuz. Fakat üçüncü oyun daha çok açık alanlarda geçeceği için düşmanla nerede karşılaşacağınız tam olarak belli olmayacak, bu nedenle üç boyutlu olarak yaratılan geniş orman sizi tamamen açık hedef haline getirebilecek.
Sadece yılan mı?
Oyun size hayvanları avlama ve yeme fırsatı verecek. Maceranın büyük bir bölümü vahşi dünyadaki yaşam mücadelesi etrafında geçtiğinden avlanmak da bu mücadelenin bir parçası olacak. Mesela Snake ön bakış videolarından birinde nehirden balık tutuyor ve yiyordu. Hatta oyuncular yiyeceklerini yanlarında taşıyabilecekler, fakat yiyecekler zamanla çürüyecek. Ayrıca bazı yiyecekler silah olarak da kullanılabilecek. Bu doğal silahlardan şu an için bilinenlerden birisi yılanlar, diğeri de arı kovanları. Tabi bazen zehirli yılanlar, böcekler veya diğer hayvanlar sizin başınıza da bela olabilecek.
Anahtar kelime; Kamuflaj
Çevreye bağlı olarak oynanış taktikleri de değişiyor tabi ki; fakat Snake Eater’ın anahtar kelimesi KAMUFLAJ. Gizlilik bu oyunda hayati önem taşıyan öğelerden bir tanesi yine. Oyundaki amacımız düşmanlarımızın yolunu kullanmadan, onları aldatarak ilerlemek olacak. Bu yüzden sesler ve gölgeler sizin gizliliğinizi etkileyen faktörler olacak. Snake Eater'da çoğu gizlilik gerektiren oyunlarda olduğu gibi kimin göründüğü, kimin gizlendiği, kimin canlı ve kimin ölü olduğuyla ilgili fikirleri bir araya getiren birçok faktör var. Dolayısıyla kamuflaj kesinlikle kilit noktalardan bir tanesi. Snake şimdiye kadar bulunduğu yerler gereği hep gri renk elbiselerle karşımıza çıktı, bu defa orman kamuflajı desenleri ve yüz boyası kullanıyor (en az yedi değişik kamuflajı olacakmış). İşte bu kamuflajlar sayesinde Snake dahice görünmez olabilecek. Bunun için giydiğiniz elbise, yüzünüzü nasıl boyadığınız ve bunların bulunduğunuz yere nasıl uyum sağladığı çok büyük önem taşıyacak, çünkü düşmanın sizi görüp görmemesi bunlara bağlı olarak değişecek. Bu da şüphesiz oyunun gizliliğine katkıda bulunacak. Tabi bu özellikleriyle de Snake düşmanları için görünmez bir tehlike oluyor kuşkusuz.
Zaten bu kez sakin ortamlarda artık önemli olan öldürülmemek değil, aksine hayatta kalmak olacak. Kojima bize oyunda gizliliğin ve yaşam mücadelesinin bu yeni oyunun temel özellikleri arasında olduğunu vurguluyor.