1/2

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Can Gülay 3.06.2010 - 12:31
MGS3'ün çıkışına az bir vakit kala son detaylar...

Geçtiğimiz E3 fuarında gösterilen son MGS3 videolarından sonra Hideo Kojima’nın Snake Eater’da ne kadar iddialı olduğu bir kez daha gözler önüne serildi; haliyle biz oyuncular da bu muhteşem oyunu oynayabilmek için sabırsızlanmaya başladık. Daha önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi oyun, 1960’lardaki Amerika ve Sovyetler Birliği arasında geçen soğuk savaş dönemini kapsayacak. 

Akıllarda bazı soru işaretleri(?) olsa da MGS3’te büyük ihtimalle Solid Snake’i yönetmeye devam edeceğiz. Snake ise bu kez kendini dünyanın doğu bölgelerindeki vahşi ormanlarda buluyor. Haliyle oyunun geçeceği mekanların büyük bölümünü ormanlar oluşturunca doğa şartları da oynanışta öne çıkıyor olacak (Bu konu hakkındaki diğer detayları daha önce yaptığımız MGS3 önincelemesinde bulabilirsiniz.). 

Göründüğü kadarıyla oynanış ve doğa şartları birbiriyle o kadar iyi bir şekilde örtüştürülmüş ki Snake doğadan; atak, savunma, beslenme gibi bir çok konuda yararlanıyor. Videolarda görüldüğü kadarıyla kamuflaj bu oyunda çok önemli bir yer tutuyor. Snake uygun teçhizat ile ağaçlar, çimenler ve hatta tuğla duvarlar arasında bile ustaca görünmez olabiliyor. Yani çevreyle ne kadar iyi uyum sağlarsanız hayatta kalma şansınız da o kadar fazla oluyor. Bunun yanında ne kadar iyi kamufle olabilirseniz düşmanlarınızı da o şekilde kolay avlayabileceksiniz. Tabi düşmanlarınızın ne kadar iyi iz sürebildiğini de unutmamalasınız; çünkü fark etmeden bıraktığınız ayak iziniz veya çalılıklar arasında çıkarttığınız küçük bir çıtırtı düşmanınızın ilgisini hemen çecektir. Yine de ağaçlık bir bölgede yüksek dalların arasından atlayıp boynunu kırmak için hamle yaptığınız bir askerin olan biteni anlamak için fazla zamanı olmayacaktır... İşinize yarayacağınızı düşünürseniz Stalk adı verilen değişik bir gizlenerek yürüş şekli de Snake’in özellikleri arasında. Stalk ile düşmanlarınıza arkalarından yaklaşarak onları sessiz ve profesyonelce öldürebilirsiniz; fakat yanlışlıkla çıkartacağınız küçük bir çıtırtı namlunun ucunun siz hiç hazırlıksızken Snake’e dönmesine sebep olabilir. 

Bir yılan avına yaklaşırken her zaman sessiz olmalıdır!

Önceki oyunlarda gizlilik çok önemli bir unsurdu, Snake Eater’la birlikte bu unsur daha da artacak. Oyun sırasında ekranın köşesinde gizlilik yüzdenizi gösteren bir sayaç olacak, bu şekilde çevreyle ne denli uyum sağladığınızı görecek ve düşmanın sizi farketme olasılığını hesaplayabileceksiniz. Bu gösterge 100’e ne kadar yakınsa Snake o kadar ustaca gizlenmiş olacak. Tabi daha önceden de belirttiğimiz gibi o anda üzerinizde bulunan üniforma bu yüzdeye büyük oranda etki edecek, bunun yanında koşmanız, eğilmeniz veya sürünmeniz gibi nasıl hareket ettiğiniz de kamufle olmanızda doğrudan etkili olacak. Unutmadan; o anda bulunduğunuz yerin soğuk ya da sıcak olması da sizi etkileyecek; çünkü o anda çevreyle uyum halinde olan üniformanız düşman tarafından görülmenizi zorlaştırsa da sizi dondurucu soğuktan korumayabilir...