ArtılarHoş grafikler, güzel müzikler, yapılan bazı yenilikler tam olmuş, sağlam çoklu oyuncu modu
EksilerSınırsız mermili tabanca, bazı program hataları, senaryo modu çok kısa, yapay zeka yok, bazı etmenlere karşın çizgisel oynanış devam ediyor
Medal of Honor’la bundan seneler önce tanışmıştık. 2. Dünya Savaşı’nın
acımasızlığını ve ortamını oyunculara sonuna kadar sunmuştu. Mesela Normandiya
Çıkarması sahnesini kim unutabilir ki? Sadece Singleplayer olarak değil, çoklu
oyuncu modunda da başarılı bir yapımdı. Multiplayer’da oynarken zaman su gibi
akıyordu. EA daha sonrasında MOH’un ek görev paketlerini çıkartarak devamını
getirdi. Sadece PC’de değil, PSP’den PS2’ye kadar çoğu platformda bile kendini
gösterdi. Son olarak Pacific Assault’la, Pasifik taraflarına gitmiş ve Japonlara
karşı savaşmıştık. Aradan zaman geçti ve sonunda artık bir kült haline gelen MOH,
Airborne ile geri döndü.
Karadan değil havadan
Medal of Honor: Airborne’nu bir süredir takip ediyordum. Ekran görüntülerinden
ve videolarından o savaş atmosferini yeniden başarılı şekilde, göz önüne
taşıyacağına emindim. Canlandırdığımız karakter 82. Hava İndirme Takımı’dan
Paraşütçü Piyade Boyd Travers. Kendisi oldukça başarılı bir asker ve onun
gözünden savaşta yaşadıklarını canlandırıyoruz. İtalya’dan, Hollanda’ya; Fransa
ve Almanya’ya kadar savaşıyoruz. Airborne’da ilk dikkat çeken noktayı grafikler
oluşturuyor. Oyun seride görsel anlamda bir devrim yapıp, çıtayı bir üste
taşımış. Unreal 3 motoru kullanılarak yapılan Airborne’da, genel olarak hoş bir
görsellik sunuyor. Patlamalar, modellemeler ve çevrenin kaplaması gayet güzel.
Özellikle patlama efektleri sanki savaştaymışsınız hissini verebiliyor. Grafik
motoru genel anlamda iyi iş çıkarmış, yalnız arada bir iki ufak eksiklik var.
Unreal 3 yüzüne yapım içinde AA(Anti-aliasing) eksikliği var. Ayrıca grafiklerin
tadını almak ve akıcı bir şekilde Airborne’u oynamak için, iyi bir sisteme
ihtiyaç var diyebilirim. E6300 işlemci, 1 GB ram ve Nvidia 8800 GTS ekran
kartında oyunu iyi bir şekilde, yüksek ayarlarda oynayabildim. Size tavsiyem 1
GB ram, 2.8 Ghz işlemci ve en aşağı Nvidia 7600 veya ATI X1600 ekran kartını
işinizi görecektir.
Seslerde genel olarak başarılı. Efektler kulakları tırmalamıyor. Oyun için
yeterliler ama gene de sanki bir eksiklik varmış hissini verebiliyorlar.
Seslendirmeler iyi yapılmış, ama açıkçası en çok hoşuma giden nokta müzikler
oldu. Zaten EA Games, Airborne’nun Soundtrack’ni ayrı olarak satıyor. İsterseniz
satın alabilirsiniz. Özellikle ana menüde çalan parça çok hoşuma gitti. Zaten
müzikler savaş atmosferine tam olarak uyuyor. Unreal 3 Engine’la yapılan
oyunlarda genel olarak bir fiziki etkileşim vardı. Fakat nedense Airborne içinde
fizik unsuru pek fazla yok. Birkaç şeyin kırılması veya parçalanması dışında
aslında fazla etken bulunmuyor. Bu aslında büyük bir eksiklik sayılmayabilir.
Çünkü genel olarak oyunun kolay yapısından dolayı fizik etkileşimin olmaması,
bazı açılardan göze batmıyor.
Vur kaç ilerle
Airborne’nun oynanışı son derece tek düze ve kolay. Ancak bu tek düzeliği
ortadan kaldıran farklı etmenler de var. Görevi istediğimiz noktadan başlatıp,
farklı bir noktada bitebilmesi unsuru var. Paraşütle aşağı inerken, illaki
belirli olan yere inmeye mecbur değiliz. Kendi istediğimiz bir yere
inebiliyoruz. Bu bir binanın çatısı olabilir, bir sokak olabilir. Bu nokta
oyuncuya bırakılmış. Ancak indiğimiz yeri iyi ayarlamamız gerekli olacaktır.
Düşmanların ortasına inerseniz ruhunuzu özgür bırakmaya hazır olun derim.