1/3

Mass Effect

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Bioware'dan yeni bir baş yapıt
Bioware’i bilirsiniz. Artık bilmeyen yoktur bu güzide yapımcıyı. Baldur’s Gate serisi dersem, ilk Neverwinter Nights veya Knights of the Old Republic de hadi çıtlayayım. Artık size hatırlatmıştır kendilerini. Bioware’in bir aralar “Untitled Project” adı altında bir oyunu vardı. Yapımın X360’a geleceği biliniyordu, ancak ismi cismi ve içeriği hakkında detay yoktu. Gelgit zaman firma durdu ve bombayı patlattı “Mass Effect”.

Derin hikaye mi?

İnsanoğlu şimdiki gibi Mars’a gitmeyi daha yeni yeni planlarken, Mass Effect’e ise Andromeda’ya dolmuşla 5 dakikada gidebilecek bir teknolojiye sahip. Ciddi olarak insanlık çok gelişmiş ve en ücra köşelere kadar gitmiştir. Uzaydaki farklı ırklarla irtibata geçilmiş, hatta kanka bile olunmuştur. Fakat ortalıkta bir kehanet dolanmaktadır. Kehanete göre her 50.000 yılda bir kere; nereden geldiği belli olmayan bir makine ırkı ortaya çıkmakta ve tüm organik canlıları tamamen yok etmektedir. Bu durumda tüm ırkların bir olup, bu korkunç kuvvetteki makine ırkına karşı savaşması gerekmektedir. Fakat bu birleşme işi göründüğü kadar basit değildir. Sonuçta insanlar dışındaki medeniyetler kendi çıkarlarını ve geleceklerini düşünüyorlar. Irklar arasında anlaşmazlıklar, ufak çaplı çatışmalar vs… yaşanıyor. İşte bu kaos ortamında Shepard olarak devreye biz gireceğiz. Canlandırdığımız karakter insanların en önemli siyasi adamlarından ve askerlerinden biri. Yapmamız gereken makineler gelmeden ve büyük savaş başlamadan önce; ırklar arasında uzlaşmayı bulmak, yandaş sağlamak ve birleşmeyi oluşturmak. Ancak göz önünde olan biri olarak Shepard’ın işi söylendiği kadar kolay olmayacak.

Konuya dışarıdan düz bakıldığında klişe gibi durma potansiyeli var. Ancak burada ufak bir ikaz yapayım. Bioware gibi bir firmadan boş hikaye asla çıkmaz. Senaryoda ilerledikçe derinleşen bir çizgi ve türlü entrikalar göreceğiz. En önemli olaylardan biri ise ne olduğu belirsiz makine ırkı hakkında ilginç bilgilere ulaşabiliriz de, oyunda bunu göreceğiz.

Uzay boşluğu

Oyunun dikkat çekici ilk noktasını grafikler oluşturuyor. Özellikle yayınlanan bazı videolardaki diyalog sahneleri cidden etkileyici. Karakterin konuşurken oynayan gözleri ve mimikleri bizlere güzel bir deneyim sunacak gibi. Gerçi Oblivion’da da hoşuma giden diyaloglardaki karakterlerin yüz ifadeleriydi. Ancak Mass Effect’te bu daha etkili olacak. Grafikler her yerde değişecek. Gittiğimiz gezegenler aynı olmayacak, hepsinin kendine has bitki örtüsü ve mimari tasarımları olacak. Modellemeler genel olarak etkileyici olacak, ancak en dikkat çekici kısımlarını suratları ve kafa yapıları oluşturacak gibi. Diyaloglara gireceğimiz için Bioware kafa ve yüz detaylarına daha dikkat etmiş halde sanki. Sonuçta grafikler genel olarak güzel ve çoğu oyundan daha iyi olacaklar.