Oyun dünyası geçtiğimiz günlerde piyasaya çıkan ve oldukça beklenen Deus Ex’i oynarken, yakında çıkacak başka bir oyunu unutmamalıyız. Mass Effect, ilk oyunun pyiasaya çıktığı 2007’den beri hızla yükseldi. Ve bu seri hızla büyümeye devam ediyor. Ancak bu yükseliş, Deus Ex’in yeni yapımı ya da Fallout’un üçüncü defa karşımıza çıkması gibi olmadı. Mass Effect, sıfırdan başlayarak büyümeye devam ediyor.
Köklerinde Role Playing Shooter’lar, iki büyük ve farklı pazarı kendilerine çekmeye çalışıyorlar: RPG’ciler ve Shooter’cılar. Tabi ki bu da riskleri beraberinde getiriyor. BioWare’den Michael Gamble konuyla ilgili olarak “İyi bir shooter geliştirirken bazı anlarda RPG öğelerini yoksaymanız gerekebiliyor. Aynı durum RPG öğeleri için de geçerli. Yani bu iki kavramı birleştirmek oldukça zor. Oyuncunun kişiselliğini yansıtabilmesi gerekiyor. Bu düşmanı böyle öldürüyorum, bir savaşta böyle savaşıyorum demesi gerekiyor.” diyor.
BioWare’in Mass Effect 3’te odaklandığı asıl konu, Kumandan Shepard’ın hikayesinin son bölümü olacak. Bu gelecekte daha çok Mass Effect görmeyeceğimiz anlamına gelmiyor. Ancak BioWare, üçüncü Mass Effect’le birlikte öncekilerden daha büyük bir yapımı hedefliyor. BioWare’in standartları yükselttiği alanlardan biri de savaş. Gamble “savaş” konusunda şunları söylüyor: “Halen Unreal 3 motorunu kullanıyoruz ancak savaşlara daha dinamik bir seviye katmak için daha iyi bir partikül sistemi üzerinde çalışıyoruz. Özellikle düşmanların duman gibi öğeleri kullanması bunun bir örneği. Ayrıca 3 boyutlu bir savaş alanına da sahip olacaksınız. Yukarı, aşağı hareket edebilecek, boşluklardan atlayabilecek ve merdivenleri tırmanabileceksiniz. Bütün bunlar savaş stilinizi de değiştiriyor.