ArtılarAdeta film gibi, ilgi çekici aksiyon sahneleri, mükemmel bölüm dizaynları
EksilerBazı küçük hatalar, gezegen taramaları uzun sürüyor
...ve Normandy yok oluyordu, ben yavaşça düşerken. Ölümün bu kadar sıcak
olabileceğini düşünmemiştim... Ardından karanlık, iki uzun sene. Hissizlik.
Sonra günışığı. Cehennemin sıcağından, metal duvarların serinliğine. Denizin en
karanlık noktasından, su üstüne çıkmak gibi.
Bioware yaptı yapacağını!
İlk Mass Effect çıktığında, BioWare’in neler yapabileceğini görmüştük. İyi
puanlar almış, kullanıcılar tarafından sevilmişti. Yine de içimizdeki ses,
oyunda eksikler olduğunu söylüyordu. Aradan geçen 3 senede BioWare’in
durmadığının ve bu eksikleri kapatmakla kalmayıp, ortaya daha iyisini
çıkardığının bir kanıtı olarak karşımıza geldi Mass Effect 2.
Hikâye, ilk maceradan hemen sonraki bir dönemde, 2183 yılında geçiyor. Gemimiz
Normandy, kimliği belirsiz bir kaynak tarafından saldırıya uğramış durumda ve
mürettebat kaçış podlarına binip gemiyi terk etmektedir. Biz de pilot
koltuğundan ayrılmayan Joker’ı kaçmaya ikna etmeye çalışıyoruz. Tam bu sırada
gerçekleşen patlamayla uzaya savruluyoruz. Son gördüğümüz sahne ise, Shepard’ın
yakındaki bir gezegenin atmosferine girmesi. O kadar etkileyici ki, sizi
bilgisayar başına çivileyecek.
"Yakışıklılık abidesi..."
Bu olaydan 2 sene sonrasında, Shepard’ın hâlâ yaşadığını öğreniyoruz (detaylar
oyunda). Ancak bu sefer de bulunduğumuz uzay istasyonu saldırı altında. Ne
olduğunu daha tam kavrayamadan çatışmanın ortasına düşüyoruz. İlk bölüm, bir
nevi rehber niteliğinde ve basit kontrolleri öğrenmemizi sağlıyor. İlk dakikadan
itibaren aksiyonun bir an bile bitmediğini görmek heyecan verici.
Daha fazla silah
İlk Mass Effect’ten bu yana bayağı değişikliğe gidilmiş. Daha önce 4 olan silah
çeşidi, bu kez 19â çıkarılmış. Powers adı verilen yetenekler eklenmiş ve
mühimmat yükseltmeleri arttırılmış. Sınıflar için zırh kısıtlaması da
kaldırılmış durumda. Artık belli vücut bölümlerine ateş ettiğinizde, farklı
tepkiler alacaksınız. Örneğin headshotlarınız daha fazla zarar verirken, bacağa
yaptığınız isabetli vuruşlar, düşmanınızın sendelemesine neden olacak. Oyunun
mekaniğine direk olarak etkisi olması, taktiksel anlamda esnekliğe sebep oluyor.
Bu da aldığımız zevki katbekat arttırıyor.