1/6

MAG

Ertunga Gündüz 3.06.2010 - 12:31
Yoğun ateş altında kalmak, şimdi farklı bir anlam kazanıyor!
Yeni nesil konsolların gelişiyle online dünya da olabildiğince gelişti. Artık online alt yapısı olmayan yapımlarla çok nadir karşılaşıyoruz. Bu durum geliştiriciler için oldukça önemli bir konu haline geldi. Tabii online desteğinin avantajları kadar, dezavantajları da var. Eskiden yapılan projeler tek kişilik bir oynanış üzerine odaklandığı için, yapımcı da tamamen bu konuya odaklanır ve olabildiğince başarılı bir şekilde single player sunmaya çalışırdı. Ama online olarak multiplayer modlarının gelişimi, oyun yapımındaki yılların alışkanlığını kökünden değiştirdi.

Yeni nesil oyunlarla birlikte, kısa bir tek kişilik modun yanına detaylı bir online alt yapı sunmak, başarılı bir proje yapımının temel özelliği haline geldi. Dolayısıyla her yeni yılla beraber gelen yeni ürünlerde, bu doğrultuda karşımıza çıkmaya başladılar. Hatta durum öyle bir boyuta geldi ki, yapımcılar sadece online yeter bile diyebiliyorlar. Tabii böyle bir düşüncenin de başarılı olabilmesi için, üstünde uğraşılan ismin çok kaliteli ve detaylı olması da gerekiyor. İşte bu son duruma en net örnek ise Massive Action Game yani MAG.

MAG
"Alana havadan takviye alabiliyor hatta bu şekilde hava saldırısı da yapabiliyorsunuz. Ayrıca oyundaki haritalar genel olarak 1 km² gibi ciddi derecede büyük alanlardan oluşuyor."

Bir devin ayak sesi!

Öncelikle şunu belirtmekte fayda var, MAG tamamen online olarak çoklu oyuncu desteği sunacak ve sadece bu şekilde oynanabilecek. Basitçe düşününce pek dikkat çekici bir yapım gibi gözükmüyor, ama onun herkesin ilgisini çekmeyi başardığı yegane noktası sahip olduğu “Kullanıcı sayısında” yatıyor. MAG bu konuda gerçekten bir dev. Tam 256 kişiyi aynı haritada toplayarak devasa bir savaş ortamı yaratmayı hedefliyor. Ancak bu şekilde bakıldığında ilk tepkiler genelde, “Vay 256 kişi mi, ama çok karışık olur, pek zevkli olacağını sanmıyorum” tarzında oluyor. Aslında evet, 256 kişiyi tek bir haritada birleştirmek, en azından rahat bir oynanış için açıkçası doğru seçilmiş bir rakam değil. Ama yapımcı ekibin bu konuda tabii ki uyguladığı fikirler var ve oldukça başarılı olacak gibi görünüyor. Ama bu konuya gelmeden önce, MAG’ın senaryosu nedir ona bir bakalım.