ArtılarSenaryo fena değil, grafikler, sesler, fizik motoru, Mech kullanmak zevkli, karakter ve düşman tasarımları çok iyi, eğlenceli oynanış, stabil Frame Rate ve Multiplayer
EksilerYapay zeka vasat, Boss'lar yeryer oldukça zor, oyun daha uzun olabilirdi
Yazı için
İlker Yasin Yıldız'a teşekkür ederiz.
Sonbahar ve kışın gelmesi, tatilin bitmesiyle oyun dünyası iyi bir ivme
kazanmış oldu.Özellikle 2005 senesine Resident Evil 4 ismiyle damgasını vuran
Capcom'un yaptığı son iki oyun olan Dead Rising ve Lost Planet’in; Xbox360
platformunu canlandırmaya ve tanımaya yönelik projeler. Başarılı olduklarını
düşünüyorum.
Geçtiğimiz sene 2 adet demo’su çıkan Lost Planet'in, 12 Ocak itibariyle Amerika
ve Avrupada piyasaya çıkması bekleniyor. Japonya ise 1 aydır tadını çıkarıyor.
Oyunun en baştan beri Xbox360 oyunu olduğunu sanıyorsanız yanılıyorsunuz. İlk
önce emektar PlayStation 2 için yapılmaya başlanmış. Daha sonra Xbox360'a
geçirip tüm çalışmaları orada yapmışlar. Şu anda tabi ki Capcom tarafından da
Xbox360'a özel olarak belirtilmekte. "Capcom daha önce Xbox'a özel oyun yaptı
mı?" diye soranlar olabilir. Hit olmamakla birlikte Dino Crisis 3 ismini
verebilirim.
Soğuk
Lost Planet, insanlığın soğuk ile baş başa kaldığı bir gezegende - hazır ısı
kaynaklarına ihtiyaç duydukları bir gezegende - Kar Korsanları’na ve Akrid
ırkına karşı vermiş olduğu mücadeleyi; ayrıca gezegeni tamamen ısıtmaya yönelik
bir projeyi anlatıyor. Senaryoda tabi ki belirli başrol oyuncuları ve onlara ait
ilginç hikayeler var. İşin sürprizini kaçırmamak için sizlere anlatmak
istemediğim bu hikaye çok derin olmasa da, iyi bir aksiyon filmi senaryosu
olabilecek kalitede olmuş.
Oyunda tamamen karla kaplı çok soğuk bir gezegendeyiz, dolayısıyla bir dayanma
gücümüz var. T-Eng (Termal Enerji) olarak adlandırılan bu enerji, öldürdüğümüz
canlılardan, parçaladığımız mekanik donanımlara kadar her şeyden elde
edilebiliyor. Bunları alarak dayanma gücümüzü artırabiliyoruz. Dayanma gücümüz
demo’daki gibi 999 ile sınırlı değil. 10.000 ile sınırlı. Tabi ölmeniz Bu
enerjiye bağlı olmayabiliyor her zaman. Enerjimizi Bir depoda topluyoruz.
Belimize bağlı olan ve tekne motorunu andıran bu ısı kaynağı hem bizi sıcak
tutmaya hem de enerjileri toplamaya yarıyor. Eğer darbe alırsak enerjimiz
düşüyor ve Bu kaynak sayesinde bir süre sonra tamamlanıyor. Tamamlanmadan tekrar
darbe alırsanız, isterseniz 8000 enerjiniz olsun ölmeniz kaçınılmaz oluyor.
Gerek God of War, Gerek Ninja Gaiden gerekse de Devil May Cry... Tüm bu
oyunlarda ölenlerin ardından çıkan Orb yöntemi bu şekilde mantıklı bir sebebe
bağlanmış ve bence gayet güzel de olmuş.
Aksiyon
Tek Kişilik oyunda kontrol edebildiğimiz esas oğlanımız Wayne'in hareketlerine
geçecek olursak, en geçerli ve iyi düşünülmüş şeyin asılma halatı olduğunu
söyleyebilirim. Tomb Raider Legend'da gördüğümüz bu halat belli yerlerin aksine
her yere tutunabilme özelliğine sahip. Eğer halatın uzanma menziline giren
herhangi bir yer görürseniz X tuşu ile atabilir ve kendinizi çekip o yüksek
noktaya çıkabilirsiniz.