• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

Korsanların şirketlere zararı milyarlarca doları aştı! Yorumları - (117) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 29.06.2025 15:18
Kalan Karakter: 300 Gönder
Sandora
Sandora 13.08.2015 17:15
Kârdan zarar demek istediniz herhalde.Yapılan oyun her şekilde maliyetini katlıyor.
Yanıtla
Sandora
Sandora 20.11.2015 01:58
Batan şirketle yalnış politikadan dolayı batarlar hep sony de 10 yıldır zarar ediyoe ama batıyormu yani korsanın değil aşırı kar meraklısı şirketlerin ağlaması.
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 20:15
Kaç tane şirketin battığını biliyormusunuz?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 18.09.2015 18:51
Ulan bir oyun firması sahibinin yıllık geliri milyarlarla ölçülürken 'yalnızca 74 milyar'ın peşine düşmüşler.Yazık bunlara da gerçi:bizi daha fazla soyamıyorla artık.1500liraya çalıştırdıkları zavallıları sömüremiyorlar artık.Sadece soyulduğunuzu kabul edemediğiniz için korsana küfürler yağdırırsınız
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 18.09.2015 18:46
Lan yazık bu şirketlere be(!).Geçen gün Rockstar games editörünü görüm sokaktan kağıt topluyordu :D :D :D :D .EA firmasının sahibi de Ubilsoft(?) editörünün yanında dilencilik yapıyordu..Ulan salak herifler ,adamlar MİLYARDER olmuş,hala bilmemkaç 'MİLYAR'(!) ın peşine düşmüşler.Soyuluyoruz ama...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
portakallılahmacun
portakallılahmacun 15.08.2015 12:54
Oyun firması onlarca kişinin yıllarca uğraşıp yaptığı, uğruna milyonlarca dolar harcanan oyunlarını satışa çıkarır.

Bilinçli ve zengin insanlar: 180 lira mı? Neyse alıyorum.

Bilinçli ve zengin olmayan insanlar (ben): 180 LİRA MI? YOK DAHA *@!#%&?!!! Neyse hırsızlık yapmaktan iyidir. Param çıkarsa alayım, yoksa birkaç ay beklerim. Ucuzlar sonuçta.

Hırsızlar: 180 Lira mı? Aslında 180 liram var. Ama ben emeğe saygısı olmayan bir insanım. Uğruna benim hayatımda toplam gördüğüm para miktarının yüzlerce katı para harcanmış, yıllarca uğraşılmış oyuna elbette ki para vermem. Bir bahane bulayım... Hah! Oyunda Türkçe dili yok ondan torrent indirdim derim. Nasıl olsa ben daha ilkokul seviyesindeki ingilizceyi bile anlamıyorum. Evet evet, mantıklı.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 18.09.2015 18:35
Ulan salak herif 'emeğe saygı' diyorsun.O emek Editörlerin ve şirket sahiplerinin mi yoksa orada 1500 liraya çalışan ve sürekli sömürülen zavallı çalışkan işçilerin mi? Aptal herif biz orijinal oyun alıp 'emeğe'saygılı olsak oradaki asıl çalışanların cebine daha fazla para gelecek mi?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 17.08.2015 00:08
Kar dam zarar demek istendi sanırım :-)
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 18.09.2015 18:27
Aynen öyle kardeşim benim :D
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 16:55
torrentci gebeş tayfası hemen doluşmuş. sizi zamunda dan çağırıyorlardır bak yeni oyunlar gelmiş çullanın bakalım :)
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 18.09.2015 18:25
Gece validenin yanına da doluşuruz sen merak etme dostum benim :D
MK Okuru
MK Okuru 16.08.2015 19:24
sayende öğrendim iyi biliyon siteleri ;)
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 18:27
Herkes senin gibi zengin zübbelerden değil mahalesef.Belki durumları yoktur.Sanane kardeşim.Sen şimdi bu yorumu yaptın diye korsanlık ortadan kalkçak zannedişyorsan çok yanlış düşünüyorsundur.
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 16:07
.RAZOR 1911. Setup + Next + Next + Next = CRACK
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 23:25
Arkadaş ensesi kalın kodaman galiba dikkat ette sana cullanmasınlar.Sanki babasının malını çalıyolar,indirene senin hakaret etme hakkın yok çünkü hak sahibi sen değilsin,bak rusyada oyun fiyatlarına ama adamlar hala paso torent akıyor,biz burda o fiyatlara da razıyız el insaf tuzu kuru insan.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 23.08.2015 00:38
Yanlış başlık. Oyun firmaları korsan yüzünden daha fazla soyamıyor olacak o. Firmalar batmadığına göre işleri yerinde.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 18.09.2015 18:20
Adamsın ulan adamsın.Helal olsun kardeşim benim ben de gerçekleri gören bi ben miyim diyordum.
Kalan Karakter: 300 Gönder
Vernig
Vernig 20.08.2015 23:05
10 saatlik oyunlara 250 TL istiyorlar ben orjinal alıyorum ama indirim beklemek zorunda kalıyorum 250 TL vermem zaten Türkçe bile değil.
Yanıtla
yusufulas
yusufulas 22.08.2015 12:20
MK Okuru, 21.08.2015 23:36 (0)

bana AAA olupta 2-3 ay önce çıkmış şimdi 25 TL olan oyun söyler misin alacağım da?
Vernig
Vernig 22.08.2015 10:06
Zaten bekliyorum orijinal alıyorum ama beklemek sıkıntı.
MK Okuru
MK Okuru 22.08.2015 01:30
Aynen kardeşim saçma sapan dil desteği verilen ülkeler var türkçe niye oyun yapılmıyor bakın seslendirmeden bahseden yok sadece alt yazılar ve menüler çevirilecek bu kadarıda çok gördükleri için türkiyeyi hiç bir zaman kazanamazlar.
MK Okuru
MK Okuru 21.08.2015 23:36
Hocam çok basit almayacaksın. 2-3 ay sınra o oyun zaten indirime gider 25 lira olur. Oyun bir ihtiyaç değil sadece zevktir.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.08.2015 03:09
dolar 3tl ondan o :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 16.08.2015 23:13
Torrente korsamlık diyorsunuz doğru ama bie şu yanından düşünün
Belki adamın gta 5 alıcak parası yoktur yadaCoD alıcak kadar her ikiside 200 küsür liralık oyunlar bunları alamıyacak kadar az parası olanlarda var ama onun haricindekiler torrent hırsızlıktır
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 22.08.2015 01:32
Kardeşim siz oyun bu kadar niye büyütüyorsunuz oyun lüksmüş bimlemle yahu yalan dünyada yaşıyoruz 1-2 saat vakit geçiyor insanlar hayatta koparıyorlar yaptıkları oyunlarla beni hayattan soyutlayan şeye birde paramı vereyim? sigaraya parayla almak gibi birşey bu
MK Okuru
MK Okuru 18.08.2015 15:45
Bizde üniversitedeyken malum parasızken birkaç oyun indirip oynamışlığımız var. Yanlış birşey . Ama tüm arkadaşlara tavsiyem yapmayın. Kimsenin hakkına girmeyin. Yarın sizinde hakkınıza giren olur. Oyun lükstür paran yoksa oynamassın
MK Okuru
MK Okuru 18.08.2015 12:21
gta 5 alamıcak parası yok ama kaldıracak pc var ha :D
MK Okuru
MK Okuru 17.08.2015 22:49
Aynen kardeş durumu olmayana bir sakınca yok.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 19.08.2015 20:50
Oyunların orjinal alınması taraftarıyım ancak firmaların hem ülkelere göre fiyatları ayarlaması gerek ve dil problemini çözmeleri gerek.Korsanı engelleyemezler adam 5-6 oyun parasına bilgisayar alabilirken,satın alamayacağı bir oyun için kim sistemini günceller.Donanım üreten firmalarda zarar eder.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 20.08.2015 08:58
Sadece oyunların satılış fiyatları sorun değil birde artık NEXT GEN çağındayız adam gibi bir oyun oynamak için 1000-2000 lirayalık ekran kartı gerekiyor sadece durum böyleyken paramı dayanır sırf 2-3 saat vakit geçirecez diye tabi bazıları anlamaz baba parasıyla yaşadıkları için.
Kalan Karakter: 300 Gönder
levis
levis 18.08.2015 10:38
Benim için önemli olan oyunu single modda oynamak. Haliyle 12 saatlik bir oynayış için niye bir oyuna 200 TL vereyimki. Multiplayer oynamak isteyen versin.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 18.08.2015 19:43
beklersin ucuzlayacakmış 7564565 yıl kadar bekledikten sonra.ulaşılabilecek fiyat iel piyasaya çıksın bak bakalım kosan nasıl azalıyor
MK Okuru
MK Okuru 18.08.2015 15:45
beklersin ucuzlar o zaman alırsın. Bu kadar basit
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 18.08.2015 18:57
Yeni bir bölüm açsınlar sırf korsan için onlar her gün araştırsın korsan yayımcılık yapan her siteye dava açsın sorun çözüldü :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 17.08.2015 23:20
Bu sorun çözülebilir ama uğraşmak isteyen yok.Korsan oyunun önüne geçmek istiyorlarsa fiyatlar ülkelere göre değişkenlik göstermeli ve o ülkenin halkının alım gücü ile orantılı olmalı.Tabi bu durum herkesi oyunu daha uygun olduğu ülkelerden almaya iter.Bu noktada ise devreye kayıt sistemi giriyor..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 16.08.2015 22:06
Oyunlar neden bug lu çıkıyor? Oyun firmalarının bir amacıda korsanı önlemektir. Oyun ilk çıktığında bilerek bug lu çıkartırlar. Sonra o bugları yamayarak düzeltmeye çalışırlar. Tabii korsan indirenler bu yamayı edinemezler. Bu hal bir süre sonra can sıkıcı olmaya başlayınca gider orjnl alırlar.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 17.08.2015 19:05
17.05 Hocam o dediğin oyuncuların duyarsızlığı. Param var ben alırım kimene diyor. Düşünmüyor böyle yaptığı için ileridede bitmemiş oyunlar çıkacak diye. Kısaca çok bencillik yapılıyor. Firmalara en büyük darbeyi vurabilecek yine oyuncular fakaat dünya çapında insanlar çok bilinçsiz.
MK Okuru
MK Okuru 17.08.2015 17:05
oyunlar bug lı çıkıyor bitirmeden satıyorlar sana ve bazıları hiç bitmiyor da ama adamlar parayı senden çatır çatır alıyor...
MK Okuru
MK Okuru 17.08.2015 15:32
alakası bile yok. Sadece güvenlik tedbirlerini yeterince geliştirmiyorlar. Yazılımsal olarak korsanı önleyemsessiniz balki fakat azaltabilirsiniz.
MK Okuru
MK Okuru 17.08.2015 11:54
sen öyle san tüm yamalar korsana da bal gibi geliyor... :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
millerci
millerci 14.08.2015 12:08
PC EA STAR WARS BATTLEFRONT un fiyatı 200 TL. Bu fiyata oyun almak yıllık kazancı ortalama 50.000 dolar olan bir amerikalı için çok değil belki ama yılda 3500-5000 dolar kazanabilen bir türk için ağır bir rakkam. bölgesel oyun fiyatlandırması yapsın oyun üreticileri. o zaman kimse korsanla uğraşmaz. ayrıca özellikle mobil platformlarda oyun içinde ilerleyebilmek adına kurulu tuzak şeklindeki içerik satışına bağlı adam kazıklama metoduda oyuncuları rahatsız eden bir diğer husus. bunun yerine uygun bir fiyata satılacak oyunu operatör ile anlaşıp faturaya ekleyerek insanları sömürmeden satış yapsalar onlarda reel kazanç elde eder oyuncuda aptal yerine konduğu hissinden uzak bu korsan işlerine girişmez. önce çuvaldızı kendilerine batırsınlar.
Yanıtla
millerci
millerci 17.08.2015 11:10
Çıktığında almak istediğim oyunlarda oluyor ama. Örneğin Diablo 3 çok uzun bir süre fiyatını kırmadı. ama aynı oyunu 40 lira civarına piyasaya sürselerdi türkiyede bence satış anlamında ciddi bir artış olurdu.
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 00:01
Sen almasan ne olacak? Şirketler Türkiye'den mi parayı kırıyorlar. Sen almasan ABD, Japonya gibi büyük ekonomiler alacak, çünkü onların nazarında bizimki gibi pahalı değiller. Yani ülkemiz pazarda kilit rol oynayan bir ülke olmadığı müddetçe istediğin kadar alma,ya da al, yada korsan indir,farketmez
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 12:25
Hocam çıktığında almassın olur biter. Ekmek-Su değil ki ihtiyacın olsun. nasıl olsa en fazla 3 ay sonra 5 euro ya düşer alırsın. Bak titan fall şimdi ücretsiz oynanıyor. Şirketler akıllandırmanın en güzel yolu oyun ilk çıktığında ALMAMAKTIR. Gerisi bahane.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 17.08.2015 10:16
bi oyunu 200 liraya satalim cok kazanalim derlerse insanlar da korsan alir. o oyunu ucuza satsan daha cok satip karini arttircaksin halbuki
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 17.08.2015 10:14
bi oyun 200 lira mı
yaşasın torrent
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 16.08.2015 22:55
torrent varlıkları ilerde boş bir mezar var koşun içine girin
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 16.08.2015 20:56
Param olsada orjinal oyun almam mecbur değilim korsanını denerim eğer gerçekten alınmaya değer bulursam ama öyle bir etkileyecekki beni orjinal almaya itecek öyle bir oyunda piyasada yok yani daha çok zarar ederler etsinlerde adam gibi oyun yapsınlar alalım.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 10:51
Pc=korsan, pc'ye oyun çıkarmayı bırakırlarsa korsandan kurtulurlar.
Yanıtla
Nyiragongo
Nyiragongo 16.08.2015 15:09
Senin gibileri çıkarmasalar da dünya rahatlasa
MY085
MY085 16.08.2015 11:43
Son zamanlarda PC platformundaki satışlar konsol platformunu aştı. Belirteyim dedim.
MK Okuru
MK Okuru 16.08.2015 07:41
Şaka mısın sen?
MK Okuru
MK Okuru 16.08.2015 00:31
Sen Ps ve X box kırılmadı mı sanıyorsun. Jtag yapılmıyor mu sanıyorsun. Sadece daha bizim millet bilmiyor böyle şeyler. Neyse öğrenmesinlerde. Sonra Ps ve xbox cu arkadaşlarada yazık olacak.
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 18:31
Cahil adam ps ve xbox oyunlarıda torrentten indiriliyor.Sen bir gez bakalım torrent sitelerini ozaman görürsün.
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 17:21
pc ye oyun çıkarmayı bırakırlarsa işleri biter... :P
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 16.08.2015 14:58
Ben buna inanmıyorum kopya olarak indirilen oyunların sayısını orjinal fiyatı ile mi çarpıyorlar?İyi de korsan olmasa kopya indiren insanlar gidip o oyunların orjinalini almaz ki!Oynamazlar olur biter.Kopya oyun savunulacak birşey değil ama sadece küçük firmalar etkileniyordur.Büyüklere zarar gelmez
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
emc
emc 16.08.2015 13:23
Bu arada BattleField :Hardline korsan sürümüm olmadığı uzun süre zarfında kaç adet satmış biraz araştırın, oldukça az tabii ki... The Witcher 3:WildHunt satış rakamlarına bakınız, korsan edinmesi en kolay oyundu.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
emc
emc 16.08.2015 13:20
Yorumlayan bazı arkadaşların çözümü biraz kolaycı... PC'ye oyun çıkmazsa Korsanda biter. İyide PC'de oyun çıkmadığı zaman Bu korsanı çıkaranlar senin çok sevdiğin "PS4 ve XOne kıracağım.." diye canla başla uğraşacaklar. Hani haberin olsun, Bakınız; Xbox 360 ve PS3 dönemi...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 16.08.2015 02:13
ps4 e sadece değer oyunlar için hertürlü ücreti veririm. Az yerim kenara koyarım ama o oyunu alırım. Witcher 3, AC Unity , GTA V ,Fifa15 şu an için bulunan oyunlarım. Gerek yok öyle her oyunu almaya. bir de buna Bloodborne eklerim diğer ay missss...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
HaneFi.
HaneFi. 15.08.2015 16:13
Bakın benim oyuna vereceğim en fazla para 85TL'dir. O da AAA oyunlar için biçtiğim değer. Daha fazlasını istiyorlarsa torrent'ten akıyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 13:55
Torrenti sevin yada sevmeyin hep eksi tarafını ele almışsınız şu torrent olmazsa hani şu oyun fiyatlarından şikayet edenler belki de 400 tl ye oyun alacaktı.korsan hırsızlıktır ama ederinden fazlaya satmakta hırsızlıkla eşdeğerdir,korsan en azından bir uyarı aracıdır,fiyatlandırma politikasında.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MY085
MY085 15.08.2015 13:06
Orijinal isteyen orijinal alsın, korsan isteyen korsan indirsin. Ama torrent'den korsan indirip de bedavaya patladığını sanmayın. Korsanı babalarının hayrına bedavaya koyuyorlar zaten torrent'a değil mi? Oyun yapım şirketlerinin bazıları da çok masum takınmıyorlar gerçi. ''Artık tüketiciyi daha ne kadar soyabiliriz?'' diye düşünüyorlar. Her iki türlü dolandırılıyoruz zaten.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 16:01
50 milyon dolara oyun geliştiriyorlar 500milyon dolarlık satış yapıyorlar.Fakat bakıyorlar indirme sitelerine bizim 2 milyar dolar kazanmamız gerekirdi 1.5 milyar zarar ettik.Oldu canım.
Titanfall der bırakırım.1 senede çöp oldu nerede ödenen kişi başı 60 dolarlar?
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 12:36
00:14 aklından zorun mu var say bakalım ayda bir bastığı oyunları. sayda millet duysun. Bide sizin gibilerle uğrşıyoruz.
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 06:02
Mantık gayet doğru, korsan alan adam zaten korsan olmasa da sana para vermeyecek. Multiplayer yapıyorsan ya free-to-play yapacaksın ya da cs go gibi çok ucuz olacak. Yoksa sonun Titanfall ve Hardline gibi olur, ağlar durursun sonra niye tutmadı bu oyun diye :D. 74 milyar dolar da çok uçmuş...
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 00:14
adamlar ayda bir oyun basıyor resmen sallama da olsa örnek münasip...
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 19:09
Hocam kafadan atma akamlar vermeyin. Kanıtlı bir örnek gösterin .Koskoca EA firmasının yaptığı toplam oyunlar bile parmakla sayılır nitelikte ki onlar bu sistemde en çok parayı kazananlar sizin dediğiniz gibi olsa adamlar ayda bir oyun basar. Kafadan rakamlarla bu işi yalana götürmeyin
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 09:15
Bu rakamı ortalama 45$ ile bölseniz 1,6 milyar adet çıkıyor. muhtemelen toplamda indirilen rakama göre hesaplanıyor. Korsan'ın önüne kesin bir şekilde geçilmiş olsa korsan oyun indirenlerin çok az bir kısmı gidip orjinal oyun alır. O yüzden bu 74 milyarlıklık kayıp çok da inandırıcı gelmiyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 15:12
arz talep meselesi oyunlar pahalı çok pahalı g2a kingpenguin vs de dolar yüzünden el yakıyor en son gta v aldım orj. 180 tl oyun iyimi çok iyi ama değermi 180 tl asla değmez en iyi 3-5 oyundan biri gta belki de en iyisi ama cidden pahalı max.60 tl tavan fiyat olmalı oyun sektöründe
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 04:56
Ne yazık ki olamaz çünki senin verdiğin 60 tl Steam den olsa 15 tl belki Steam çeker 45 kaldı bide bunu dolar olarak düşün 15 dolar ediyor kişi başına yani oyunu 1 milyon kişi alması lazım
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 03:38
Korsan indirse hiç para kazanmasa daha mı iyi.
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 16:11
olm bütün aa oyun şirketleri batsın mı istiyosun, 60 TL ne? :D
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 02:25
200 TL fiat biçiyorlar sonra yok efendim korsan arttıyapın 60 TL bak bakim korsan kalıyor mu? PS4'üm var yatıyor evde. Zaten online oyun bile paralıben böyle sistemin de yaptığınız işinde taaa...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
durates
durates 13.08.2015 14:31
Her şeyden önce korsanı kesinlikle desteklemiyor ve oynamıyorum ama şöyle de durumlar var: Bir kere hesabı düz mantık yapıyorlar. Korsan indirilen her oyun oynanmıyor dolayısıyla parayla alınacağı zaman o oyun alınmayacak. 2. si her korsan indirip oynayan o oyunu paralı olduğunda almayacak 3.sü de korsan sayesinde yaygınlık artıyor reklam oluyor ve önceden hiç almayacak biri bu oyunu orijinal olarak alabiliyor. Bu 3 madde sayesinde 2 durum arasındaki satış farkı abartıldığı kadar olmayabilir ve bu rakam doğru olmaz! Ha hiç korsan olmasa firmalar da daha mantıklı davransa her şey daha güzel olur ama firmalar da pek hak hukuk tanıyan cinsten değil maalesef!
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2015 00:16
Yapılan araştırmalar, her indirimin (ister korsan, ister demo vs. olsun), ancak %100'de 1/2 mertebesinde satışa dönüştüğünü göstermiş. Örneğin çok popüler bir oyun 500 milyon indirilmişse o ya da bu şekilde, yani o oyun yaklaşık 5-10 milyon mertebesinde satış yapmış demektir. Tabi bunlar istatistik.
Kalan Karakter: 300 Gönder
skulaksiz
skulaksiz 14.08.2015 11:30
Ben buna kayıp diyemem oyunu korsan oynamaya kara vermiş bir adamın engellense dahi oyuna para vereceğine sanmıyorum. Yani ortada bence kayıp yok. Burada korsan oynayan arkadaşlara soruyorum kaç kere korsan yolla edinemdiğiniz oyuna gidip para verdiniz? multiplayer bazlı oyunları kastedmiyorum onlara zaten ulaşmanın tek yolu orjinal almak...
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 23:31
Steam kütüphanemde 150 oyun var ve bunların bir çoğunu korsan oynadım sonra fiyatı düştüğünde aldım,özellikle hak ettiğini düşündüğüm oyunları aldım mesala bioshock infinite single olması pek önemli değil yeter ki hakkını versin.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 16:29
fifa 2007den beri orjinal oyun alıyorum. Hırsızlığa banane arayan bulur.Zengin hortumcularda ülkeleri soyarken bahanesi HAZIR fakirin de hazır =D Ülkemizin şartlarına göre fiyatlar yüksekmiş.Ferrari de pahalı gidip çalıyomusun?Cesaretin var mı? Korsanda bi yaptırım yok, oynamak için bahane çok...
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 23:19
Ne sacma sapan örnek.hayretler içerisindeyim ama alttaki yorum arkadaş için yeterlidir sanırım.Sen oyunları alıyon da ne oluyor işletim sis,indirdiğin izlediğin filmler ne olacak,onlar hırsızlık değil mi,korsan kullananı değil kullandırtmak zorunda bırakanları eleştirin azıcık be kardeşim.
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 19:04
Ferrari çalıyor musun diye sormuşsun.. Onu da korsan oyun kadar kolay çalabilsem evet çalarım.. Ferrari sanal bişey olsa 2 dakika beklemem!
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 23:10
Bu durumun tek sorumları yapımcı ve dağıtımcılardır kardeşim bir oyunu 200 e satarsan o adam korsan indirir,herkesin alabileceği seviye sat bak nasıl korsan ölüyor.gidip korsana 15 tl vereceğine orginal alsın hem sen kazan ne kaybın olacakki digital satıştan.Yerel fiyatlar şart.ama makul olması lazm
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 17:33
Beyler biraz konu dışı ama dolar olmuş 2.80 misal gtx 970 gibi 1 senelik kart şuan 1400 tl bizler daha bilgisayar alamıyoruz ne oyunu ? konsollar bile dolar üzerinden bu rezalet böyle gidemez bunun bir alternatifi yokmu? gelsin Nvidia intel filan burada fabrika açsın Tl üzerinden satsa
olmuyor mu?!?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 17:10
100-200 liraya oyun satıyorlar sonra da korsanla mücadele edemiyoz diyorlar..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 20:10
Oyun fiyatlarının biraz normale indirilmesi gerek. Ben Witcher ve FM 15 gibi oyunları orjinal aldım ama Fallout`u alamayacağım , 180 TL veremem oyuna öğrenci harçlığıyla. Ee parası olmayan da oynamasın demek de biraz zalimlik oluyor bence..
Yanıtla
yusufulas
yusufulas 14.08.2015 16:44
ben kinguin'den 116 TL ye ön sipariş verdim... bence bu bile pahalı aslında ama iyidir yine :) bu fiyata olsaydı steam'den ya da aral'dan da alabilirdim ama 180 TL insafsızlık resmen.
BrotherTwo
BrotherTwo 14.08.2015 10:22
Fallout neden 180 lira hemen söylemek isterim.

"Wolfenstein, The Elder Scrolls, Fallout, Doom gibi oyunların dağıtımcısı olan Bethesda'nın da Türkiye distürbitörü Aral Game oldu." Yani şu sondaki gereksiz firma gün geçtikce yüzde 100 kar edebilmek için hepimizi yedi bitirdi sömürdü. Buna rağmen bazı siteler "artık kim üstüne alınır bilemiyorum" bunların bir taraflarını öptüğü için bunları protesto yerine kampanyalarını yayımladıkları için bu adamlarında pek umurlarında olmuyor.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 15:20
Pokemon2u emulatörde oynuyorum. 2000+lıyım ama konu bu değil bizde pokemon X + Nintendo 3ds alacak para onlar ne diyorlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
BrotherTwo
BrotherTwo 14.08.2015 10:19
Yorumlara baktıkça ağladım. Single player olmayan oyunların halini görüyoruz açıkcası. 1-2 haftaya unutulmaya mahkum yada bir daha yüzüne bakılmayan oyunlar. Hiç yoktan dandikde olsa bir singleplayer hikayesi multiplayer için altyapı ve bir amaç verir. Neyse bunu geçiyorum. Türkiyede orjinal alım aslında hiç mi hiç az değil. İnsanlar resmi yerlerden almadığı için orjinal alım az gibi görünebilir. Ancak g2a gibi yabancı sitelerden binlerce milyonlarca insan vardır burda. Adını vermek istemediğim bir firma sağolsun 200 tl ye oyun satarsa aynı oyunu g2a dan 70 liraya bulunca bende tabi gidip ordan almam. Kutulu oyun fiyatına karışıyorsun tamam dijitale nasıl karışırsın arkadaş sen ! Bunları tekelleştiren kör görüşlü insanlara kızıyorum ben. Yapımcıların türkiyeyi görüp aslında alımın az olmadığını sadece yabancı kaynaklara para kazandırdığımızı gördüğü an aralın bitişidir. Siz g2a dan green gaming den oyun aldığınızda o satılan keyler kim nerden alınıyor ? İngiltereden amerikadan. İngilterede 10 milyon gta satıldıysa zaten 1 milyonu türkiyeden alındı. Kimse türkiyede korsan yaygın demesin tamam yine var ama ruslar ve çinliler kadar değil. Ben şundan çok eminim aral bu ülkede olmasaydı bu varlıklar bu ülkede olmasaydı eminim ea ubisoft activison ve diğer trible a oyunları en azından türkçe altyazı ile görürdük. Çünkü satışlar uygun fiyatlı olduktan sonra zaten insanlar çoklu oyuncu için oyunu satın alacaktır.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 12:28
Sonuna kadar haklısınız. Kendi insanımızın yaptığı kötülüğü yabancılar bize yapmıyor. oyunlar için konuşursak bekleyin hemen almayın. Tüm arkadaşlar acele etmeyin nasıl olsa 2-3 ay sonra çok ucuzluyor. Kimse oyun oynayamadım diye ölmez.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 15:45
Aslında multiplayer her oyunda olması gereken bir özellik çünkü:ben outlast a neden para vereyimki korsan ile farkı yok tamam emek harcanıyor falan saygı biliyorum ama milyonlarım yokki ben single oynanan bir oyuna para vereyim
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 11:53
OYUN BİR LÜKSTÜR PARAN YOKSA OYNAMASSIN ALMASSIN. BU KADAR. Çeşitli bahaneler üretip hırsızlığınıza kapak aramayın....
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 19:37
milyonlar istemiyo zaten senin o dediğin oyun indirimlerde 6tl ydi sizin gibi veletler yüzünden türkçe oyun çıkmıyo ama aslında en doğrusu bu bende oyun yapsam diyelim ki fransadakiler oyunumu hep kopya oynuyo ben bi daha asla fransızca oyun yapmam yani demek istediğim yapımcıların gözünden düşünün.
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 18:59
Skyrim de singleplayer ama o oyunun bana öğrettiği hayatıma kattığı şeylerin haddi hesabı yok en basitinden ingilizcemi bu hale getiren o bunların dışında skyrimdeki tecrübelerimi hiçbir şeye değişmem. Bi skyrim bi mass effect bunların karşılığına birkaç bin lira da verseler değişmem
Kalan Karakter: 300 Gönder
TR_Emirhan
TR_Emirhan 14.08.2015 05:01
Bu düşünceler pek gerçekçi gelmiyor bana. Mesela CD Project Red Witcher 3 çıkartıyor hiçbir güvenlik dmr sistemi olmadan crack bile yapmadan korsan oynayabilirsin ancak oyun milyonlar sattı. Neden ? adamlar oyuncuları seviyor soymuyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.08.2015 03:27
Eğlence sektörü ülkemizde çok pahalı gerçekten parasını hak eden oyunları alma taraftarıyım ancak içinde çoklu oyuncu oyuncu desteği olmayan oyunlara da maalesef verecek parayı bulamıyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 23:30
Korsanın tek çözümü uygun fiyat politikası
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 22:23
Hangi ülke daha çok korsan oynuyorsa, oyun şirketler o ülkeler de gerektiğinde korsan (biraz üstü de olabilir) fiyatına kadar düşürüp, korsana karşı fiyatların sonucunu görmeleri için pilot bir ülke seçip test etmeliler.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 22:01
Bak witcher3 e... Hayvani alan süper teknolojiler upuzun oyun süresi makul bir fiyat.dahası bedava bir yığın içerik.ayrıca mükemmel bi müşteri satıcı ilişkisi.işte bu hem benim gibi torentciye hemde EA gibi işkembeye kapak olsun.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 21:33
74 milyar dolar çok şaşırtıcı çünkü normal pastanın 60 milyar dolar olduğunu okumuştum demek ki illegal legali geçmiş. torrentte oyun indirenlere baktığınızda ülke olarak güney amerika, asya kıtaları ağırlıklı gözüküyor ama ben en çok abd bayrağını görüyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 21:30
Torrent sağolsun :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 20:03
Bethesda ya yazık valla adamlar mükemmel oyun yapıyor downgrade yapmiyorlar AC unitiy bi bozuk oyun çıkartmıyorlar. Ama yinede adamlar acımadan indiriyor. Witcher 3 de aynı mağduriyeti yaşadı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 20:02
türkiye açısından konuşursak aral diye bir firma var akıllara zarar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 14:07
Parasi olmayan orjinal oyun almaz zaten neyin kafası???
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 19:34
ya bırak ya oyun sanki bi ihtiyaç PARAN YOKSA OYNAMAYIVER benim de bi ara param yoktu Bedava MMO oyunlar oynadım o sıralar hep ya da ucuz oyunları aldım elime oyun alcak para geçince de ozamanların acısını fazlasıyla çıkarttım aman boşver sizin gibi veletler pirim yik iyin ilimiyim diye ağlasın anca
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 18:13
Pek doğru tespit olmamış aslında. Parası olmayanın cod ları crysis leri açacak pc side olamaz o zaman. Pc piyasasına bakarsan herkes son model pc ye geçiyor. Torrentten ekran kartı indirilebiliyor olsaydı sen satışların nasıl %90 düştüğünü görürdün :)
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 16:38
Kardeşim bende zengin değilim. Parası olmayan adamın neden PCsi var o halde. Yol paralarından harçlıklardan biriktirdiklerimle oyun alıyorum. Ailem kızmıyo mu kızıyo. Ama bu bir bahane olamaz. Bak haftalık 100 liraya eczanede çalışıyorum. Çalışın, Biriktirin alın. Bahane üretmeyin.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 18:17
ülkemizde korsan kullanım oranı 4 sene önce %85 idi.oyun firmaları türkiye gibi ülkelere özel kampanyalar yaparak bu oranı aşağı çekmeye çalıştı.ör:roma2 steam fiyatı 80$ iken ülkemiz kutulu fiyatı 60 tl idi ama değişen bir şey olmayınca salla gitsin yaptılar.artık orjinal kutulu alan aral mağduru
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 17:57
Duratesin yorumu süper.Ayrıca suç sadece oyuncuda değil.Kalite düşüyor buglar ilk gün güncellemeleri artıyor.Watch dogs,batman,total war rome2,The order 1886.Korsan diye ağlayan firmalar nedense kandırılan oyuncuları görmüyor.Oyun diye film satmalar downgradeler buglu oyun satmalar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 17:50
korsanı savunacak haklı bir sebep yok.
yalız oyun firmaları da sadece parası olanlara yönelmek yerine sürümden kazanmayı deneyerek fiyatları düşürseler aynı karı yine ettikleri gibi korsanı da büyük oranda azaltmış olurlar.

online içerik değil fiyat konusunda önlem alsınlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 17:32
Maksimum 10 saatlik bir orjinal oyun parası için cinayet işleyecek derecede muhtaç insanlar var.Bunu bilip eğlenceye para yatırmak...

(Üstteki yazdığımı tüm paralı eğlence eşyalarıba uygulayınca keşiş olmak en iyisi gibi geliyor.Allah affetsin hepimizi)

Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 17:32
Bethesdada bunu görüp oyunlarına adam gibi MP mod yapsa ya (ESO ı saymıyorum) ama bunun için hikaye modunu mahveden firmalar var onlarıda kınıyorum
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Mohono
Mohono 13.08.2015 17:24
neyin tartışması gidiyor anlamıyorum. Benim bütçem belli aylık 5 lira spotify a veriyorum. İndirim döneminde oyun alıyorum steamden başka zaman bekliyorum. Hırsızlık yapmak istemiyorum çünkü hiçbir alanda. Sonuçta paran olmadığı için başka şeyler çalmıyorsan emek de çalmayacaksın. Sonra neden türkçe oyun çıkmıyor diye yırtın. Onlara göre birçok oyunun hayran kitlesi yok çünkü alanı yok. Suç sadece son kullanıcıda değil. Dolar etkisi aralın kirli politikası vs. Lakin yine de oyuncuya saygı duyan firmalardan almanızı temenni ediyorum. Adama mount and blade geliyormuş diyorum diyor ki düşsün torrent e indiririz diyor. Prensip olarak internetten birşeye para harcamam diyen adam 5s satıp 6s alıyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 14:52
Eger her hangi bir oyun para basma makinasi olarak cikartildiysa ve ya buglarla dolu olursa ben o oyuna neden para veriyim?Mesela assassin s creed serisi.Her yil ayni oyun milyonlarim olsa o o oyunu 1 kurus para vermem!!!
Yanıtla
Pagan Min
Pagan Min 13.08.2015 16:21
Her oyunu oynamak zorunda değilsin. Madem bug dolu bir oyun, oynamayıver. Korsanın hiçbir mantıklı açıklaması olamaz.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 15:40
Korsanı savunulabilecek bir tarafı yok ama bundannonce yapımcıların dlcnın bokunu çıkartması(once oyuna 50 $ver sonra 5 6 harita 5 6 silah ver bakalım 20$ ve bunu 3kere filan tekrarla)konuşulması gereken. bence korsanlar oyun yapımcılarının yanında saflık abidesi. Total warın yeni serilerine bakın m
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2015 15:35
"eğlene" sektörleri içerisinde...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
gordonfreeman672
gordonfreeman672 13.08.2015 14:45
karları neden yazmıyorlar herşeyi korsana atmasını biliyorsunuz ya birde şöyle bir durum var öyle oyunlar varki insanların paralarını hiç ediyorlar neden burdan bakmıyoruz tanıtım yapılıyor oyunu öyle bir gösteriyorlarki sanarsın muhteşem bir eser alıyorsun eve geliyorsun bir bakıyorsun rezalet birde genelde pcde oluyor oyun sorunları optimizasyon çökmeler vs vs.. onlarada gblarla ölçülen yamalar ya bir oyun ilk gününden 3-5 gb yama alırmı nasıl bir işdir bu oyunu alıyorsun oynuyacaksın bir bakıyorsun 5 gb yama nerden bakarsan 6 saatin gidiyor oyun fiyatları ise bazı ülkelere göre ayarlanması lazım o zaman korsan biter bizde asgari ücret 1000 tl bir oyun ise ps4 250 pc de100 civarı (iyi oyunlar) bunları alınabilecek seviyelere çekseler sıkıntı yok (şunu belirtmek isterimki steam bu konuda mükemmel işler çıkardı eski oyunda olsa mükemmel indirimler oldu onu göz ardı edemem)her sene aynı oyunu çıkartan firmalar olsun diğer firmalarda oyunlara çeki düzen vermesi gerekir grafikler hikaye oyun süresi vs gibi şeylerin üzerinde durması gerekir 2 saate biten oyunmu olur biraz insaf :(
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • Crysis Sessizce Stea...
  • PS Plus Temmuz 2025 ...
  • Resident Evil Requie...
  • Playstation Fiyatlan...
  • Xbox Oyun Kütüphanel...
  • Dying Light: Retouch...
  • Blood of Dawnwalker ...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.