Naoki ‘Yoshi-P’ Yoshida’nın video oyunları endüstrisinin geleceği hakkında ilginç öngörülerde bulundu. Bulutun platform ve konsolların yerini alabileceğine inanıyor. Fakat bunun gelişmesinin zaman alacağını ifade ediyor.
Bulut üzerinden bir oyun akışı sağlamak, özelikle hızlı FPS oyunları olmak üzere çoğu oyunu oynamak için ideal bir yol değil. Şu anda bulut oyunları henüz yaygınlaşmadı ve hazır değil. Teknolojinin ana hat paketinde ilk defa sunulmasından bu yana on yıldan fazla süre geçti. Bununla birlikte, bulut dramatik bir şekilde genişledi. Tüm oyun biçimlerini zorladı, bilgisayardan büyük üç konsol ailesine kadar oyun dağıtımı ve erişimi için bir tür bulut tabanlı teklif var.
Final Fantasy XIV ve genişleme paketlerinin (ve Final Fantasy XVI) yapımcısı ve yönetmeni Yoshi-P, geçtiğimiz günlerde bulutun zaman içerisinde tüm platform ve konsolları yerini alabileceğine inandığını söyledi.
İlginizi Çekebilir: Sony nerede hata yaptı?
Haber, Yoshi-P ile Japonca yapılan bir röportajı çeviren Twitter kullanıcısı Genki aracılığıyla geldi.
Yine de bulut oyunları ucuz değil. Web sunucusu maliyetleri gün geçtikçe artıyor. Çok oyunculu sistemlere sahip olan oyunların çevrimdışı hale getirildiğini dahi gördük. Çünkü bakımı, oyunun kendi değerinden daha pahalıya mâl oluyor. Bu aynı zamanda Nintendo ve Microsoft gibi platform sahiplerinin yıllar sonra oyunları vitrinlerinden kaldırmasının da önemli nedenlerinden biridir (Wii U/3DS mağazaları çevrimdışı hale getirildi ve Xbox 360 mağazası Haziran 2024’te çevrimdışı olacak).
Microsoft’un bulut oyunlarına girişinin kârlı olmadığını ve Google’ın bu yılın başlarında kendi oyun akış hizmeti olan Stadia’yı da kapattığını unutmamak gerek.
Sony, PlayStation Plus aracılığıyla bulut oyunlarını, akıllı telefonlara entegre etmeyi planladığını ifade etti. NVIDIA’nın GeForce Now akış aboneliği, gelişmiş ekran kartları tarafından desteklenerek güçlü bir şekilde devam ediyor.