1/2

Komando olmanın sırları

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Bionic Commando'nun yapımcısı Benn Judd ile konuştuk!
Oyuncuların gönlünde önemli bir yeri bulunan Bionic Commando, bu kez biraz daha farklı bir yapım olarak karşımıza çıktı. PS3 ve Xbox 360 için piyasaya sürülen yapım, bir süre sonra da resmi olarak PC oyuncuları için raflarda olacak.

Oyunun yapımcısı olan Ben Judd’a, oyun hakkında birkaç soru yönelttik. Kendisi de teklifimizi kabul etti ve içtenlikle cevapladı.


Merlin’in Kazanı (MK): Bize oyun hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Komando olmanın sırları
Ben Judd (BJ): Oyun için, 1987 senesinde çıkan orijinal (NES için) yapımdan biraz daha farklılık gösteren bir hikâye yarattık. Birkaç ufak değişiklik, farklı bir ana karakter ve birazcık da RPG unsurlarıyla donattık. Aksiyona dalma unsurları oyunlarda bir kült haline gelmişti. Bionic Commando ise, bir platform oyunuydu. Biz, oyunun türünde de biraz değişikliğe gittik. Eski platform oyunu tarzıyla değil de oyuna biraz daha aksiyon unsurları ekledik.

MK: Uzun bir aradan sonra yeni Bionic Commando yapma fikri kafanızda nasıl oluştu?

BJ: Ekiple birlikte ufak bir döküman hazırladık. Yeni Bionic Commando ile ilgili bu sunumu stüdyo başkanına sunduk. O da bu çalışmamızı oldukça başarılı buldu ve projeyi başlattı.

Komando olmanın sırları

MK: Oyundaki radyasyon elementi, oyuncuların özgürlüğü sınırlıyor. Bu sınırlamanın nedeni nedir?

BJ: Her oyunda görünmez duvarlar ya da haritayı sınırlayıcı unsurlar bulunur. İster Mario’daki gibi boş görünmez duvarlar olsun ister harita dışına çıkmamak için amaçsız bina modellemeleri olsun. Biz bu konsepte farklılık getirmek için radyasyon unsurunu kullandık. Zira boş binalar, görünmez duvarlar her oyunda mevcut. Bionic Commando’da ise, bunların dışında radyasyon olayı görülüyor.