2012 yılında büyük umutlarla yayımlanan Kingdoms of Amalur: Reckoning için çıkan Remastered versiyon söylentileri doğrulandı. R.A. Salvatore, Todd McFarlane ve Ken Rolston'ın bir araya gelerek ortaya çıkardığı Kingdoms of Amalur: Reckoning, değeri bilinmeyen oyunlardandı. Yukarıda saydığım isimleri bilmeyenler varsa, hemen kısaca kim olduklarına değinelim.
R.A Salvatore, oldukça meşhur bir yazar ve kitaplarını, New York Times en çok satanlar listesine birkaç kez yazdırmış birisi. Todd McFarlane'i ise The Amazing Spider-Man ve Spawn isimli çizgi roman serilerinden biliyoruz. Son olarak Ken Rolston da, The Elder Scrolls IV: Oblivion'da baş tasarımcılık görevini üstleniyordu.
Geçtiğimiz günlerde Microsoft Store'un yanlışlıkla listelemesi üzerine, THQ Nordic'in üzerinde çalıştığı proje, bir hayli konuşulur hale geldi. Oyunun sayfasına baktığımızda ise, sunulan galerideki ekran görüntülerinden, orijinal sürümüne göre yapılan grafiksel değişiklikleri az çok görebiliyorduk.
Bu projenin sızdırılmasından sonra, geliştirici ekip olayın üzerinden çok geçmeden kendi duyurularını yaptı. Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning ismiyle açılmış olan oyunun resmi Twitter hesabı üzerinden yapılan paylaşımda, proje hakkında fazla detay verilmedi. Yine de oyun hakkında, yakın zamanda bütün genişleme paketlerini de içeren bir sürüm olarak yayımlanacağı bilgisi veriliyor.
Üstelik oyunun bu yeni sürümünde, zaten standart olan grafiksel değişimler dışında, oyunun oynanış yönünde de değişimler mevcut olacak. Bu değişimlerin ne olduğu hakkında hiçbir şey söylenmese de, oyunun zayıf olan birkaç mekaniği bulunuyordu.
Oyuncuların bu oyun hakkında en zayıf bulduğu noktalardan bazıları ise, oyunun çağırma büyüleri ve NPC'leri üzerine. Oyuncular, oyundaki çağırma büyülerinin orijinal sürümde fazlasıyla zayıf kaldığını ve daha kullanışlı bir hale gelmesini istiyor. Bunun sebebi ise, oyunun baştan aşağı tek kişilik bir oynanış deneyimi sunuyor olması olarak öne sürülüyor.
Kingdoms of Amalur: Reckoning'in orijinal sürümündeki bir başka zayıf nokta ise, NPC'lerin sabit duruyor olması. Bethesda ve Rockstar ekiplerinin oyunlarındaki gibi günlük işlere koşturan karakterler görmek, oyunun yaşayan bir dünyası olduğu hissini veriyor. Bu yüzden de oyuncular, sabit duran karakterler yerine, daha doğal görünen karakterler görmek istiyorlar.
Tam bir çıkış tarihi verilmese de oyunun 11 Ağustos 2020 tarihinde çıkması bekleniyor. Oyun tarihindeki değeri pek bilinmeyen oyunlardan olan bu oyun, umarız bu projeyle birlikte, hak ettiği değeri görür. Eğer işler beklenildiği gibi giderse, Kingdoms of Amalur: Reckoning serisinin devam oyunlarını bile görme şansımız olabilir. Rol yapma oyunlarına ilginiz varsa ve bu oyunu daha önce oynamadıysanız, oyunu deneyimlemek için aradığınız fırsat bu olabilir.