1/2

Katamari Damacy

Volkan Turan 3.06.2010 - 12:31
PS2'niz hazır mı? -HAZIR! -TV'niz hazır mı? -HAZIR -Peki Katamary Damacy'niz hazır mı? -HAZ...ne?
Platformlar PlayStation 2
Katamari Damacy
  • Yapımcı - Yayıncı Namco - Namco
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Bulmaca
Merlin Puanı 88
Artılar Orijinal fikri, ses ve müzikler, kolay oynanışı ve eğlencesi.
Eksiler Bitiriş süresinin kısalığı, kamera açıları ve kontrollerde ki ufak hatalar.

Oyunun adı her ne kadar göz korkutsa da, sanıldığı gibi Katamari Damacy bir Japon yemeği ya da silah adı değil. Efsane oyunlara adını kazımış olan Namco’nun ellerinden çıkan bu oyun biraz garip, gariplikten öte farklı. Farklılıktan öte orijinal bir eser. Daha önce böylesi ile karşılaşmadım. Biraz Pac-Man’i anımsatsa da daha değişik bir oyun.

Kat-a-mari Da-ma-cy ne de-mek-?

Katamari Damacy'de, söylemesi ayıp, bir topu kontrol ediyorsunuz. Ama öyle bildiğimiz toplardan değil. Bir kar topu misali, sürekli gelişebilen, büyüyebilen ve kontrolden çıkan bir top. Durun çok mı hızlı gidiyorum? Ben size en iyisi mi biraz konudan bahsedeyim. King of the All Cosmos adlı bir kralımız var. Gitar çalan, şarkı söyleyen hayal ürünü bir kral işte. Bu kral, gün geliyor ve bir gece uyandığında yıldızlardan eser kalmadığını görüyor. Suç kralda olduğundan, kendisini halka bir şekilde affettirmek için Dünya'ya Princes of the All Cosmos'u (biz oluyoruz yani) yolluyor. Prens Dünya'da toplayabildiği kadar nesne toplayacak, kralda bunlarla yıldız yapıp gökyüzüne geri koyacak. Kabul ediyorum, komik bir hikaye.

Bu şirin mi şirin konudan sonra gelelim Katamari'mize. Kendileri dünya yüzeyinde görüp görebileceğiniz her şeyi bünyesine katıp büyüyebilen bir zeka ürünü, şaheser! En başlarda mini minnacıksınız. Ne kadar büyük olduğunuzu ekranın sol köşesinden görebiliyorsunuz. Bu büyüklüğü göz önüne alarak kafanıza ne eserse topluyorsunuz. Boyutlarınızdan büyük olan nesneleri toplamamaya özen gösterin çünkü geri sekiyor ve topladıklarınızı dökebiliyorsunuz. Günlük hayatta kullandığımız, boyutları ufak/büyük/kocaman olan her nesne oyunda toplanmayı bekliyor. Zarlar, misketler, çiviler,havuçlar, yumurtalar, patenler, toplar...ve git gide büyüyorsunuz. Büyüdükçe toplayacaklarınızın sayısı da artıyor. Unutmamalısınız ki toplama işlemini çok çabuk sürede düşünmeniz gerek çünkü oyunda zamana karşı yarışıyorsunuz.

Kralın size verdiği süre zarfı içinde olabildiğince büyümek oyundaki asıl amaç. He, diyorduk ki, büyüyorsunuz, büyütüyorsunuz! Boyunuz santimetrelerden metrelere hatta yüzlerce metreye çıkıyor. Bu şu demek oluyor, devasa oluyorsunuz! İnsanları, hayvanları, marketleri, stadyumları, fabrikaları, gökdelenleri, apartmanları, uçakları, ağaçları... her nesneyi topluyor ve topluyorsunuz. Bunu yaparken de tarif edilemez bir keyif alıyorsunuz. Katamari'niz büyüdükçe sizde koltuğa sığmıyor, ekrana yumuluveriyorsunuz. Namco böyle bir oyun fikrini nasıl akıl etti bilemem ama ben bu tür orijinal fikirlerin hastasıyım. Hatırlayanlar vardır, PS1'de Vib Ribbon adlı bir oyun vardı. Oyunu açtıktan sonra müzik CD'nizi koyuyordunuz ve müziğe göre değişen yolda karakterinizi engellerden kurtarıyordunuz. Bu siyah-beyaz bir oyun olmasına rağmen -zekice- bir oyundu ve hafızalara kazındı. KD'de aynı çizgiden giden bir oyun işte. Microdan macroya geçişin en etkileyici örneklerinden. Eksiksiz bir şehir ve her şeyi toplayan bir Katamari! Japonlar yapıyor işte!