Üstün başarı
Merhabalar sevgili MK okuyucusu,
Haftalık DOTA 2 köşemizde bu haftanın konusu body block, damage türleri ve şans.
Bir DOTA 2 maçının ilk anları çok önemlidir. Heralde ilk 6 levelı da aynı önem listesine sokabiliriz. İyi bir başlangıç gerçekten dengeleri bozabilir ve de sizi öne geçirebilir. En çok gördüğüm taktiklerden biri trilane veya woods giden takımların first blood denemeleri. Bunun için genellikle bir veya iki adet stun, hatta bazen üç; ve bunun yanına da bir slow almaları ise daha ilginç. İyi bir body blocker ve bir adet disable yeter de artar bile. Gelin body blocktan bahsedelim biraz.
Yararları saymakla bitmeyen, kan yapan, bağışıklık sistemini güçlendiren ve metabolizmayı dengeleyen batının mucizesi body block, iyi kullanıldığı zaman ragequitlere bile sebep olabilir(test edip onaylanmıştır).
Basketbol oynadıysanız, boxing out denilen eylemin DOTA 2 haritasındaki eşiti body block, bildiğiniz karşınızdaki adamın önünde durup onu geçirmeme eylemine denir. Lakin dikkat etmek lazım, durmadan ilerleyip adamın sizin önünüze geçmesini de engellemeniz lazım ama bir yandan da durup adamı yavaşlatmaya da devam etmelisiniz.
Middle ve hard lane creeplerini koridor boyunca S tuşunu kullanarak blocklamaya çalışın. Her maç bunu yaparsanız iyi bir antreman olabilir. Body block'un profesyonel oyunlarda kullanıldığı iki örnek bulabilirsiniz aşağıda.
Body block'un en çok kullanıldığı yerler genellikle oyunun ilk 10 dakikasıdır. Eğer elinizde karşınızdaki rakibinizi alt edecek çok güçlü silahlarınız yoksa, ekstra bir yardım da yanınızdaki arkadaşın body block yapması olabilir. Hele iki, üç kişilik yapılan blocklar, altta kalanın canı çıksın oyununa dönüşebilir. Tabii biri blocklarken diğerinin dövmesi lazım, attack yapmayı unutmayın. Tabii her olay her zaman böyle olmak zorunda değil. Ölmek üzere olan dostunuz ile onu öldürmeye çalışan dış mihraklar arasında girebilirsiniz.
Gördüğüm hatalardan biri de bazı arkadaşların direk sağ klik ile saldırması. Hit walking, daha da önemlisi orb walking konuya burada giriyor işte. Özellikle güçlü slowlardan veya burst'ten yoksun heroların yapmasını şiddetle önerdiğim, onun dışında herkesin yapması gerektiğini düşündüğüm bir numaradır hit walking ve orb walking.
Eğer attack speediniz çılgınlar gibi değilse, attığınız okların ve ya savurduğunuz baltaların arasında gözle görülür bir süre geçer. Bu süreyi rakibinize doğru veya onun kaçacağı yere doğru yürümek için kullanın. Attack yapın, o attack yerleştiği salisede ileri doğru bir adım atın ama dikkat edin bu adım gerçekten küçük olsun ve sonra bir sonraki attack'ınızı yapın. Doğru yaparsanız gerçek attack speedinizden çok azıcık yavaş hatta belki gerçek attack speedinizde saldırarak ileri doğru yüreyebilirsiniz.
Rakibiniz kaçmaya devam ettikçe belki de normalde durup yapabileceğinizden bir/iki adet fazladan saldırı yerleştirebilirsiniz. Gerçekten önemli bir fark.
Ve geldik orb walking'e. Aslında temelde aynı olay fakat saldırı yaparken kullandığınız şeyler orb effect skiller. Yani Drow Ranger'ın Frost Arrows'u, Clinkz'in Searing Arrows'u, Viper'ın Posion Attack'ı gibi skiller. Bunlara sağ klik tıklayıp auto-cast'e almak, gerçekten yüksek attack speedlere ulaşana kadar yapılmaması hatta ulaşınca bile yapabiliyorsanız orb walking ile kullanılması gerektiğini düşünüyorum.
Yani saldıracağınız adama o büyüyü atarmışcasına castleyip, yürüyüp sonra bir daha... Bu şekilde attack yapmış değil skill kullanmış olursunuz. Bunun bir çok faydası var, ama en basiti bu tarz skilleri Crystal Maiden sizi dondurmuşken atabilirsiniz lakin attack yapamazsınız.
İkinci konumuz damage türleri. DOTA 2'deki 6 çeşit damage türü vardır, ve hepsi armor, magic resistance, damage block, ethereal olma durumu, magic immunity, ve invulnerability ile farklı şekilde interakt eder.