DotA 2'de hayatta kalmak
Merhabalar sevgili MK okuyucusu,
Haftalık DOTA 2 köşemizde bu haftanın konusu hayatta kalmak ve bunu yaparken yükselmek ve gelişmek.
Geçen hafta bir DOTA 2 maçında hangi heroları hangi takımlarda oynamamız gerektiğini ve bu heroların rollerini, skilleri ve statları, anti-demokratik bir psödo diktatörlüğe karşı nasıl sesimizi yükselteceğimizi ve süt ve limonun ne kadar güzel şeyler olduğunu öğrendik. Bunlardan en az ikisini bir araya getirerek kendinize bir kaç galibiyet aldığınızı umuyorum. Gelin galibiyet oranınızı birazcık daha arttırmaya çalışalım.
Bir DOTA 2 maçında heronuz ölürse bir çok şey olur. Heronuzun seviyesinin dört katı saniye boyunca beklemek zorunda kalırsınız canlanmak için, ve siz ölünce rakipleriniz sizin ölümünüzden experience ve gold kazanır. Bu ne demek? Bu ana amacınızın ölmemek olması gerek demek. Rakiplerinizi öldürmekten daha çok kendi postunuzu korumaya odaklanmalısınız. Tabii ki bu demek değil ki, rakip hero gördüğünüz her an kaçın, kurtarın kendinizi, çeşmenize sarılın... Yapmanız gereken şey olabildiğince fazla hayatta kalarak, karşı takıma olabildiğince fazla hasar vermek. Bunun en garanti yolu da iyi geçen bir laningdir.
Laning, maçın başından başlayarak koridorların yavaştan terkedilmeye başlanmasına kadar geçen süreye denir. Bu bir çok hero için farklı bir süreçtir. İleriki haftalarda bu olayın hafif karşıtı olan roaming'den de bahsedeceğiz.
Laning'teki amacınız para kazanmak ve tecrübe kazanmak. Gerçek hayattaki amacımla neredeyse aynı.
Experience alabilmek için ölen creeplerin 1200 range yakının da olmalısınız. Bu mesafe DOTA ölçüsüdür. Birimi eskiden yard olsa bile 1200'ü kendi başınıza ekrandan ölçmeniz mümkün değil. Bir çok eski oyuncu aşağı yukarı ne kadar olduğunu bilir bu mesafenin. Ama korkmayın yeni oyuncular için de bu mesafeyi öğrenmenin bir yolu var. DOTA 2 konsoluna "dota_range_display 1200" kodunu tırnak işaretleri olmadan girdiğiniz sürece ekranınızda 1200 mesafeyi gösteren bir çember çıkar. Bu mesafe blink dagger'ın maksimum mesafesiyle aynı ve de Pudge'ın hookından da 100 azdır, işinize yaracağını umuyorum. Onun dışında bildiğiniz gibi experience aldıkça seviye atlarsınız.
Gold kazanabilmek için - 4 saniye başına gelen 5 goldu saymıyorum- creeplerin son vuruşunu yapmanız gerekir. Normalde 603 gold ile başlarsınız ama rastgele(random) hero seçerseniz bu miktar 853'e yükselir. Her oyuncunun iki çeşit gold havuzu vardır:
1) Reliable Gold: Biraz komik de olsa güvenilir altın havuzu olarak çevirebileceğimiz bu ilk kısım rakip heroların ölümlerinden, Roshan öldürmekten, Hand of Midas'tan, Gondar(Bounty Hunter)'ın ultisi Track'ten ve düşen kulelerden gelir.
2) Unreliable Gold: Güvenilmez altın havuzumuz diyebileceğimiz bu ikinci grup ise geri kalan her şeyden gelir. Creepler, Nötral kamplar, Alchemist(Razzil Darkbrew)'in Greevil's Greed ve Doom(Lucifer) amcamızın creepleri bütün yutması(Devour) bunlara örnektir.
Bir item satın almak önce unreliable havuzumuzdan harcar, yetmezse diğer tarafı da sömürebilir. Buyback ise tam tersi; buyback yapmak önce reliable havuzumuzu kurutur. Ölmek ise sadece unreliable kısmından harcayabilir. Öldüğünüz zaman reliable altınınız çevirisine uyup güveninizi boşa çıkarmaz ve hiçbir yere gitmez. Ama genel olarak ölmemek lazım. Ölmemek için neler yapabiliriz? Gelin sizleri daha dayanıklı yapabilecek şeylere bakalım.
Yeni oyuncularda gördüğüm en büyük hataların birisi League of Legends'tan kalma alışkanlıklarla Boots of Speed gibi başlangıç itemlarını tercih etmeleri. Unutmayın ki maçın başında vereceğiniz dayanıklılığınızı ve hayatta kalma oranınızı arttıracak kararlar sizi her zaman daha ileriye götürür. Bu defansif gibi görülen kararlar aslında ofansif bile olabilir. Eğer sonsuz item taşıyabilseydiniz en dengesiz güçlü olacak item emektar Ironwood Branch'imiz olurdu, bunu unutmayın. Yenilenme(regenaration) en yakın dostlarınızdan birisi.
Ancient Tango of Essifation: İsmine takılmayın, yılların geyik konusudur siz kısaca Tango deyin. 3 adet gelen Tangomuz 16 saniye içerisinde 115 can doldurur. Normal pasif can yenilenmenizi saymazsanız 3 tanesi toplamda 345 can doldurur. Daha defansif olarak diyebileceğimiz bir seçenektir ama kavganın ortasında bozulmadan devam ettiği için ofansif olarak da kullanılabilir. Karşı tarafta kanser gibi sizi yavaş yavaş öldürecek herolar var ise (özellikle normal sağ tıklayarak) Tango her zaman daha iyi bir tercihtir.
Lesser Clarity Potion: Kısaca Clarity diyebileceğiniz bu iksir 30 saniye içerisinde 100 mana doldurur. Aldığınız hasarlar, üzerinizdeki etkisini anında bozar. O yüzden kullandıktan sonra biraz geride beklemek isteyebilirsiniz. Hasar türü HP Removal olan hasarlar bu tarz iksirleri bozmaz.