FPS'nin mucidi, günümüz türlerini ve geleceği yorumluyor
id Software'ın efsane ismi John Carmack, oyun sektörü hakkında yeni açıklamalarda bulundu. IndustryGamers'e konuşan Carmack, oyuncuların yeni oyunlar beklediğini ve güzel şeyleri hazırlamanın da oyun yapımcılarının işi olduğunu dile getirdi (doğal olarak).
Carmack, aslında TPS türü oyunların daha popüler olmasını beklediğini belirtirken, sözü Call of Duty'ye getiriyor. "İnsanlar zevk almaya devam ettikçe, satın almaya da devam edecektir. Call of Duty'nin yeni oyunu alınıyorsa, demek ki bir önceki oyunu beğenilmiş ve bir sonrakinden daha güzel şeyler bekleniyor demektir."
Carmack, Call of Duty gibi 60 FPS değerinde çalışan oyunların başarılarının, FPS'lerdeki sinematik ve hikaye anlatımının etkisini doğruladığını söyledi (Not: Battlefield 3, konsollarda 30 FPS).
İnsanlar FPS türünün avantajlarını biliyor. Tabii ki artık FPS türü, id Software'a özgü bir tür değil, yüzlerce yapımcı tarafından kullanılıp, geliştirilebiliyor.
Carmack, FPS ve TPS türü oyunlar hakkında şu cümleyi kuruyor: "TPS modundayken bir film izliyormuş gibisiniz, ancak FPS modundayken ise, filmin içindesiniz."
Ünlü yapımcı, FPS, TPS ve diğer türlerin sonsuza kadar geliştirilerek, yeni özellikler eklenerek hayatta kalmaya devam edeceğini belirtiyor son olarak.