1/2

James Bond 007: Everything or Nothing

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Güzel kızlar, icatlar, arabalar ve kötü adamlar varsa, Bond'da oradadır
Platformlar PlayStation 2
James Bond 007: Everything or Nothing
  • Yapımcı - Yayıncı EA Games - EA Games
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 85
Artılar Müthiş gerçekçi grafikler. Gerçek oyuncular tarafından yapılan seslendirmeler. Çoklu oyuncu desteği.
Eksiler PS2'nin standart hale gelmiş olan kamera sorunu. Birbirini tekrarlayan düşmanlar. Zaman zaman düşen frame-rate.

Daha önce EA tarafından piyasaya sürülmüş olan, ilk iki James Bond oyunu açıkçası öyle çok fazla beğenilmemişti (Özellikle de Bond hayranları tarafından). Bu oyunlar çoğu oyuncu tarafından çabuk tüketildi ve bir kenara atıldı. Yapımcılar, yeni Bond oyununu duyurduklarında ise önyargılı olmaktan kendimi alamamıştım. Ancak gerçekten yanılmışım çünkü bu sefer EA dersine iyi çalışmış ve daha evvel yaptığı hataları gözden geçirip, kendi öz eleştirisini yapmış. Everything or Nothing (EoN)’in bugüne kadar yapılmış Bond oyunları arasında, oyuncuya filmin atmosferini en iyi yansıtan oyun olduğunu söyleyebilirim.

Kraliçenin emrinde geçen 40 koca yıl…

Tüm dünyanın en ünlü ajanı James Bond’un yeni macerası olan EoN’un son derece klişe olan hikayesi kabaca, eski KGB ajanı olan Nikolai Diavolo’nun, Jaws isimli (bu ismi kesinlikle hak ediyor. İnanın bana ) arkadaşıyla birlikte dünyayı ele geçirmek istemeleri üzerine kurulu. Ancak bu kadar basit bir hikaye ister istemez oyunu oynadıkça dallanıp budaklanıyor, entrikalarla ve güzel oldukları kadar son derece de kabiliyetli olan Bond kızlarıyla süsleniyor. Oyunun hikayesi hakkında fazla bilgi vermemek lazım; çünkü oyunu oynayıp gelişmeleri kendinizin görmesi çok daha iyi olacaktır. Zaten oyuna başlar başlamaz kendinizi nükleer silah üretilen bir üste, yaman bir çatışmanın içinde bulacaksınız. Burada hem kontrolleri öğrenecek hem de Bond filmlerinin klasikleşmiş, bol hareketli başlangıç sahnesini yaşamış olacaksınız.

EoN’i, önceki oyunlarından ayıran en önemli özellik; oyunun üçüncül kişi bakış açısından oynanması. Bu sayede karakterimize daha hakim oluyoruz ve yapabileceğimiz hareketler de bunun sonucunda artıyor. Mesela çatışmaların çoğunda sırtımızı duvara verip ateş ederek kendimize avantaj sağlayabiliyoruz. Veya silahımız olmadığı zamanlarda çıplak elle dövüşebiliyoruz. Bir diğer güzel özellik ise nişan alma şekli. Oyun esnasında L1 tuşuna basılı tutarak, bakış yönümüzde en elverişli durumdaki düşmanımıza otomatik olarak nişan almış oluyoruz. Eğer siper aldığımız bir nokta varsa ve ateş altında değilsek L1 tuşuna basılı tutarak analog kolla düşmanımızın daha etkili noktalarına ateş edebiliyoruz. Bu şekilde, güçlü rakiplerimizi hazırlıksız yakalarsak kafalarına tek kurşun sıkmak suretiyle indirebiliriz. Ancak rakiplerimiz bu kadar da basit öldürülecek kadar aptal değiller. Özellikle de etrafta saklanacak duvarlar ve sandıklar varsa. Çünkü düşmanlarımız da tıpkı bizim gibi korunmak amacıyla saklanıp öyle ateş ediyorlar. Tabi dar koridorlarda durum biraz değişiyor; etrafta saklanacak bir şey bulamayınca düşmanlarımız üzerimize kamikaze dalışı yapıyorlar ve maalesef bu onların yaptığı en son hata olmuş oluyor. Ayrıca Max Payne oyununda kullandığımız “Bullet-time”, yani; oyunun geçici bir süre için yavaşlayıp rakiplerimize daha rahat nişan almamızı sağlayan sistemin bir benzeri de oyunun yenilikleri arasında.

Her şey ya da hiçbir şey. Yaşam ya da ölüm. Heidi ya da Shannon.

EoN’in seslendirmeleri, aralarında Hollywood’dan tanıdığımız oyuncularında olduğu, profesyonel bir ekip tarafından yapılmış. James Bond’un seslendirmesini son dönem Bond filmlerinin oyuncusu Prience Brosnan, Bond filmlerinin değişmezleri olan “M” ve “Q”yu da, Judi Dench ve John Cleese’nin bizzat kendileri yapmış.