id Software gibi bağımsız firmalar, genellikle hızlı ve çoğul hareket etmeyi
sevmez. Yapmayı planladıkları oyun için ağır çalışılır, ama fazlaca detaya önem
verilir. Burada amaç, çoğu firma gibi kâr güdüsüyle değil, kalitesiyle beğeni
toplatmayı amaçlayan projeler yapmaktır. Yine de son yıllarda görüyoruz ki, uzun
yıllardır tek bir oyun için çabalayan çoğu yapımcı, şu an birden fazla yapımla
aynı anda ilgileniyor. Rage ve Doom 4, id Software'in üzerinde çalıştığı iki
önemli projesi. Özellikle Rage'in duyurulmasının üzerinden yıllar geçmesine
rağmen, hala çoğu bilgi açığa çıkmış değil.
Raven'in hazırladığı Wolfenstein'a da destek veren id, ücretsiz hazırladığı
Quake Live'la da ayrıca ilgileniyor. Sadece yeni projeler değil, eski ürünlerin
üzerinde de halen bazı düzenleme ve eklemeler yapılıyor. id'in iki önemli ismi
Todd Hollensheid ve Tim Willits'in son dönemde açıkladıkları bilgiler ve henüz
duymadığımız detaylar üzerine giderek, id Software'in şu an neler yaptığına
yüzeysel olarak bir göz atalım. (Şüphesiz detaya inmeyi herkes ister, ancak bunu
henüz yapabilen yok maalesef.)
Quake Live'ın sırası ve sonrası
Game Developers Conferance 09'da (GDC 09), id Software'in bu yıl pek bir etkisi
yoktu. Firma adına konferansı takip eden Todd Hollenshead, özellikle Quake Live
üzerine bilgiler vermeye özen gösterdi. Firma ücretsiz olarak yayınlayacağını
duyurduğu ve betası hala devam etmekte olan Quake Live'a gösterilen ilgiden
oldukça memnun. Şu an Birleşik Devletler ve Batı Avrupa ülkelerinde erişilebilir
olan yapım için, yakın bir zamanda Asya ülkeleri de listeye alınmış durumda.
Bununla beraber kullanıcı kitlesini daha da ileriye taşımak isteyen id Software,
Quake Live'daki bazı düzenlemelerin ardından Chrome, Linux ve Mac sistemlerine
de destek vereceğini açıkladı. Hollensheid, Quake Live'dan şirket olarak
beklentilerinin üzerinde bir ilgi gördüklerini, bekledikleri ilginin % 50 daha
fazlasıyla karşılaştıklarını belirtti.