Horizon Forbidden West: Burning Shores inceleme : Forbidden West geçtiğimiz yılın “En zamansız çıkan güzel oyunu” ödülünü hakkıyla alan oyunu olsa gerek. Muhteşem görselliği, ilk oyunun kendini tekrar eden yapısını bir yere kadar da olsa kırmayı başarması ile PlayStation’a çıkan en iyi exclusive oyunlardan biri olarak kendine yer edinen bir oyundu. Ersin’in oyun hakkındaki incelemesini (Horizon Forbidden West PS5 inceleme) okuyabilir ya da aşağıdan videosunu izleyebilirsiniz. Peki bu kadar güzel bir oyun çıktı da ne oldu derseniz, 1 ay geçmeden Elden Ring çıktı.
Burning Shores DLC paketi tam da ihtiyacımız olan “haydi bir şans daha ver” gazını sağladı ve iyi ki de sağlamış. Hem Forbidden West’i baştan oynadım hem de Burning Shores eklenti paketinin getirdiği içerikleri inceleme şansı buldum.
Hollywood Macerası Başlıyor
Horizon Forbidden West: Burning Shores inceleme yazısını yazmak için öncelikle Forbidden West’i bitirmem gerektiğini görünce biraz canım sıkılmıştı açıkçası. Serinin dövüş sisteminin çok büyük hayranı değilim ve açık dünya oyunlar genellikle canımı sıkan sorunlarla dolu oluyor. Yine de fırsat bu fırsat diyerek hikayeye daldım ve DLC paketinin neden oyunu bitirmemizi istediğini de anladım, hikayede çok ciddi olaylar var!
Forbidden West’in sonundan spoiler vermeden anlatırsak, gerçekleşen olaylar sonunda ekip üyeleri bölgenin farklı yerlerine dağılıyor ve yeni görevlerini yerine getiriyor. Biz ise düşmanlarımız arasından birinin ortadan kaybolduğunu fark ediyor ve onu bulmak için Yanan Sahiller adı verilen uzaktaki bölgeye doğru uçan bineğimiz ile yola çıkıyoruz. Eskilerin Hollywood dediği sahillere ulaştığımızda bir kule bineğimizi vuruyor ve kendimizi sahilde buluyoruz. Bizi meraklı gözlerle izleyen bir Quen kabilesi savaşçısı ile tanışıp düşmanları yendikten sonra ana hikayemiz başlıyor.
Horizon Forbidden West: Burning Shores inceleme
Aslında teknolojiye sahip olan ama bunu tutucu kurallar altında kullanan Quen kabilesini zaten biliyoruz ama yeni karşılaştığımız ekip biraz daha farklı. Orijinal seferin fırtınada kaybolan bir kısmını oluşturan bu insanlar arasında bir alim yok ve bu yüzden bizi tanımıyorlar.
Aloy’u karşılayan Seyka ise kabilenin biraz asi, kardeşini kurtarmak isteyen savaşçı üyesi. Yasak olmasına rağmen focus kullanan Seyka ve Aloy hem Seyka’nın kardeşini bulmak hem de tehdidi ortadan kaldırmak üzere Hollywood topraklarında çalışmalara başlıyor.
Hikaye oldukça kısa, ana hikayeyi ortalama 5 - 6 saat içerisinde bitirebilirsiniz. Bu kadar kısa bir hikaye içerisine çok fazla şeyi sığdırmaya çalıştıkları için olaylar biraz acele gerçekleşiyor. İnternetteki tartışmaları gördüyseniz ne hakkında konuştuğumu biliyorsunuzdur, görmediyseniz zaten gereksiz bir tartışma olduğundan bilmeseniz daha iyi. Ama bazı olayların gerçekten fazla hızlı olduğunu düşünmeden edemedim. Yine de memnun ayrıldım diyebilirim. Gelecek olan 3. oyun için yolunu güzel bir şekilde kurdu.
Post Apokaliptik Dünya Güzelliği
Horizon Forbidden West: Burning Shores inceleme
Horizon Forbidden West: Burning Shores incelemesi yazarken sürekli “oyun çok güzel gözüküyor” yazmamak çok zor iş. Forbidden West grafikleri muhteşemdi, su altında, çölde, karlı dağlarda ya da ormanlarda gezdik ama hiç “çok kötü gözüküyor burası” demedim. Burning Shores ise biraz daha volkanik bir bölgede geçtiğinden, çevresel olaylara lavlar ve gayzerler gibi farklı şeyler de eklenmiş. Bu gayzerleri etraftaki ulaşımı hızlandırmak için de kullanabiliyoruz.
Hollywood yeni bir bölge ama oyunun özünü oluşturan her şey kendini koruyarak, bazen görsel anlamda daha gelişmiş bir şekilde karşımıza çıkıyor. Yine etraftaki yıkıntıları ve Kazan adı verilen fabrikaları keşfedip, yeni ve eski türden makineler ile kapışıyoruz. Makineler arasında “öncekinin su versiyonu” gibi küçük değişikliklere gidenler de var, tamamen yeni ve tehlikeli büyük düşmanlar da var. Benim gibi özellikle son görevleri koşa koşa yapıp Aloy’u güçlendirmediyseniz, kurbağalarla tanıştıktan sonra yükleme ekranını bolca görebilirsiniz. Neyse ki oyunun yükleme süresi oldukça kısa.
Dövüş sistemi üzerinde fazla bir değişiklik yok, bu benim gibi tamamen ok - yay mekaniğinden oluşan dövüşlerden hoşlanmayanlar için kötü ama DLC paketinden büyük bir değişim de beklemiyordum. Her dövüş ağacında yeni yetenekler var ve bunları DLC görevlerine geçmeden de kullanabiliyorsunuz. Mızrağın ucuna element hasarı veren şişeler takmak, düşmanın üzerine kanca atmak, duman bombası ile kaçarken iyileşmek gibi güzel yetenekler.
Horizon Forbidden West: Burning Shores inceleme
Oyuna yeni bir silah da eklenmiş. Daha önce Zenith’lerin üzerimizde bolca test ettiği silahlardan biri olan Specter Gauntlet hem kullanması eğlenceli bir silah hem de göreceli olarak erken bir zamanda elinize geçiyor. Hem güçlü hem de robot parçalarını ayırmak konusunda oldukça etkili bir silah. Üstelik kullanması eğlenceli bir silah, özellikle yan görev ile elde ettiğini geliştirmeyi yapınca çok güzel bir silah haline geliyor.
Oynanış ile ilgili küçük bir geliştirme daha var, bunun DLC güncellemesi ile birlikte geldiğini düşünüyorum ama yanılıyorsam düzeltebilirsiniz. Etraftaki ıvır zıvırı toplama animasyonunu kapatarak zaten toplama işini daha az eziyet haline getirmişlerdi, şimdi “otomatik toplama” özelliği ile daha da güzel olmuş. Koşarken bir yandan üçgen tuşuna basma günleri sona erdi! Bu özellik yalnızca çeşitli üretim malzemelerinde ve çantanızda yer varsa işe yarıyor, en önemli etkisi savaş sırasında yerdeki böğürtleni alsın diye üçgene bastığınız Aloy’un yakındaki bir makinayı lootlamaya çalışmasının önüne geçmesi.
Son olarak oyunda uçan bineğimizin yanı sıra bir de tekne kullanabiliyoruz, özellikle uçamadığımız zamanlarda çok işe yarıyor ve kullanması da eğlenceli. Ana hikayede ne kadar yeri var, ne kadar fazla kullanıyorsunuz derseniz, pek bir olayı yok. Belki 3. oyunda denizi de oyuna dahil edeceklerdir ve bu bir örneğidir gibi düşünebiliriz.
Horizon Forbidden West: Burning Shores inceleme
Horizon Forbidden West: Burning Shores incelemesi için bütün oyunu baştan sona oynadığımdan bahsetmiştim, bu yüzden DLC paketinin ne görsel anlamda ana oyundan ne kadar gelişmiş hale geldiğini de rahat bir şekilde karşılaştırabiliyorum. Zaten çok iyi olan grafikler daha da gelişmiş, sular, lavlar ve bulutlar müthiş gözüküyor.
Bulutlardan özellikle bahsediyorum çünkü DLC paketinin PS4’e gelmemesinin ana sebebi daha pofuduk bulutlar yapmak istemeleri. Bulutların içinde geçen bir yan görevde gösterilen özeni anlıyor ve “sırf bulut için bir konsol neslini hikayenin devamından mahrum bırakmaya değer mi?” diye düşünüyorsunuz. Bence değmezdi, görev de görsellik dışında ahım şahım özellikleri olan bir şey değildi zaten.
Horizon Forbidden West: Burning Shores inceleme
Burning Shores 5 - 6 saatlik ana hikayesi, yeni silah - yetenek geliştirmeleri, yan görevler ve etkinlikler ile 15 saate çıkabilen oyun süresi göz önüne alındığında gayet başarılı bir DLC paketi. Yakın dövüşe biraz daha geliştirme getirmeleri ve etkileyici bir son boss mücadelesi sunmaları da gözümdeki artıları arasında.
Playstation Store üzerinden 200TL fiyat etiketiyle satılan Burning Shores’un gözüme çarpan eksiklikleri biraz fazla hızlı gerçekleşen olaylar, ilginç olmayan yan görevler ve DLC paketi olmasına rağmen yalnızca PS5’e özel çıkması. Sırf gerçekçi bulut yapacağız bahanesiyle birinci parti Sony stüdyosunun oyunu bir önceki nesilde yayınlamaması, hatta yeni bölgeyle ilgisi olmayan bazı güncellemeleri de getirmemesi garip bir durum.
------------------------------
Ana oyunun künyesinden otomatik olarak çekiyor o kısmı.