Hideo Kojima geçenlerde Death Stranding PC portu hakkında yayıncı 505 Games ile röportaj yaptı. Röportajın yaklaşık 9 dakika uzunluğunda videosunu da haberimizde bulabileceksiniz. Kojima, PC platformu ve oyuncularıyla ilgili ileriye yönelik umut verici yeni açıklamalarda bulundu.
Genelde konsollardan bilgisayara port edilen oyunlar yanlarında bazı problemleri de getirir. Ancak bu Kojima'nın oyunu Death Stranding için pek de öyle olmadı. Ultra geniş ekran desteği, DLSS, fotoğraf modu gibi özelliklerin yanı sıra Valve hayranları için Half-Life ve Portal hatıraları toplanan bir yan görevle birlikte geldi. Şimdi ise oyunun yönetmeni ve yazarı Hideo Kojima, yayıncı 505 Games tarafından düzenlenen yakın tarihli bir röportajda, önceki oyunlarının birçoğunun konsola özel olduğuna işaret ederek bu PC portunu neden yaptığını açıkladı.
"Bu sektöre ilk başladığımda PC üzerinde çalıştım. Konsollar için oyun yapmaya başlamadan epey bir zaman önceydi. Bu yüzden PC'ye karşı sevgi ve yakınlık hissediyorum. Sonuçta oyunlar, PC'lerde geliştirilir. Ancak PlayStation oyuncuları ve çekirdek PC kullanıcıları farklı bir pazar ve Death Stranding'in PC'de piyasaya sürülmesinin nedeni, mümkün olduğunda çok insanın oyunu oynayabilmesi için basit bir arzu. En çok gurur duyduğum şey, PC versiyonunu oluşturup yenilediğimiz ve bunu kendimiz yaptığımız gerçeğidir. Bu genellikle dış kaynaklardan halledilen bir durum, bu yüzden bizim için gurur verici bir nokta."
Introducing our mini #DeathStrandingPC interviews! We're kicking things off with @HIDEO_KOJIMA_EN, who gives us an insight into developing DEATH STRANDING for PC.
— 505 Games (@505_Games) March 25, 2021
Enjoy -50% OFF on Steam and Epic for a limited time!
Steam: https://t.co/XIvvHJWYNz
Epic: https://t.co/Sg4CPnJ8SZ pic.twitter.com/IHmqLxNEQj
Kojima, "oldukça sesli ve oyunlar hakkında fikir sahibi" dediği PC oyuncularını tatmin etmenin zorluklarından da bahsetti. En açık olanı ise birçok farklı donanımla uyumluluğu güvence altına almak, üst düzey ve daha zayıf donanımlar arasındaki eşitsizlik göz önüne alındığında, bu kolay bir iş değil. Bir diğer konu ise fare & klavye kontrollerini yapmak. Kojima "Oyunu bir fare ile oynama konusunda pek iyi değilim" dedi. "Ancak PC sürümünün fare kontrollerini desteklemesi gerekiyordu. Onları yapılandırmak zordu, yine de bu işi personelimize bıraktım."
Oyunun kendisi hakkında da tartışan Hideo Kojima, teknolojinin insanları birbirine bağlamasını istediğini belirtiyor. Death Stranding ile yeni bir tür değil, oyuncular arasında "pozitif bağlantılar" kurmak istediğini söylüyor.