1/4

Heroes Might & Magic VI

Murat Halilbeyoğlu 20.10.2011 - 22:58
Sözün bitip büyünün başladığı yer
Platformlar PC
Heroes Might & Magic VI
  • Yapımcı - Yayıncı - Ubisoft
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Role Playing Game
Merlin Puanı 71
Artılar Geliştirilmiş 3D modelleme, canlı renkler, oynanışa eklenen yenilikler, oyun içinde bolca sinematik oluşu.
Eksiler Hala kale menüsünde sabit bir resmin oluşu, hızlı oynanış bazen karışıklığa sebep oluyor.
Heroes serisi Ubisoft’a geçtiğinden bu yana, çıkan iki oyunu farklı farklı stüdyolar tarafından sürekli üstüne katlayarak devam ediyor. İşte bunun son örneği olan ve ismi sadece şeklen değiştirilmiş Might and Magic: Heroes VI’da ilk karşılaşmamızda görsellik açısından bizleri etkileyecek bir performans sunuyor.

Beşinci oyundan dört asır öncesinde geçen yeni oyunumuz, Elder Wars’ta yok olan efsanevi bir baş melek generalin tekrardan geri dönmesi ile başlıyor. Bir Demon istilasına karşı savaşan baş melek eski gücünü geri kazanıp Ashan adlı dünyanın kontrolünü kazanmaya çalışıyor. Fakat bu konuda da karşısına bizim yönetimimizde olan Griffin hanedanlığı çıkıyor. Başlarında Duke Slava’nın bulunduğu bu hanedanlığın en büyük amacı topraklardaki huzuru sağlamak ve atalarının rahatsız edilen ruhlarını huzura kavuşturmak.

Yedi farklı kısımdan oluşan oyunumuz her kısımda bolca bölümlerin bulunduğu bir ana hikayeden oluşuyor. Griffin ordusunun yok ettiği halkına karşılık, Orc şamanı Thorgul’un çağırdığı şeytanlar tarafından öldürülen babası Duke Pavel’den tahtı devralan Duke Slava ile başladığımız oyunda daha sonrasında Slava’nın da, zihni şeytanlar tarafından ele geçirilmiş kızı Anastasya tarafından öldürülmesine şahit oluyoruz.

Heroes Might & Magic VI
Bunun ardından bir kaosa sürüklenen hanedanlığın bütün kaderi beş kardeşin yapacaklarına bağlı kalıyor. Anton (Haven), Irina (Sanctuary), Sandor (Stronghold), Kiril (Inferno) ve Anastasya (Necropolis) hem oyundaki başkahramanları hem de ırkları temsil ediyor.

Oyundaki bu beş ırktan ilk ikisi iyi tarafı, son ikisi kötü tarafı temsil ederken, Stronghold tarafsız kısımda kalıyor.

Duke Slava’nın hikayesi ile başladığımız oyunda daha sonra beş kardeşin ayrı ayrı kendi yaşantılarına şahit oluyoruz.

Heroes’a daha önce hiç bulaşmamış olanlar veya üçüncü oyundan beri elini sürmeyen ve yeni sistemi biraz garipseyenler için söylemem gerekir ki oyunun Duke Slava kısmı tam anlamıyla geniş çaplı bir tutorial şeklinde gelişiyor ve esas oyuna sizi her şekilde hazırlıyor. Zaten önceden, çok önceden bile olsa, bir Heroes deneyiminiz varsa oyunda fazla zorlanmıyorsunuz. Nitekim eski oynanış mekanikleri hala sürüyor.