Özellikle teması ile büyük beğeni toplayan Senua'nın yeni macerası Senua’s Saga: Hellblade II uzun süredir geliştirme aşamasında olan yapımlardan birisi. Ninja Theory'nn 2019 yılı sonunda duyurduğu oyun için sadece birkaç video yayınlanmış durumda ve hala gidişatta birçok soru işareti bulunuyor. Buna rağmen oyunla ilgili yapılan açıklamalara baktığımızda ekibin oldukça iddialı olduklarını görüyoruz.
İşte bu açıklamalardan birisine de oyunun dövüş dinamiklerinden sorumlu olan Juan Fernández yapmış. İlk oyuna göre büyük değişikliklere imza attıklarını belirten Fernández, dövüş sistemi ile çıtayı bir hayli yükselttiklerini de dile getirmiş. Vandal ile bir söyleşi yapan yapımcının oyun hakkında yaptığı açıklamalar şu şekilde;
"Yeni oyunda birçok şeyi iyi yaptık, ancak geliştirilebilecek ve değiştireceğimiz birçok şey olduğunu düşünüyorum. Unutmamalısınız ki, Senua'nın ilk macerasında çalışan ekip bu tür bir proje için inanılmaz derecede küçüktü, çoğu zaman stüdyoda yaklaşık 15 kişi vardı.
Hellblade 1'de en az memnun kaldığım şey düşman çeşitliliğinin olmaması, uzun süreli savaşların olmaması, zorluk sistemlerinin ayarlanma şekli, düşmanların çok fazla canlarının olması gibi şeylerdi. Çok çeşitli saldırı ve kombinasyonlarımız vardı ama gerçekten düşmanlar size bunları kullanmaya teşvik etmiyordu. İnsanlar beğendikleri iki veya üç hareket buldu ve sürekli bunları tekrar ettiler. Yeni oyunda ise bu gibi kısımlarda büyük değişikliklere imza attık ve dövüş sisteminde çıtayı yükselttik"