Oyunları oynamak yıllardır aynıdır, bir ya da birkaç karakteri kontrol ederek
istenilen yere doğru ilerlersiniz ve bir şekilde oyunu bitirirsiniz. Yapılabilen
başlıca hareketlerin dışında oyun ya da karakter üzerinde neredeyse hiç etkiniz
yoktur. Bir sonra ki adım her zaman bellidir ve o noktaya geldiğiniz de sahne
size sunulur. Peki ya o sahneleri siz belirleseydiniz ne olurdu? Sanırım ortaya
film tadında bir proje çıkardı. Yönetilen bir karakteri sadece hareket
ettirmenin dışında, onun düşüncelerine, duygularına yön vermek, hatta
konuştuğunuz insanın dahi düşüncesini değiştirebilmek ve her adımınızda
karşınıza gelecek bir sonraki sahneyi şekillendirmek? İşte bu kulağa fazlasıyla
hoş geliyor öyle değil mi? Bu yılki Gamescom fuarında meraklı gözlerin
odaklandığı bir oyun vardı. Fahrenheit (Indigo Prophecy) ile herkesin dikkatini
fazlasıyla çekmeyi başaran Quantic Dream’in uzun zamandır geliştirdiği yeni
projesi Heavy Rain (HR).
HR hakkında baya bir süre neredeyse hiç bilgi verilmedi. Daha sonraları yavaş
yavaş karakterler, oynanabilirlik gibi konularda detaylar vermeye başlayan
yapımcı firma; Gamescom fuarıyla birlikte Heavy Rain’de yer alacak dört
karakterden açıklanmayan son ikisini de tanıtarak, heyecanımızı biraz daha
arttırdı. Şimdi gelin; tüm oynanabilir karakterler, senaryo ve oynanabilirlik
konusunda açıklanan yeni bilgiler eşliğinde merakla beklenen bu güzide yapımın
bize neler sunacağını biraz toparlayalım.
"Karakter modellemeleri çok başarılı, özellikle insanların yüzleri ve duygu dolu bakan gözler takdire şayan..."
Kaybolan bir yağmur damlası…
Heavy Rain’in ilk olarak konusu neymiş ona bir bakalım. Öncelikle oyunumuz
alışılmışın dışında bir yapıda karşımıza çıkıyor. Herhangi önemli birini ya da
dünyayı kötülüklerden kurtarmayarak, sadece sıradan insanların insani çabalarına
tanık olacağız, zaten amaçta bunu yansıtabilmek. HR; Madison Paige, Norman
Jayden, Ethan Mars ve Scott Shelby adındaki dört farklı karakterin Origami kod
adlı bir katili bulmaya çalışmasını anlatıyor. Hepsinin izlediği yol başka olsa
da, bu karakterlerin bir müddet sonra yollarının kesiştiğine tanık olacağız.
Oyun boyunca bu serüveni dört farklı gözle görerek her birinin yaşadıklarına
şahitlik edeceğiz. Sıradan bir insanın kendi sınırlarını nasıl zorladığını ve bu
uğurda neleri feda edebileceğinin gösterilmek istenildiği HR’yi, hani kısaca
anlatın deseler, sanırım hayatın içinden, ama kötü tarafından bir oyun diye
açıklayabiliriz.
Yapımla ilgili olarak en çok merak edilen kısımlardan biri karakterlerin nasıl
olacağı sorusuydu. Bunun cevabını yavaş yavaş, aheste aheste aldık. Sağ olsun
yapımcılar ser verip sır vermiyorlardı. Ama geçtiğimiz Gamescom’da artık oyunda
yer alan oynanabilir dört karakterinde kim olduğunu öğrendik. Her zaman
bahsedildiği gibi oldukça sıradan insanlar karşımıza çıktı. Bir gazeteci, bir
dedektif, bir FBI ajanı ve bir de mimar. Her birinin başarılı olduğu tarafları
kadar, zayıf olduğu yönleri de var.