Günümüzde sürekli gelişim gösteren oyun sektörü, büyüdükçe maliyetler artıyor
ve ne yazık ki kaliteli yapımcıları da kaybediyor. Birçoğu büyük firmaların
altına girerek, eski özgürlüklerini bir nebze olsun yitiriyorlar. Dolayısıyla da
multiplatform çalışma zorunluluğu getiriliyor ve özel oyunlar, oyun lügatından
yavaş yavaş silinmeye başlıyor. Bu da doğal olarak oyun kalitesini düşüren bir
faktör olarak karşımıza çıkıyor. Çünkü tüm platformlara çalışmak demek, daha
fazla zaman daha fazla efor sarf etmek demek. Üstüne üstlük platformların sahip
olduğu özel donanımsal güçlerden yararlanamamak da cabası diyebiliriz. Fakat
maalesef bu tip durumları çok dikkate almayan ve onlar için her yıl çıkan oyunun
kalitesinden çok, sayısının önemli olduğu bir dönemdeyiz. Ancak tabii ki
kaliteyi ilk sırada tutan firmalar da var, bunların başında da Quantic Dream
geliyor.
"Heavy Rain'de daha önce hiç bir oyunda göremeyeceğiniz derecede etkili ve duygu yüklü gözler göreceksiniz."
Quantic Dream (QD), geçmişte multiplatform çalışmalar yapmış bir firma olmasına
rağmen, bu işin ne kadar kötü olduğunu fark eden firmalardan da biri konumunda
yer alıyor. Aslında bu başarılı yapımcı oyun dünyasında pek de tanınan bir firma
değil, en azından yakın zamana kadar. Çünkü 99 yapımı ortalama bir oyun olan
Omikron ile bu sektöre adım atan QD, gerçek çıkışını ve popülaritesini
Fahrenheit ile gerçekleştirdi. Devrim niteliğindeki oynanabilirliği ve
yaptığınız hareketlerin oyunun ilerleyişine etki etmesiyle tüm oyun dünyası
tarafından klasik sayılan Fahrenheit, QD’in mihenk taşı olmayı başarmış, firmayı
ise az ama öz oyun yapan bir konuma sokmuştu. Tabii böylesine başarılı bir
oyundan sonra, yeni oyun için tüm gözlerin çevrildiği firma, bir süre
sessizliğini korusa da E3 2006’da gösterilen teknoloji videosu ile tam anlamıyla
şok etkisi yaratmayı başarmıştı. Deneme çekimine gelen bir bayanın, hislerini ne
derece başarılı bir şekilde yansıttığını gördükten sonra oyunlara olan bakışımız
bir kez daha değişmiş ve merakla beklediğimiz oyunlar arasına o gün girmişti
Heavy Rain (HR).
Oyunun ilk başta tüm platformlar için yapılacağı düşünülse de, Quantic Dream’in
Sony ile anlaşması sonucunda konuşma yapan firmanın kurucusu ve başkanı David
Cage, “En büyük hayalimiz, oyunumuzu tek bir platforma yapmaktı. Çünkü
Fahrenheit’ı tüm platformlara yaparken, geliştirme sürecinin her aşaması acı
verici oldu.” dedi ve Heavy Rain’in sadece PlayStation 3 için geliştirileceği
kesin bir dille onaylanmış oldu. Tabii platformun da belirlenmesinden sonra
HR’nin nasıl bir şey olacağını merak eden oyun severler, gözlerini tekrardan
firmaya odakladılar. Sonuçta tüm tabuları yıkan bir firmadan bahsediyoruz.
Yıllarca karşımıza oyun diye çıkan şeyleri bir kenara atıp, müthiş bir cesaret
örneği göstererek bizlere daha önce görülmemiş bir heyecan ve deneyim
yaşattılar. Ancak uzun bir süre bilgi vermemekte ısrar eden firma, geçtiğimiz
yıl birkaç fuarda gösterilerini yaparak, ikinci Heavy Rain şok etkisini de
yaşatmayı başardı.